مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

5 خوراکی برای کاهش کلسترول بد خون

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


5 خوراکی برای کاهش کلسترول بد خون
متخصصان هندی خوردن 5 نوع غذای موثر در کاهش کلسترول بد را توصیه می کنند. این متخصصان بر این باورند که غذاها و مواد مغذی زیر برای کاهش کلسترول مفید هستند:

5 خوراکی برای کاهش کلسترول بد خون

جو، غذایی سرشار از فیبر
خوردن بلغور جو دوسر می تواند راهی برای کاهش سطح برخی از لیپوپروتئین ها، معروف به کلسترول بد، که در فیبر محلول هستند، باشد. این فیبر محلول به کاهش جذب کلسترول در خون کمک می کند. مصرف منظم حدود پنج گرم از این فیبر محلول بسیار مفید است. جو در تهیه نان، کلوچه و انواع غذا استفاده می شود.
روغن زیتون
روغن زیتون حاوی عوامل کاهش دهنده کلسترول و آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش کلسترول بد کمک می کند و در عین حال بر کلسترول خوب تأثیر نمی گذارد. سعی کنید 23 گرم روغن زیتون را در رژیم غذایی روزانه خود با روغن های دیگر جایگزین کنید.
چای سبز
نوشیدن یک فنجان چای سبز می تواند به میزان قابل توجهی کلسترول بد را کاهش دهد. چای سبز همچنین از تشکیل لخته های خون جلوگیری می کند و در محافظت از قلب و پیشگیری از سکته و بیماری های قلبی عروقی موثر است.
مغز
به گفته متخصصان تغذیه، مغز مانع از جذب کلسترول در جریان خون می شود که این امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. آجیل حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین ها و چربی های اشباع نشده کافی است و می تواند کلسترول را کاهش دهد.
سویا
سویا به خودی خود یک غذای ارزان و مقوی است که به کاهش کلسترول کمک می کند. سویا منبع غنی از ویتامین ها، کلسیم، فسفر و آهن است و همچنین جایگزین خوبی برای چربی های حیوانی است.
منبع: salamatnevs.co

بیشتر بخوانید  راه های تشخیص، جلوگیری و درمان شکستگی دنده ها


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *