مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

6 ترفند برای تزیین و تزیین آشپزخانه جدید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


هنگامی که به تازگی خانه خود را نقل مکان کرده یا بازسازی می کنید، اولین جایی که مرتب می کنید آشپزخانه است تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن غذا را آماده کنید. فضای آشپزخانه باید کاربردی، راحت و مرتب باشد. این به شما کمک می کند فضای ذخیره سازی بیشتری در آشپزخانه داشته باشید و همچنین آشپزخانه زیباتر و مدرن تری داشته باشید. اگر می خواهید راه حل های مفید و موثری در مورد نحوه چیدمان و نظم بخشیدن به آشپزخانه جدید خود بدانید، با ما همراه باشید و با این راهکارها آشنا شوید.


  • آشپزخانه را آماده کنید

اگر به خانه جدیدی نقل مکان می کنید، احتمالاً آن خانه به خوبی تمیز نشده است. بنابراین، قبل از اینکه ظروف را از جعبه خارج کنید، آشپزخانه جدید را کاملا تمیز کنید. روی جایی که می‌خواهید ماشین لباسشویی، ظروف و فنجان DREAM خود را قرار دهید، تمرکز کنید. همچنین از تمیز بودن میز و سینک خود اطمینان حاصل کنید. اگر هنوز تصمیم به خرید ماشین لباسشویی نگرفته اید، می توانید ماشین لباسشویی DREAM را در نظر بگیرید که قیمت آن نیز مقرون به صرفه است. لباس زیر DREAM را می توانید در ظرفیت های مختلف از جمله 8 کیلوگرم و 7 کیلوگرم خریداری کنید.


  • بررسی کنید که کدام اقلام را باید بردارید


6 ترفند برای تزیین و تزیین آشپزخانه جدید

اگر کادرها را علامت گذاری کرده باشید و بیان کرده باشید که داخل هر کدام از آنها چه چیزی وجود دارد، دقیقاً می دانید که در جعبه ها چه چیزی وجود دارد. با این حال، اگر این کار را نکردید، ابتدا جعبه های بزرگتر را باز کنید و مشخص کنید که چه چیزی باید سازماندهی شود. لازم نیست دائماً چیزها را جابجا کنید.


  • مرتب سازی موارد بر اساس استفاده

مرتب سازی اقلام بر اساس استفاده را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر از قاشق و چنگال چند بار در روز استفاده می کنید، آنها را در کشوی نزدیک سینک قرار دهید. سپس حوله ها و پارچه های پارچه ای را در کشوی پایینی قرار دهید. همچنین می توانید آشپز را در کشوی پایینی قرار دهید.

بشقاب ها، فنجان ها و لیوان ها باید در نزدیک ترین قفسه به شما قرار گیرند. از آنجایی که شیشه ها بیشتر از بشقاب ها استفاده می شوند، لیوان ها را به نزدیک ترین مکان به سینک منتقل کنید. همچنین وسایلی که کمتر استفاده می کنید را می توانید در قفسه های بیشتر یا پشت وسایلی که بیشتر استفاده می کنید قرار دهید.

از طرفی قابلمه ها و ماهیتابه ها را نزدیک اجاق گاز قرار دهید و می توانید برای قرار دادن وسایل بزرگتر که هر روز از آنها استفاده نمی کنید، کشو زیر اجاق گاز در نظر بگیرید. همچنین مواد سمی و تمام وسایل نظافتی را از خانه دور نگه دارید. این امر به ویژه اگر بچه دارید مهم است.


  • وسایلی را که به ندرت استفاده می شوند بچینید

لوازم لوکس، چینی و سایر لوازم خاص را می توان در کابینت های چینی، کمدهای چینی یا کابینت هایی قرار داد که دسترسی به آن ها سخت است. در برخی از آشپزخانه ها، کابینت های بسیار بلندی وجود دارد که فضای زیادی برای ذخیره سازی فراهم می کند. این کابینت ها برای نگهداری وسایلی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند بسیار مناسب هستند. نگهداری ظروف لوکس در کابینت هایی که به سختی قابل دسترس هستند، بهترین راه برای مراقبت از آنها است.


6 ترفند برای تزیین و تزیین آشپزخانه جدید

آیا می خواهید در ظاهر آشپزخانه جدید خود قدمی به جلو بردارید؟ خلاق باشید و تصمیم بگیرید که کدام ترفندها برای کدام قسمت از آشپزخانه بهتر است. برای مثال می توانید از این ترفندها استفاده کنید:

  • قفسه ادویه را داخل کابینت نصب کنید.
  • یک تخته چوب پنبه ای را در داخل درب کابینت نصب کنید تا اقلام کوچک یا دستور پخت را بچسبانید.
  • از جداکننده های ایستاده برای وسایلی مانند ورق پخت و تخته برش استفاده کنید.
  • از محفظه های داخل کشو استفاده کنید و مثلا قاشق، چنگال، چاقو و غیره را قرار دهید. در قسمت های مختلف این سد.
  • از قفسه های آویز برای گلدان ها و دیوارها استفاده کنید تا فضای داخل کابینت ها آزاد شود.
  • بسته را به جای در آشپزخانه در بالکن قرار دهید. همچنین اگر هنوز پکیج نخریده اید، خرید پکیج ایران رادیاتور ایده خوبی است. بهترین مدل پکیج ایرانی رادیاتور قیمت و کیفیت خوبی دارد.


  • به طور مداوم وضعیت آشپزخانه را بررسی کنید

پس از چند هفته استفاده از آشپزخانه جدید، احتمالاً یک روال برای پختن، سرو کردن و غذا خوردن ایجاد خواهید کرد. وقتی با این روال راحت هستید، تقریباً می توانید مطمئن باشید که چیدمان و نظم آشپزخانه مناسب است. اکنون زمان پاسخ به چند سوال است. به عنوان مثال، آیا واقعاً می توانید به آنچه می خواهید برسید؟ آیا کشو مناسبی را برای ظروف آشپزخانه خود انتخاب کرده اید؟ در این صورت، در صورت لزوم، آشپزخانه را دوباره سازماندهی کنید تا مطمئن شوید که وقت شما و خانواده شما فرا رسیده است.

در نهایت از آنجایی که آشپزخانه یکی از پرکاربردترین فضاهای خانه است، چیدمان و نظم مناسب آن بسیار مهم است. با این حال، زمانی که می‌خواهید آشپزخانه جدید خود را مرتب کنید، احتمالاً کار آسان‌تر خواهد بود، زیرا مجبور خواهید بود وسایل را بیشتر جابه‌جا کنید، و تنها در صورتی می‌توانید آشپزخانه جدید خود را مرتب کنید که از قبل برنامه ریزی درستی داشته باشید. راه حل های ارائه شده در این مقاله می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.


بیشتر بخوانید  سکه هفت سین را چگونه تزیین کنیم ؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *