مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

5 باور رایج در مورد میوه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


قبل از خوردن میوه باید پوست آن را بکنیم یا آناناس باعث لاغری می شود یا همه میوه ها منبع ویتامین C هستند و غیره. به نظر شما همه این گفته ها درست است یا به مرور زمان به باورهای رایج بین مردم تبدیل شده است؟ در این مقاله به چند نمونه از این باورهای رایج اشاره می کنیم و می گوییم که درست و نادرست هستند. با ما بمان.

قبل از خوردن حتما پوست میوه را بگیرید

درست یا غلط: 5 باور رایج در مورد میوهدرست نیست. حیف است میوه را پوست کند. میدونی چرا؟ زیرا بیشتر ویتامین های موجود در میوه ها در پوست آنها یافت می شود. اما یک مشکل در اینجا وجود دارد: باقی مانده آفت کش هایی که میوه را تحت تأثیر قرار داده است. اگر می توانید حتما از محصولات ارگانیک استفاده کنید. در غیر این صورت حتما قبل از استفاده آنها را خوب بشویید تا سموم دفع آفات از بین برود. افرادی که در هضم پوست میوه مشکل دارند نیز باید سعی کنند پوست میوه را بسیار نازک کنند تا حداکثر ویژگی های میوه حفظ شود.

حتما در وعده صبحانه آب پرتقال بنوشید

احتمالاً در بسیاری از فیلم ها و سریال های تلویزیونی دیده اید که یک لیوان بزرگ آب پرتقال در وعده صبحانه ثروتمندان نمایش داده می شود. اما نباید باشد. مصرف آب میوه برای صبحانه بیشتر به عادات غذایی ما بستگی دارد. اما اگر احساس می کنید بدنتان به ویتامین های بیشتری نیاز دارد، بهتر است خودتان آب میوه بنوشید یا حتی بهتر است از میوه های کامل استفاده کنید. یک صبحانه خوب باید شامل نوشیدنی هایی مانند چای یا قهوه، محصولات لبنی مانند پنیر و غلات باشد. خوردن میوه برای صبحانه اجباری نیست، بلکه یک انتخاب است. اگر نمی خواهید مجبور نیستید خود را مجبور کنید. می توانید میوه خود را بعداً در روز امتحان کنید. هدف خوردن دو یا سه وعده میوه در روز است، اما لازم نیست یکی از این میوه ها برای صبحانه باشد.

بیشتر بخوانید  فولیتروپین بتا چیست و چرا تجویز می شود؟

حیف است میوه را پوست کند. میدونی چرا؟ زیرا بیشتر ویتامین های موجود در میوه ها در پوست آنها یافت می شود. اما یک مشکل در اینجا وجود دارد: باقی مانده آفت کش هایی که میوه را تحت تأثیر قرار داده است. اگر می توانید حتما از محصولات ارگانیک استفاده کنید

درست یا غلط: 5 باور رایج در مورد میوهاگر می خواهید وزن کم کنید آناناس بخورید

آناناس به کاهش وزن معروف است و بیشتر مردم آن را میوه ای برای چربی سوزی می دانند. اما باید کمی به این شهرت شک کرد. واقعیت این است که آناناس نمی تواند چربی بسوزاند، اما این توانایی را دارد که بخشی از چربی مصرف شده را در یک جا جمع کند و این چربی ها را به چالش بکشد تا خیلی سریع و بدون جذب هضم شوند. در نتیجه چربی نمی تواند در قسمت های نامناسب بدن مانند ران ها و شکم جمع شود. مصرف آناناس برای از بین بردن چربی هایی که قبلاً در بدن انباشته شده اند مفید نیست. فقط ورزش به خلاص شدن از شر این چربی ها کمک می کند.
میوه هایی که حاوی ویتامین C هستند.

هر میوه منبع ویتامین C است.

این باور اشتباه است. اکثر میوه ها حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند، اما فقط برخی از میوه ها منبع ویتامین C هستند و نباید تصور کرد که همه میوه ها سرشار از این ویتامین هستند. برای دریافت بیشترین ویتامین C، باید میوه هایی مانند انگور، توت فرنگی، پاپایا، کیوی یا مرکبات مصرف کنید. اکثر میوه ها بیش از 50 میلی گرم ویتامین C در هر 100 گرم دارند. سایر میوه ها مانند انگور، سیب، موز یا گیلاس حاوی ویتامین C کمتری هستند. در واقع هر 100 گرم از این میوه حاوی 10 میلی گرم ویتامین C است.

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره انسولین (بخوانید: دیابتی ها)

اگر خیلی احساس خستگی می کنید، میوه های خشک را پیدا کنید

این گفته کاملا درست است. میوه های خشک به افرادی که تحرک و تحرک بالایی دارند توصیه می شود زیرا میوه های خشک انرژی زیادی دارند. باید بدانید که هر 100 گرم از این میوه خشک حدود 300 کالری دارد. این میوه همچنین منبع بسیار خوبی از مواد معدنی است. به همین دلیل است که میوه خشک برای رفع خستگی بعد از ظهر عالی است و یک عصرانه خوب است. اما مراقب باشید زیاده روی نکنید.

منبع: تبجان


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *