مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

5 پیش غذای خوشمزه برای روزهای گرم تابستانی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


قارچ شکم پر با مرغ و پنیر

قارچ شکم پر با مرغ و پنیر

مواد لازم :

قارچ متوسط 20 عدد . پیاز 1 عدد . پنیر خامه ای 200 گرم . سینه مرغ 1 عدد

روغن جامد یا کره 2 قاشق غذاخوری . پنیر موزارلای رنده شده 1/2 لیوان . نمک و فلفل سیاه مقدار لازم

طرز تهیه قارچ شکم پر :

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، قارچ ها را بشویید و یا دستمال کاغذی خشک کنید.ساقه و کلاهک قارچ را از هم جدا کنید سپس ساقه های قارچ را با چاقو خرد نمایید ؛ داخل ماهیتابه روغن یا کره بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود ، پیاز و قارچ خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

داخل کاسه ای سینه مرغ چرخ شده و پنیر خامه ای بریزید و مخلوط کنید سپس مخلوط قارچ و پیاز تفت خورده را اضافه کنید و نمک و فلفل بزنید ( بهتر است مخلوط قارچ را گرم اضافه کنید ).

داخل سینی فر را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیندازید ، کلاهک های قارچ را با فاصله داخل سینی فر بچینید ، با استفاده از قاشق مقداری از مایه مرغ بردارید و داخل قارچ ها را با آن پر کنید.

پس از اینکه تمام قارچ ها پر شدند روی آن پنیر موزارلا بریزید و سینی را داخل فر قرار دهید ، حدود 10 – 15 دقیقه زمان برای پخت قارچ ها لازم است ( پس از 10 دقیقه قارچ ها را چک کنید ) ، پس از پخت قارچ های شکم پر را در ظرف بریزید و سرو کنید.

بورانی کدو حلوایی

 بورانی کدو حلوایی

مواد لازم : ماست 3 لیوان . پوره کدو حلوایی 1/2 لیوان . کره یا روغن 1 قاشق چایخوری

دانه خردل 1 قاشق چایخوری . پودر زیره 1 قاشق چایخوری . نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه : ماست را داخل کاسه بریزید و با همزن بزنید سپس پوره کدو حلوایی ، پودر زیره ، نمک و فلفل را اضافه کنید و مجدد بزنید تا مواد یکدست شوند.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه 2 مدل لواشک آلو زرد خوشمزه و آسان

کره یا روغن را داخل ماهیتابه ای بریزید و پس از اینکه داغ شد تخم خردل را اضافه کنید و پس از چند لحظه از روی حرارت بردارید و به ماست اضافه کنید ، روی ماست را بپوشانید و 5 دقیقه صبر کنید تا عطر خردل جذب بورانی شود سپس بورانی را در ظرف بکشید و سرو کنید.

نکته : برای تهیه پوره کدو حلوایی ، کدو را بپزید یا کباب کنید سپس گوشت کدو را با میکسر بزنید تا یکدست شود.

توپ های سیب زمینی سوخاری

توپ های سیب زمینی سوخاری

مواد لازم : سیب زمینی بزرگ 4 عدد . گوشت چرخ کرده 200 گرم . تخم مرغ 2 عدد . فلفل دلمه ای 1 عدد

گوجه فرنگی 2 عدد . شیر 1 قاشق غذاخوری . آب جوش 1 قاشق غذاخوری . پیاز 1 عدد . سیر 3 حبه

پودر آویشن 1 قاشق چایخوری . آرد سوخاری و آرد ساده مقدار لازم . نمک و فلفل مقدار لازم

توپ سیب زمینی

طرز تهیه : پیاز و سیرها را ریز خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید را رنگ گوشت تغییر کند ؛ پس از تغییر رنگ گوشت فلفل دلمه ای خرد شده ، گوجه های پوست گرفته خرد شده و پودر آویشن را اضافه کنید و تفت دهید تا آب مواد کشیده شود ، در انتهای کار نمک و فلفل بزنید و از روی حرارت بردارید.

سیب زمینی ها را بپزید و پوست بکنید سپس خوب بکوبید تا نرم شود ، در ادامه 1 قاشق شیر گرم و 1 قاشق آب جوش و نصف قاشق چایخوری نمک اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا به شکل خمیری یکدست شود ، کمی صبر کنید تا سیب زمینی ها خنک شوند سپس مقداری از خمیر سیب زمینی بردارید و کف دست تان پهن کنید و مقداری مایه گوشت داخل ان قرار دهید وبه شکل توپ گرد کنید ( تمام توپ ها را به همین صورت آماده کنید ).

بیشتر بخوانید  طرز تهیه کباب گوشت و بلغور

تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و با چنگال بزنید تا کف کند ، توپ های سیب زمینی را به نوبت در تخم مرغ بزنید سپس در آرد سفید بزنید و مجدد در تخم مرغ بزنید و در آخر در آرد سوخاری بزنید تا تمام سطح توپ های سیب زمینی به ارد سوخاری آغشته شود.

داخل قابلمه یا سرخ کن مقدار زیادی روغن بریزید و بگذارید داغ شود سپس توپ های سیب زمینی را داخل روغن داغ بریزید ، توپ ها را چند بار با چنگال این طرف و آن طرف کنید تا خوب طلایی و برشته شوند ( توپ ها باید در روغن شناور باشند ) ، پس از سرخ شدن توپ ها را روی توری یا دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی شان برود سپس بهمراه سس دلخواه سرو کنید.

نکته ها : میتوانید داخل این توپ ها از مقداری پنیر پیتزا استفاده کنید ، همچنین میتوانید داخل این توپ ها را با مواد دیگری مانند مرغ پخته ، قارچ ، سبزیجات و … پر کنید ، این پیش غذای عالی را به راحتی در منزل تهیه کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی

مواد لازم : کنسرو ذرت 1 قوطی . کره 2 قاشق . آویشن 2 قاشق . قارچ 1 پیمانه

سس سفید 3 قاشق . پنیر پیتزا 2 قاشق . نمک.فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه : درون قابلمه ای تا نصفه اب بریزید و بگذارید به جوش بیاید ، کاسه ای را روی اب در حال جوشیدن قرار دهید تا گرم شود ، کره یا روغن را درون کاسه بریزید سپس ذرت های کنسروی را اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  ۱۸ غذای راحت ولی خوشمزه و متنوع با بادمجان

قارچ ها را خرد کنید و کمی تفت دهید یا بپزید و به ذرت ها اضافه نمائید ، روی کاسه را بپوشانید و چند دقیقه اجازه دهید ذرت ها و قارچ ها داغ شوند سپس آویشن ، سس سفید ، فلفل و نمک را اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید ، در انتها نیز پنیر پیتزا را بریزید تا با حرارت مواد پنیر اب شود.

ذرت مکزیکی را درون ظرف مناسب بریزید و با سس سفید سرو نمائید ، در صورت تمایل از پودر سیر نیز بعنوان چاشنی میتوانید استفاده کنید.

کاناپه تخم مرغ و پنیر

 کاناپه تخم مرغ و پنیر

مواد لازم : نان باگت 2 عدد . پنیر پرورده یا خامه ای 250 گرم . کره یا روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

سس مایونز 2 قاشق غذاخوری . تخم مرغ پخته 3 عدد . سیر 2 حبه . پیازچه یا شوید برای تزیین

طرز تهیه : ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

نان باگت ها را به صورت حلقه ای و به یک اندازه برش بزنید ، کره را آب کنید و با قلمو دو طرف نان ها را به کره آغشته کنید ، نان ها را داخل سینی فر بچینید و به مدت 5 دقیقه داخل فر قرار دهید تا نان ها کمی برشته شوند ، پس از پخت از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا نان ها سرد شوند.

سیرها را رنده کنید و به همراه پنیر و سس مایونز داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود سپس این سس را روی نان ها بزنید ، تخم مرغ های پخته را رنده کنید و روی سس بریزید و در انتها مقداری پازچه خرد شده یا شوید روی ان بپاشید و سرو کنید.نوش جان

منبع : ایران کوک


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *