7 سریال کره‌ای که کاری به عشق و عاشقی ندارند



آنچه دیگران می خوانند:

در سال‌های گذشته با توجه به همه‌گیری کرونا، فرصت خوبی برای علاقه‌مندان به سینما و سریال‌ها فراهم شد و سریال‌های کره‌جنوبی در این بین توانستند مخاطبان جدی و جدیدی را به خود اختصاص دهند. با این حال، موضوعی که ممکن است برخی از بینندگان سریال های کره ای را ناامید کند، تمرکز بالای بسیاری از این سریال ها بر موضوعات عاشقانه و به اصطلاح عاشقانه است.

برای مثال بد نیست تعدادی از سریال های محبوب کره ای را با هم مرور کنیم. داستان اصلی سریال Crash Landing On You حول رابطه بین یک دختر ثروتمند کره جنوبی و یک افسر کره شمالی می چرخد، یا در سریال محبوب ما خوب نیست، رابطه غیرمعمول بین یک نویسنده فیلم های ضد اجتماعی کودکان است. کتاب ها و یک پرستار ما یک بیمارستان روانی را دنبال می کنیم. به همین دلایل در این مطلب تعدادی سریال کره ای خوش ساخت را معرفی می کنیم که داستان اصلی آن ها بر خلاف این نمونه ها بر اساس عشق، ارتباط و جدایی نیست.

سریال قلعه در آسمان

این سریال در سال 2018 تقریباً مانند یک گردباد کل کره جنوبی را درنوردید و خیلی زود مخاطبان زیادی پیدا کرد. داستان اصلی سریال قلعه آسمان ماجراهای 4 خانواده بسیار ثروتمند کره ای را دنبال می کند و مخاطب را از مشکلات و مشکلات روحی و فشارهایی که اعضای چنین خانواده هایی با آن روبه رو هستند آگاه می کند. این سریال توانسته رتبه های بسیار بالایی را کسب کند به عنوان مثال امتیاز IMDB برای این سریال 8.6 است. اگرچه قلعه اسکی در واقع یک سریال درام به حساب می آید، اما می توانید نگاهی طنز به مرکز سازندگان این سریال پیدا کنید. نگاهی شوخ‌آمیز به زندگی افرادی که به دلیل به دنیا آمدن در خانواده‌های بسیار ثروتمند در ظاهر غرق در تجمل هستند، اما در واقعیت غرق در مشکلاتی هستند که این سبک زندگی برای آنها ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید  بانک ملت 31 خرداد 1401 به مجمع می نشیند

سریال Save Me

از بسیاری جهات، Save Me را سریالی با موضوعی بحث برانگیز می دانند. درام اصلی این مجموعه به موضوعات جنجالی یک گروه یا فرقه مذهبی افراطی می پردازد و البته مخاطب در واقع ماجراهای دختر نوجوانی را دنبال می کند که سعی می کند به هر وسیله ای از جمله کمک از باتلاق این فرقه خارج شود. از همکلاسی های سابقش شما به عنوان مخاطب Save Me به زودی مجذوب ماجراها و مشکلات دختری می شوید که با تمام وجود تلاش می کند تا به سوی آزادی گام بردارد، در این میان غرق های تغذیه شده این فرقه و البته رهبر مذهبی فاسد تلاش می کنند تا نجات دهند. این دختر و تلاشش برای رهایی.به توقف اگر عاشق این سبک سریال هستید به شما قول می دهم که جذابیت این سریال نمی گذارد شما شب ها راحت بخوابید.

سریال دنیای متاهل

دنیای متاهل ها از آن دست سریال هایی است که ذهن مخاطب حتی پس از پایان آن به شدت درگیر داستان می ماند و داستان این سریال به این راحتی ها فراموش نمی شود. این سریال درام 16 قسمتی به زودی مخاطب خود را در دریایی از مسائل پیچیده روابط و البته خیانت به همسران و مسائل مشابه فرو می برد. برخلاف اکثر سریال‌های درام کره‌ای، هیچ شخصیت شرور یا قهرمانی در این سریال وجود ندارد. شاید نقطه قوت این سریال این باشد که به جای افتادن در دام کلیشه ای، ترجیح می دهد تصویر واقعی انسان ها را نشان دهد، تصویر واقعی را با تمام عیب ها و سیاهی ها و شکست ها. مخاطب کاملاً آزاد است که تصمیم بگیرد کدام شخصیت مسئول شکست این ازدواج است و تیم سازنده نظر خود را به آنها تحمیل نمی کند.

بیشتر بخوانید  ۹ بخش بیمارستان دزفول به بیماران کرونایی اختصاص یافت

سری کتاب بازی زندان

کتاب بازی زندان سریال خوش ساختی است که بیشتر در زندان می گذرد. داستان این سریال کاملاً مطابق با میل مخاطب با سرعتی پیش می رود و سازندگان این سریال به موضوعاتی چون روابط، دوستی و البته شکنندگی ساختار بر اساس مردانگی سمی می پردازند. نقطه قوت این سریال احتمالا شخصیت پردازی هنری آن است. تمام جنبه های شخصیت های این سریال طراحی شده است و کارگردان همه آن شخصیت ها را در مقابل چشمان مخاطب کالبدشکافی می کند و همذات پنداری مخاطب با شخصیت ها کار سختی نیست.

سریال مادر

به نظر شما چه چیزی باعث می شود که انسان مادر شود؟ اگرچه داستان سریال مادر بسیار جنجالی است و خطوط قرمز زیادی را درنوردیده است، اما به زبان ساده پاسخی به همین سوال است. در این سریال شاهد داستان معلمی جایگزین در یک دبستان هستیم که وقتی در کلاس خود با کودکی روبرو می شود که مورد آزار و اذیت خانواده قرار گرفته است، تصمیمی عجیب و شجاعانه می گیرد. وقتی این معلم مطمئن می شود که دولت از این کودک در برابر خانواده بدسرپرست حمایت نمی کند، تصمیم می گیرد کودک را ربوده و با او فرار کند. هرچه داستان این سریال پیش می رود، مخاطب بیشتر به این فکر می پردازد که آیا بچه دار شدن شما را مادر می کند یا برای مادر شدن به چیزهای بیشتری مانند عشق خالص و ایثار نیاز دارید؟

سری سیگنال

چه کسی سریال های پلیسی و حل معماهای جنایی مختلف را دوست ندارد؟ به خصوص که تقریباً تمام پرونده های قتل در سری سیگنال از پرونده های واقعی قتل الهام گرفته شده است. داستان سریال سیگنال باز می شود که در آن یک افسر پلیس متوجه می شود که می تواند به طور مرموزی از طریق یک شبکه بی سیم با یک کارآگاه پلیس که سال ها پیش ناپدید شده است ارتباط برقرار کند. نکته جالب این رابطه عجیب این است که این روابط در سال های مختلف زندگی کارآگاه گمشده برقرار می شود. با گذشت زمان، پلیس به همراه یک کارآگاه دیگر و البته کارآگاه گمشده ای که در گذشته زندگی می کند، یک تیم سه نفره جالب را تشکیل می دهند که جنایت را حل می کنند و به این ترتیب داستان های هیجان انگیز و جذابی را برای مخاطبان این سریال رقم می زنند.

بیشتر بخوانید  زمان قرعه‌کشی ایران خودرو به تاخیر افتاد

سری بازیکنان

در این سریال مخاطب باید پا به کفش ضدقهرمان بگذارد و اتفاقات را از چشمان او ببیند. داستان اصلی این سریال مربوط به دادسرا است که برای مبارزه با فساد در سازمان شروع به تشکیل تیمی متشکل از چهار زن و مرد متخصص در کلاهبرداری می کند. این سریال توانسته محبوبیت زیادی در بین مخاطبان کره ای کسب کند. اگرچه سرعت داستان بازیکن در مواقعی دچار مشکل می شود، اما هماهنگی و مهارت تیم بازیگری و البته هوشمندی و هنرمندی گروه سازنده در بازسازی صحنه های سرقت و سایر لحظات هیجان انگیز می تواند هر مخاطبی را مجذوب خود کند.


دیدگاهتان را بنویسید