مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

80 درصد مانتوهای زنانه پوشش بسیار نامناسبی ایجاد می کنند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو؛ فارس نوشت: بدحجابی و بی حجابی یکی از ناهنجاری های امروز جامعه است که دل متدینین و مومنان را به درد آورده است. امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه فراموش شده می تواند بسیار مؤثر باشد، اما این فریضه توسط مردم فراموش شده است و همه انتظار داریم مسئولان ذی صلاح به این موضوع رسیدگی جدی کنند.

در روزهای اخیر با تهیه گزارش هایی از ابعاد مختلف شناخته شده و مختصر در این زمینه، اعم از افراد و مسئولان انتشار گزارش، با نظرات متفاوت مخاطبان فارس مواجه شدند، در این مقاله قصد داریم به بررسی این نظرات بپردازیم. به پیشنهادات برخی افراد با حجاب توجه کنید.

حجاب چیزی است که در قانون آمده و نهادهای ذی صلاح باید به آن احترام بگذارند

شاید مهم ترین موضوعی که از سوی کاربران خبرگزاری فارس مطرح می شود، موضوع «قانون حجاب» باشد; زیرا این موضوع به صراحت در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است و بر اساس آن برای حجاب یا بی حجاب مجازات هایی در نظر گرفته شده است. بنابراین نهادهای مسئول باید مدافع اجرای صحیح قانون در کشور باشند و در آن راه به نوعی با بی حجابی مواجه شوند که کم کم به بی حجابی می انجامد.

احترام به قانون برای پیروان همه ادیان ضروری است

یکی از کاربران در این رابطه نوشت: باید روی قانونی بودن حجاب در ایران کار کنیم. احترام و حفظ حجاب در کشور ما قانون است و مانند همه کشورها، رعایت قانون برای همه زنان بدون توجه به اعتقاداتشان کاملاً الزامی است و بی احترامی به حجاب قانوناً باید مجازات شود و حتی برای متخلف نیز محرومیت هایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  با مزایای باشگاه مشتریان بانک پارسیان تا چه حد آشنا هستید؟

کاربر دیگری می گوید: دین زن فرقی نمی کند. احترام به حجاب قانون است و بر همه واجب است. آیا برای دریافت خدماتی مانند گرفتن چک از بانک باید کارت ملی نشان داد؟

نبود لباس با پوشش مناسب در فروشگاه ها و گرانی آن

موضوع کمبود پوشاک با پوشش خوب در فروشگاه ها یکی از موضوعات مهمی است که در جامعه باید به آن پرداخته شود و از چشم کاربران خبرگزاری فارس دور نیست. با نگاهی به فروشگاه های پوشاک در تهران به خوبی مشخص می شود که بیش از ۸۰ درصد مانتوهای زنانه پوشش بسیار نامناسبی ایجاد می کنند و تهیه یک لباس قابل قبول با پوشش خوب و ظاهری زیبا در پایتخت بسیار دشوار است. ایران اسلامی لازم به ذکر است که قیمت لباس های نامناسب اغلب بسیار ارزان است و قیمت استاندارد اسلامی بسیار گران است.

یکی از کاربران فارس در این خصوص می گوید: لباس در همه فروشگاه های بازار و … مناسب نیست. یک لباس خوش پوش و گران قیمت پیدا نکردم. من هر چقدر می خواستم خیاطی کنم. وقتی لباس های مناسب در فروشگاه ها و پاساژها باشد، آن ها را می خریم، اما بسیار ارزان و بسیار گران هستند.

چرا حجاب برخی از زنان شاغل در ادارات و مدارس دولتی خوب نیست؟

بحث حجاب و عفاف در ادارات و مدارس دولتی از دیگر موضوعات مطرح شده توسط کاربران خبرگزاری فارس است. این سوال مطرح شد که چرا حجاب زنان شاغل در ادارات و مراکز دولتی مطلوب نیست؟

یکی از کاربران فارس می گوید: وقتی حرف معروفی می گویید باید از ادارات دولتی به ویژه معلمان مدارس شروع کنید یا کاربر دیگری می گوید: بهتر است حجاب را از مجریان تلویزیون، کارکنان ادارات و معلمان مدارس و حتی برخی مدیران شروع کنید. و خانواده هایشان باشد.

بیشتر بخوانید  عجیب ترین گالری های هنری جهان؛ از توالت عمومی تا کلانتری

خانم محمدی 40 درصد زنان پیدا شده در ناجا از مقامات دولتی هستند

این موضوع را با حجت الاسلام سیدعلی خان محمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به فارس دنبال کردیم. چرا که طبق آمار پلیس متأسفانه بیش از 40 درصد زنان متخلفی که ناجا با آنها برخورد کرده و پرونده دارند، کارمندان دولت و نهادهای دولتی هستند. بنابراین در اولین اطلاعیه طرح حجاب و عفاف که باید توسط وزیر کشور انجام شود، موضوع تذکر و فرماندهی سلبریتی ها در ادارات دولتی اجرا می شود.

بد حجابی در دانشگاه ها و قوانین کمتر قابل اجرا

کاربر دیگری نیز به موضوع توجه به حجاب دانشجویی اشاره کرد و گفت: شورای انقلاب فرهنگی باید وضعیت حجاب دانشگاه ها را ساماندهی کند و چارچوبی را برای پوشش دانشجویان دختر و پسر مشخص کند. البته موضوع پوشش دانشجویی قوانین و چارچوب خاصی دارد که در صورت اعمال، شاهد هیچ گونه ناهماهنگی در پوشش دانشجو نخواهیم بود، اما اگر در دانشکده بد به نظر می رسد، قطعاً ناشی از اجرای ضعیف قانون است نه اصول. . .

نگرانی از وضعیت بازیگران صداوسیما نیز از خواسته های کاربران فارس است که در آن یکی از کاربران می گوید: باید مشکل حل شود. ابتدا باید از رادیو شروع کنیم. برخی بازیگران فیلم و سریال و بازیگران تبلیغات از صد حجاب بدترند. به نام جذب جوانان، آنچه را که می خواستند ساختند، پوشش دادند و به اشتراک گذاشتند.

نیاز به سختگیری بیشتر در رادیو به منظور بهبود پوشش و ترکیب برنامه های تلویزیونی

همچنین قوانینی برای پوشش زنان در تلویزیون وجود دارد و بهتر است مسئولان نظارتی سخت‌گیرانه‌تر از رادیو باشند تا شاهد گزارش‌های کمتر یا آرایش ناهنجار در تلویزیون نباشیم.

بیشتر بخوانید  رمزگشایی از پرواز قیمت مصالح ساختمانی

تعامل ستاد معروف با صداوسیما/ لزوم ساخت باند فرهنگی

موضوع عفاف، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر در برنامه های صدا و سیما از دیگر موضوعاتی است که از زمان خجت الاسلام خان محمد دنبال می کنیم. وی درباره تعامل ستاد امر به معروف و نهی از منکر با رسانه ها و استفاده از این ظرفیت گفت: در دوره جدید مدیریت رسانه ملی چندین بار مکاتباتی داشته ایم و آمادگی خود را برای تولید برنامه های متنوع اعلام کرده ایم. حتی پیشنهاد دادیم همانطور که سریال گاندو در حوزه نفوذ تولید شد، سریالی هم در حوزه نفوذ فرهنگی دشمن ساخته شود.

با رعايت نظرات مخاطبان خبرگزاري فارس موضوعاتي از قبيل: عدم پوشش مناسب و گزارش مناسب، قانون حجاب در جامعه و لزوم اجراي اين قانون، لزوم برخورد با بدحجابي كاركنان، اعمال قانون حجاب در دانشگاه‌ها، لزوم اجرای آن در برنامه‌های رادیویی برای بهبود پوشش بازیگران است. مجریان زن و تولید محتوای مرتبط در رسانه ملی برای ترویج حجاب از سوی کاربران پیشنهاد شده است که هر کدام از این موضوعات می تواند موضوعی برای رسانه ها و مسئولان باشد. در شیوه ترویج حجاب

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *