مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

8 آگوست و آخرین اخبار مربوط به تاجگذاری در استانها

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بیمارستان های کلانشهرهای کشور ، به ویژه تهران ، کرج ، شیراز و مشهد ، با تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کوید 19 روبرو هستند ، بنابراین ظرفیت بسیاری از مراکز درمانی تکمیل شده است و در برخی مکان ها بیمارستان های خصوصی و صحرایی برای کمک به بیماران آمده اند.

ناآگاهی از پروتکل های بهداشتی هنوز در مناطق مختلف کشور مشاهده می شود و علاوه بر این ، عروسی ها ، جشن های تولد و عزاداری ، همراه با مراسم عزاداری ، رونق خوبی دارد و چالشی برای تسلط بر قلب تاج محسوب می شود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور ، برخی از درمانگران برای جلوگیری از شیوع ویروس راه حلی برای شهرهای قرنطینه ارائه می دهند.

در همین راستا رئیس بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران با موج پنجم تاج در مشهد ، لازم است حداقل 10 سال این کلانشهر قرنطینه شود روزها.
به گفته دکتر علیرضا صداقت ، تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونر قلب در مشهد و استان خراسان رضوی در قالب موج پنجم سویه دلتا هنوز پیشرونده و نگران کننده است ، در حالی که میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی مشهد توسط انسان ها به 35٪ کاهش یافته است.

روند فوران تاج در کشور از فردا (شنبه) است. علاوه بر شهرهایی که قبلا در ایالت قرمز کرونا بودند ، شهرهای اهر ، بناب ، تبریز ، جلفا ، شبستر ، هشترود (آذربایجان شرقی) ، تکاب ، سردشت ، شوط ، مهاباد (آذربایجان غربی) ، پرآباد (اردبیل) ، حنصر ، فریدونشهر ، مبارکه ، چادگان (اصفهان) ، استهارد (البرز) ، دهلران (ایلام) ، فردوس (خراسان جنوبی) ، تربت جام (خراسان رضوی) خراسان شمالی) ، آبادان ، اهواز ، خرمشهر ، دشت آزادگان ، شادگان ، شوش (خوزستان) ، مهدی شهر (سمنان) ، اوز ، حرمه ، زرگان ، فیروزآباد ، کوروش و کارزین ، ممسنی ، نی ریز (فارس) ، چزنا ، دورو (لرستان) ) ، سوادکوه شمالی ، عباس آباد ، نکا ، کلاردشت ، گلوگاه (مازندران) ، آشتیان ، تفرش ، شازند (مرکزی) ، بهار ، تویسرکان ، رزن (همدان) ، اردل ، کیار (چهارمحال و بختیاری) ، مریوان (کردستان)) ، کوهبنان (کرمان) ، هرسین ، پاوه ، کرمانشاه (کرمانشاه) ، دنا ، لنده ، گچساران (کهگیلویه و بویراحمد) ، گمیشان (گلستا) n) ، فومن ، لنگرود ، ماسال (گیلان) ، بهاباد (یزد) به وضعیت قرمزها می پیوندند.
در حال حاضر 285 شهر کشور قرمز ، 110 شهر نارنجی و 52 شهر تاج زرد دارند و هیچ شهری در شرایط عادی نیست.

بیشتر بخوانید  آیا مبلغ جرائم رانندگی از امروز افزایش پیدا کرد؟

8 آگوست و آخرین اخبار مربوط به تاجگذاری در استانها

آخرین اخبار استان از فوران تاج

از حومه شهر گلستان گزارش شده است که تمام شهرهای استان در یک بیماری عروق کرونر قلب قرمز قرار دارند و طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، در حال حاضر 1414 بیمار کوید 19 بیمار در بیمارستان های گلستان بستری هستند که از این تعداد 155 نفر تحت مراقبت های ویژه هستند. در شرایط بحرانی هستند و هنوز هم با یک پنکه زنده هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری تعداد قطعی و فرضیه مثبت 19 بیمار كوئید 19 در این استان كه در استان بستری هستند 445 نفر است و وی گفت كه در حال حاضر 37 بیمار در وخیم هستند و در 24 ساعت گذشته چهار نفر در استان به علت جان خود را از دست داده اند ویروس تاج.

همچنین دیروز یک روز بارانی برای حومه است هرمزگان به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ، روند فوران تاج در این استان از بحران خارج شده و متأسفانه شب گذشته 20 نفر بر اثر تاج در هرمزگان جان خود را از دست دادند.
دکتر فاطمه نوروزیان تعداد بستری شدن کرونر در هرمزگان را 1168 نفر اعلام کرد و گفت 290 نفر از آنها شب گذشته در بیمارستان بستری شدند که از این تعداد 29 نفر در حال حاضر وخیم هستند.

در لرستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد که سه بیمار مبتلا به کوید 19 در 24 ساعت گذشته در این استان جان خود را از دست داده اند و تعداد قربانیان به 18983 نفر رسیده است.
به گفته دکتر مریم کوشکی ، یک شبه 636 بیمار جدید کوید 19 در لرستان شناسایی شده و تعداد بیماران به 132198 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید  صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.

از جانب کرمانشاه همچنین گزارش شده است که کرونا طی 24 ساعت گذشته جان چهار نفر را در استان گرفته است و طبق گفته رئیس کمیته اطلاع رسانی مرکز مشاوره کرونا در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، 624 بیمار مبتلا به کوید 19 هم اکنون در این استان بستری هستند. تفاوتی با دیروز ندارد.

همچنین طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در 24 ساعت گذشته 47 بیمار جدید مبتلا به کوید 19 در مراکز درمانی استان بستری شدند و تعداد کل بستری در استان به 242 نفر رسید.

روند رو به رشد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در حومه شهر اردبیل همچنین ادامه یافت و تعداد بستری شدن در بیمارستانهای استان به 442 نفر رسید.

تاج ج سیستان و بلوچستان در حال بارندگی است و طی 24 ساعت گذشته 17 نفر در استان کشته شده اند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ، با اضافه شدن 842 مورد ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان طی 24 ساعت گذشته ، تعداد افراد آلوده در استان به 93 هزار و 345 نفر رسیده است.

همچنین از حومه شهر البرز گزارش شده است که طی 24 ساعت گذشته ، 143 بیمار جدید مبتلا به کوید 19 در بیمارستان های استان بستری شده اند و اکنون 1119 بیمار مبتلا به کوید 19 در بیمارستان های البرز تحت درمان پزشکی هستند.

در خوزستان همچنین در 24 ساعت گذشته ، 288 بیمار کرونر جدید در منطقه جنوب غربی استان شناسایی شده است.

8 آگوست و آخرین اخبار مربوط به تاجگذاری در استانها

روند تزریق واکسن تاج به کشور
روند واکسیناسیون تاجگذاری بر اساس طرحی که توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است ، در این استان در جریان است. آذربایجان غربی به گفته رئیس کارگروه اطلاع رسانی در ستاد دانشگاه علیه کرونا ، تاکنون 362،807 دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.
به گفته علی احمد آگاپور؛ این آمار روز به روز در حال افزایش است ، به طوری که در 24 ساعت گذشته 13443 نفر به این تعداد اضافه شده است.

همچنین طبق گفته معاون فنی مرکز بهداشت سوار شویدتاکنون 186 هزار و 182 دوز واکسن به گروه های هدف تزریق شده است که 141 هزار و 958 دوز در مرحله اول و 44 هزار و 224 دوز واکسن در فاز دوم به گروه های هدف تزریق شده است.

بیشتر بخوانید  بدون رژیم و ورزش ۶ کیلو کم کنید

معاونت بهداشت ، دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد وی همچنین اعلام کرد که تاکنون 70،947 نفر برای اولین بار و 25،018 نفر برای بار دوم در استان واکسینه شده اند که در مجموع 95،965 نفر واکسن تاج دریافت کرده اند.
به گفته محمدمهدی بانشی ، تاکنون 104 هزار و 468 دوز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شده است که 91.9 درصد آن تزریق شده است.
روند واکسیناسیون معلمان و رانندگان که از روز گذشته آغاز شد ، در سراسر کشور ادامه دارد.

آخرین آمار مربوط به بیماری کرونر قلب و مرگ و میر در کشور

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، طی 24 ساعت گذشته 270 نفر دیگر بر اثر بیماری عروق کرونر جان خود را از دست داده اند و مجموع مرگ و میر ناشی از این بیماری در ایران را به 90344 نفر رسانده است.

از دیروز تا امروز ، 29 آگوست 1400 ، و طبق معیارهای تشخیصی نهایی ، 24715 بیمار جدید مبتلا به کوید 19 در کشور شناسایی شده است که 2،856 نفر در بیمارستان بستری شده اند.

همچنین در 24 ساعت گذشته ، 270 بیمار مبتلا به کووید 19 نفر جان خود را از دست داده و تعداد کل مرگ های ناشی از این بیماری به 90344 نفر رسیده است.

تعداد کل بیماران مبتلا به Covid 19 در کشور به 3 میلیون و 851 هزار و 162 نفر رسیده است و تاکنون 3 میلیون و 348 هزار و 363 بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان ها مرخص شده اند.

5384 بیمار مبتلا به Covid 19 در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار گرفتند.

تاکنون 9 میلیون و 366 هزار و 290 نفر دوز اول واکسن کرونا و 2 میلیون و 652 هزار و 358 نفر دوز دوم دریافت کرده اند و تعداد کل واکسن های تزریقی در کشور به 12 میلیون و 184 هزار و 488 دوز رسیده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *