مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه در اولین جلسه جذاب باشیم؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مردم از ستایش لذت می برند. آنها می خواهند در هر گروهی مورد توجه قرار بگیرند و در اولین جلسه احساس خوبی از خود به جای بگذارند. با این حال، آنها همیشه نمی دانند در اولین جلسه چگونه رفتار کنند تا جذاب تر به نظر برسند! در این مقاله درباره ۷ نکته کلیدی برای افزایش جذابیت جلسه اول صحبت خواهیم کرد.

شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا تاثیر مثبت اولیه را روی دیگران بگذارید. در غیر این صورت ممکن است در یک چشم به هم زدن همسر یا دوست ایده آل خود را که برای شما ساخته شده از دست بدهید. فقط چند ثانیه طول می کشد تا کسی شما را دوست داشته باشد یا تصمیم بگیرد که شما جذاب نیستید. چه کسی منکر تاثیر ملاقات اول در ادامه رابطه می شود؟ بسیاری از روابط به دلیل اشتباهات در اولین قرار هرگز نتوانستند به جایی برسند! همه ما عبارت “ناخودآگاه دوستت دارم” را می شناسیم، اما افرادی که هوش کلامی بالایی دارند توانایی منحصر به فردی در بیان کلمات و جملات دارند. می گویند: دوستت دارم مثل یک قطره آب روی برگ سبز چشمه. اینجاست که تفاوت بین فصاحت و اثربخشی مشخص می شود. در اینجا هفت نکته کلیدی برای پیشرفت و افزایش شانس خود برای برنامه ریزی قرار ملاقات دوم آورده شده است.

7 نکته کاربردی برای اولین جلسه

اولین جلسه یا جلسه استرس زا است و افکار زیادی به ذهن شما خطور می کند. آیا به اندازه کافی جذاب هستم؟ حرف جدیدی برای گفتن دارم؟ حوصله ام سر رفته است یا بی حوصله؟ همه این افکار می توانند شخصیت شما را قبل از رفتن به سر کار بکشند! این کشتن شخصیت فقط باعث کاهش اعتماد به نفس و بوی تعفن اولین ملاقات شما می شود. برای یادگیری این ۷ نکته کاربردی با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید  جرات مندی چیست ؟ چگونه به جرات مندی برسیم ؟


7 نکته کاربردی برای اولین جلسه

1. خودت باش

واقعیت خود را پنهان نکنید! مردم فکر می کنند با تظاهر به چیزی که نیستند جذاب تر به نظر می رسند، اما دست شما به زودی دراز می شود. کسانی که خود را دوست دارند ذاتاً جذاب ترند. ما جذب افراد بی پروا می شویم که مست هستند و به علایق خود پایبند هستند. مردم برای کسانی که خودشان را دوست دارند احترام زیادی قائل هستند و همین احترام می تواند در وهله اول شروعی برای جذب شما باشد.

2. زیاده روی نکنید

اگر از مردم بپرسید یکی از مهم ترین ترس های شما در برخورد با یک فرد جدید چیست؟ اغلب آنها به این نکته اشاره می کنند که یک کلمه مشترک ندارند و می ترسند مزاحم شوند. به همین دلیل، آنها اغلب به محض اولین ملاقات و صحبت از همه درها، پرحرف می شدند. تعامل و گفتگو لازم است، اما دلیلی وجود ندارد که هر آنچه به ذهنتان می رسد را بگویید. داستان های پراکنده را کنار بگذارید و به شدت در مورد یک موضوع خاص صحبت کنید.

3. کاریزماتیک باشید

افراد کاریزماتیک به محض ورود به هر گروهی جلب توجه می کنند و همه دوست دارند به حرفه ای بودن آنها گوش دهند. آنها تأثیر زیادی بر دیگران دارند. آنها بسیار دوست داشتنی و جذاب هستند و به راحتی می توانند بدون اینکه خودشان را اذیت کنند دیگران را متقاعد کنند. برخلاف تصور رایج که کاریزما یک ویژگی ذاتی است، باید بدانید که می توانید آن را تقویت کنید. بنابراین، اگر فرصت مطالعه نسخه کامل افسانه کاریزما اثر اولیویا فاکس کابان را ندارید، می توانید این خلاصه کتاب آموزنده را در وب سایت و در اپلیکیشن بوکاپو به صورت صوتی یا متنی مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید  اهدافتان را به این 3 گروه نگویید

4 – شنونده خوبی باشید

در دنیای امروز که افراد به دنبال حداکثر توجه در فضای مجازی هستند و مدام در مورد خود، افکار و علایق خود صحبت می کنند، مهارت های شنیداری حلقه مفقوده ای است. قلب و ذهن خود را در طرف دیگر قرار دهید و واقعاً به آنچه او می گوید گوش دهید. هرکسی که یاد می گیرد به حرف های دیگران گوش دهد در نیمه راه است! گاهی اوقات افراد کاملاً اظهارات و نظرات نامربوط را از دست می دهند. یاد بگیرید که خوب گوش کنید و اجازه دهید دیگران خودشان را بیان کنند.

5- لبخند بزنید


چگونه در اولین جلسه جذاب باشیم؟

لبخند تنها زبان مشترک همه ملت هاست! این نشان دهنده قدرت لبخند در ارتباط بین افراد است. لبخند یکی از ساده ترین راه ها برای جذابیت است. وقتی می خندیم یا می خندیم، اجازه می دهیم طرف مقابل در کنار ما احساس راحتی کند و او به ما می پیوندد. خنده کار خود را خوب بلد است و لحظات خوشی را برای شما به ارمغان می آورد. کیست که لحظه ای به دنبال شادی و فرار از دغدغه های زندگی مدرن نباشد؟

6. تماس چشمی برقرار کنید

خیره شدن و خیره شدن به چشم های طرف مقابل را با تماس چشمی اشتباه نگیرید. توانایی نگاه کردن به دیگران و صحبت کردن، اعتماد به نفس شما را نشان می دهد. نیازی به گفتن نیست که افراد دارای اعتماد به نفس بیشتر از دیگران توجه را به خود جلب می کنند. تماس چشمی را با اطرافیان خود تمرین کنید. آنها را با چشمان خود تصدیق کنید و نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید. تماس چشمی معمولا برای آقایان راحت تر است و خانم ها در اولین ملاقات به اهمیت این موضوع توجه نمی کنند. شری آرگو نویسنده کتاب زنان باهوش معتقد است که ظاهر خوب یا دیپلم دبیرستان هرگز نمی تواند توجه مردی را که ملاقات کرده اید جلب کند. او به زنان می آموزد که چگونه با راهکارهای عملی توجه طرف مقابل را جلب کنند.

بیشتر بخوانید  خود کوچینگ یا رشد و توسعه توانایی های فردی چیست؟

7. احساس جذابیت کنید

وقتی چنین احساسی ندارید چگونه انتظار دارید برای دیگران جذاب باشید؟ اعتماد به نفس را با خودشیفتگی اشتباه نگیرید. برخی افراد آنها را بیش از حد خودشیفته می دانند و انتظار دارند همه آنها را جذاب بدانند. اما کسی که از درون به زیبایی خود اعتقاد داشته باشد و بپذیرد که هر فردی زیبایی های طبیعی منحصر به فردی دارد، می تواند این حس را به طرف مقابل هم منتقل کند.

تأثیری که افراد در اولین ملاقات با یکدیگر روی یکدیگر می گذارند می تواند مسیر رابطه آنها را برای همیشه تغییر دهد. به همین دلیل مهم است که با آگاهی و آگاهی کامل با دیگران برخورد کنیم. البته خیلی مهم است که خودتان باشید و از رفتارهای مصنوعی پرهیز کنید. بهتر است آهسته آهسته با افراد جدید آشنا شوید تا بدون آگاهی کافی از رفتارتان برداشت های نادرست نداشته باشید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *