مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

8 میلیون جوان ایرانی به دلیل کمبود مسکن مجرد مانده اند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به 10 میلیون آپارتمان نوساز در کشور نیاز داریم، گفت: بیش از 8 میلیون جوان به دلیل مشکلات مالی و کمبود آپارتمان تنها ماندند.

رستم قاسمی گفت: با توجه به فارغ التحصیلی دانشجویان سالانه و امکان ازدواج آنها در کشور به بیش از 10 میلیون نفر مسکن جدید نیاز داریم و تاکنون 5 میلیون نفر در سامانه نهضت مسکن ثبت نام کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با برنامه اقتصاد نوین عصر جدید گفت: بیش از 5 میلیون نفر در سامانه جابجایی مسکن ثبت نام کرده اند که اکثر آنها یا مستاجر هستند یا در پشت بام زندگی می کنند که قطعا بیش از خانه به دوش.”

وی در خصوص خانه های آزاد نیز افزود: آمارها نشان می دهد که حدود دو و نیم میلیون خانه رایگان در کشور وجود دارد و سازمان امور مالیاتی اقدامات لازم را برای وضع مالیات انجام داده است.

قاسمی گفت: در راستای جهش تولید، ساخت یک میلیون خانه در سال در نظر گرفتیم که بیش از دو سوم آن یعنی 860 هزار واحد در دست ساخت است و در سال جدید بلوک ها را تحویل خواهیم داد.

وی گفت: مسکن یکی از نیازهای اصلی مردم است. بر اساس برآوردهای اولیه به حدود 10 میلیون واحد مسکونی جدید در کشور نیاز داریم.

رستم قاسمی افزود: نیاز به مسکن در ثبت پروژه های مسکن به وجود آمده است اما در بخش صنعتی و فناوری همچنان از پیشرفت سایر کشورها عقب هستیم و با مهندسین و نیروی کار مجرب باید به سمت فناوری نوین در ساخت و ساز حرکت کنیم. . ” و ایمنی در برابر زلزله و …. گام.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین مکان‌های تفریحی وان ترکیه + عکس

وزیر راه و شهرسازی به مشکلات کمبود زمین در استان ها در کشور برای ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم این مشکل را حل کنیم و برای تحقق آن اقدامات جدی و جهادی انجام دهیم.

قاسمی با اشاره به اینکه بزرگترین چالش در ساخت و ساز مسکن محدودیت زمین است، افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده طی 4 سال 4 میلیون واحد می سازیم و با توجه به شعار سال از فناوری مبتنی بر دانش در قطعات، مصالح استفاده خواهیم کرد. و ساخت و ساز.”

وی افزود: یکی از دستگاه های تحت پوشش این وزارتخانه مرکز تحقیقات ساختمان است که با همکاری شرکت های دانش بنیان اقدامات لازم را برای ارتقای کیفیت، روشنایی و نقش انرژی در مقاومت در برابر زلزله انجام خواهد داد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه برای تامین اعتبارات 2 تبصره پروژه های راه و شهرسازی را دنبال می کنیم گفت: باید از محل فروش زمین های تملک راه و شهرسازی درآمد کسب کنیم. توسعه کمک می کند، ما پول در می آوریم و در واقع درآمدهای استان ها باید برای استانشان هزینه شود.

وی در بخش دوم سخنان خود با بیان مجموعه بزرگ راه و شهرسازی، بخش حمل و نقل را به دلیل زیرساخت ها با مشکل جدی خواند و گفت: در بخش هوایی و ریلی به دلیل عدم اتصال به کریدورهای اصلی و در بخش حمل و نقل و فرسوده است. بیرون

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *