مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

45 میلیون دوز واکسن کرونا در کشور ذخیره شده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۴۵ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور ذخیره شده است و افراد واجد شرایط باید دوز چهارم را تزریق کنند.

محسن زهرایی افزود: واکسن کرونا هم اکنون به مقدار کافی و کافی در دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز واکسیناسیون دپو موجود است و مدت زمان ماندگاری آن به پایان نرسیده است و در هر زمانی قابل استفاده است.

وی گفت: واکسن شامل استفاده از بخشی از یک میکروارگانیسم بیماری زا به عنوان محرک سیستم ایمنی است که یک فرد سالم برای سالم ماندن در آینده دریافت می کند و در صورت مواجهه در آینده، قبل از تکثیر میکروارگانیسم، آن را متوقف می کند. که عملاً به عنوان پیشگیری در سطح اولیه بسیار ارزشمند است.

زهرایی ادامه داد: اکنون با کمبود واکسن کرونا مشکلی نداریم و اخیرا در فضای مجازی اطلاعاتی مبنی بر انقضای واکسن کرونا در انبارها منتشر شد که صحت ندارد و اکنون 45 میلیون دوز واکسن داریم. . واکسن موجود است، و باید افراد باشند.

وی در خصوص صادرات واکسن کرونا نیز گفت: صادرات واکسن کرونا مستلزم اقداماتی است که سازندگان باید انجام دهند و مدارک تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را برای این منظور دریافت کرده و در محل قرار دهند.

زهرایی افزود: وزارت بهداشت در کنار تولیدکنندگان واکسن تاج صادراتی است و تمام همکاری ها را برای تایید سازمان غذا و دارو و ادارات مربوطه انجام می دهد تا در اسرع وقت مسیر صادرات را تسهیل کند. ممکن است.”

وی خاطرنشان کرد: فناوری و ظرفیت های تولیدی به کار رفته برای واکسن کرونا خوب بوده و سرعت ارائه خدمات واکسیناسیون خوب است که نشان دهنده مشارکت بسیار خوب مردم در برنامه واکسیناسیون و توانایی ارائه نظام سلامت در این حوزه است. ” قد بلند بود.”

بیشتر بخوانید  حقایق خواندنی درباره سنگین‌ترین نوزادان جهان که نامشان در گینس ثبت شده است / تصاویر -

زهرایی گفت: اولویت دریافت دوز سوم و چهارم واکسن کرونا است. از طرفی نباید فکر کنیم که در صورت دریافت واکسن خوش‌حال می‌شویم و در تجمعات شرکت می‌کنیم و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری می‌کنیم زیرا ممکن است با پیک دیگری مواجه شویم.»

وی افزود: ویروس کرونا تعجب آور است. ما از همه ابزارهایی مانند واکسن‌ها استفاده می‌کنیم که می‌توانند به ما کمک کنند و مهم است که اقدامات بهداشتی از جمله پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را رعایت کنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *