مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

5 مکان در رشت که گشت و گذار شما در شهر را کامل می کند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سلام جدید – خدمات توریستی: آب و هوای این شهر، مانند هر شهر و کشور دیگری، اثر خود را بر ساختمان ها و فضاهای شهری گذاشته است، بنابراین چه سفری با مقصدی خاص به این شهر داشته باشید و چه بدون مقصدی خاص، حسابی تجربه اقامت در رشت و کاوش در مناطق مختلف. آن را جمع کنید و سیر شوید.
پیاده یا سواره در شهر رشت فرقی نمی کند زیرا می توانید تمام زیبایی ها و عناصر اکولوژیکی این شهر را ببینید، بشنوید، بو کنید و حس کنید. خیابان های رشت سرزنده، سرزنده و امن هستند و دسترسی محلی به آن آسان است. با حضور در بیرون و همسایگی، تعداد زیادی از مردم را در فضاهای این شهر و تعاملات اجتماعی بین آنها خواهید دید.

رفتن به رشت 5 فضاهایی هستند که نباید آنها را از دست بدهید، می توانید ساعت ها در هر یک از این فضاها وقت بگذارید و تجربه مهمانی را بچشید.

1- غروب در میدان شهرداری

میدان شهرداری رشت در طول 80 سال ساخته شده و در سال 1356 به ثبت ملی رسیده است. این میدان که در مرکز شهر رشت قرار دارد، دسترسی خوبی از خیابان های شریعتی، علم الهادی و امام و همچنین مهم ترین و دیدنی ترین آثار تاریخی دارد. ساختمان های رشت مانند ساختمان اداره پست کتابخانه ملی ایران، هتل ایران و کاخ شهرداری در اطراف میدان شهرداری قرار گرفته اند که انگار این جاذبه گردشگری را در آغوش گرفته اند که فضای عجیب و دلنشینی را ایجاد کرده است. در تسلط بر محوطه اطراف میدان از دهه های گذشته.

می تواند یکی از فروشندگان باحال برخی از غرفه های چای در میدان باشد. چای گیلاس گرفت و روی نیمکت های سنگی و چوبی اطراف میدان نشست و پرواز پرندگان را تماشا کرد یا اینکه موضوع عکس تبدیل به مجسمه ای بی نظیر شد و به همین دلیل زمینه خشکسالی دستش را گرفت و یک لحظه غرق خوش طعمی این غذای ساده شد و لبخند زد. عصرهای میدان شاهدی از شما دعوت می کند که دست خود یا دوستتان را بگیرید و با خوشحالی در کنار سنگفرش های آن قدم بزنید و به صداهای آرامش بخش گوش دهید و بعد که سیر شدید به غرفه دیگری بروید تا هر نوع کباب جان کنی بخرید و بنوشید.

بیشتر بخوانید  ماجرای عجیب ترک سیگار توسط رامبد جوان از زبان خودش+فیلم

5 مکان در رشت که گشت و گذار شما در شهر را کامل می کند

2- بازار رست مکانی پر از آهنگ و آهنگ

بازار رشت بافتی تاریخی دارد و 14 کاروانسرا جذاب را به هم متصل می کند که قدمت آن به دوران قاجار و اوایل پهلوی می رسد. این بازار از ساعت 8 صبح شروع به کار می کند و تا ساعت 10 شب پویا و پر سر و صدا باقی می ماند. بسیاری بر این باورند که اگر به شهر زیبا و پرماجرا رشت سفر کنید و از بازار سنتی آن دیدن نکنید، سفر شما به رشت کامل نخواهد بود. این بازار پر است رنگ و آهنگ ها شنیده می شود، در آن می توانید صنایع دستی و انواع غذاهای تازه و خانگی تهیه کنید و اوقاتی با کیفیت را سپری کنید.

برای رسیدن به بازار سنتی رشت می توانید به میدان شهرداری رفته و سپس وارد خیابان امام خمینی شوید و از این طریق می توانید با فرهنگ و مردم شگفت انگیز این منطقه آشنا شوید. بازار بزرگ رشتا متنوع و جذاب است و هر کسب و کاری در آن سبک خاص خود را دارد حرف صدادار او بیرون می رود و به نوعی محصول خود را برای جذب مشتری و خریداران و فروش کالای خود ارائه می دهد. این بازار دارای بخش‌های مختلفی مانند کمان بزرگ، کمان کوچک، کمان سعادت، کاروانسرای محتشم، کاروانسرای چینی چیان و مالک است که هر کدام محصول خاصی را به فروش می‌رسانند.

5 مکان در رشت که گشت و گذار شما در شهر را کامل می کند

3- خانه خان میرزا کوچوک

خانه میرزا کوچوک خان جنگلی در فاصله 10 دقیقه ای از میدان شهرداری رشت است و برای ورود به خانه ای که 200 سال قدمت دارد و ارزش تاریخی و سیاسی فراوانی دارد می توانید از خیابان سعدی و سپس خیابان استاد سرا پیاده روی کنید. بازدید از این خانه نه تنها شما را با حرکت جنگل آشنا می کند، بلکه شما را در خانه احساس می کند معماری اصیل گیلانی قدم بزنید و سبک معماری آن دوران را ببینید. خانه میرزا کوچوک خان بنایی خاص و تاریخی است که اکنون به موزه تبدیل شده است و با رفتن به هر طبقه و اتاق و تالار می توانید اسناد و ابزار نهضت جنگل را یکی یکی از نزدیک ببینید و اصالت آن را درک کنید. فضایی که در آن هستید آن را در کیسه قرار دهید.

بیشتر بخوانید  جزییات وام بدون ضامن بازنشستگان کشوری

1 تا 2 ساعت برای گشت و گذار در قلب این خانه تاریخی که مساحتی در حدود 300 متر مربع دارد، بسته به کنجکاوی خود وقت بگذارید. قیمت بلیط زیاد نیست و عموماً از ساعت 8:30 صبح تا 13:00 و 15:00 تا 21:00 به راحتی می توانید به خانه میرزا کوچوک خان مراجعه کنید.نامجو در آنجا زندگی می کند. بازدید از این خانه در هر فصلی می تواند جذاب و فوق العاده باشد، پس پیشنهاد می کنیم زمانی را برای حضور در حیاط این خانه اختصاص دهید و بنا را در برنامه خود رعایت کنید.

5 مکان در رشت که گشت و گذار شما در شهر را کامل می کند

4- آرامگاه دکتر حشمت

پس از بازدید از خانه میرزا کوچک خان، با تاریخچه و روند نهضت جنگل آشنا شده اید و زمان مناسبی برای رفتن به آرامگاه دومین فرد تاثیرگذار در این جنبش است. ابراهیم حشمت که ملقب به سردار حشمت بود به عنوان یکی از رهبران جنبش جنگل و در شرق گیلان کارهای مهمی از جمله تأسیس مدارس و احداث جاده سیاهکل و لاهیان انجام داد. آرامگاه دکتر حشمت در یکی از محله های قدیمی شهر رشت به نام چله خانه قرار دارد و برای رسیدن به آن حدود 11 دقیقه رانندگی از خانه میرزا طول می کشد.

5 مکان در رشت که گشت و گذار شما در شهر را کامل می کند

5- باغ محتشم

باغ محتشم یا پارک شهر رشت یکی از فضاهای شهری منحصربه‌فرد است که در دوران قاجار و در حدود ۱۱۴ سال پیش ساخته شده است. این اقامتگاه زیبا و بزرگ در قسمت جنوبی خیابان رشت و حافظ واقع شده و در قلب آن قرار گرفته است. غرفه با ویژگی های منحصر به فرد و دیدنی، ویلا تابستانی با دکوراسیون زیبا و باشکوه. با رفتن به باغ محتشم و قدم زدن در زیر سایه درختان کهنسال آن، آهنگ باغ محتشم را با صدای خواننده بی نظیر گیلکی آقای ناصر وحدتی بشنوید و از خاطراتی که در رشت ساختید لذت ببرید.

بیشتر بخوانید  امیدواری به رشد بورس برگشته است

5 مکان در رشت که گشت و گذار شما در شهر را کامل می کند

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *