مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

4 دلیل بسته نشدن درب یخچال فریزر

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چرا درب یخچال به درستی بسته نمی شود؟

به گزارش دلگرم: علت بسته نشدن درب یخچال فریزر سوالی است که در هنگام استفاده از این دستگاه برای همه ما پیش می آید. از جمله دلایل این مشکل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. لاستیک دور گردن یخچال
  2. مشکل در لولای درب یخچال
  3. پر از غذا و عدم چیدمان مناسب در یخچال
  4. عدم تطابق یخچال

آسیب دیدن لاستیک اطراف درب یخچال فریزر یا ناهمواری و شل شدن درب باعث ایجاد مشکل در هنگام بستن درب می شود، آنها را نمی توان بست، ممکن است لاستیک اطراف درب یخچال معیوب باشد و یا لولای درب دستگاه آسیب دیده باشد. اولین و رایج ترین دلیل بسته نشدن درب یخچال فریزر لاستیک های آسیب دیده دور گردن یخچال فریزر است. زمانی که لاستیک درب یخچال فریزر مشکل داشته باشد از بسته شدن آنها جلوگیری می کند.دلیل دیگر بسته نشدن درب یخچال فریزر ممکن است برآمدگی یا شل شدن درزگیر یخچال باشد.اگر درزگیر یخچال فریزر معیوب باشد، هوا می تواند وارد. داخل یخچال گرم می شود.

روی درب یک آهنربا وجود دارد که به دیواره یخچال فریزر متصل می شود و از خروج سرما از داخل یخچال فریزر جلوگیری می کند.عدم وجود لاستیک یا درزگیر در درب فریزر بستن درب یخچال را با مشکل مواجه می کند. . عدم وجود لاستیک روی درب یکی دیگر از دلایل بسته نشدن درب یخچال است. از دیگر دلایل بسته نشدن درب یخچال فریزر می توان به تمیز نبودن لاستیک ها اشاره کرد.برای جلوگیری از خروج سرما از یخچال با مواد شوینده و دستمال تمیز تمیز کنید.

لاستیک یخچال را به دلیل مشکل بسته نشدن درب آن تعویض کنید

بنابراین برای رفع مشکل بسته نشدن درب یخچال، لاستیک دور درب یخچال را تعویض کنید یا با پیچ گوشتی لولای درب یخچال را سفت کنید.

1. خرابی لاستیک در درب یخچال را بررسی کنید

برای رفع مشکل بسته نشدن درب یخچال که ناشی از لاستیک دور گردن است، ابتدا باید از تعویض لاستیک مطمئن شوید.یک راه آسان برای انجام این کار وجود دارد: یک تکه کاغذ در کنار درب یخچال قرار دهید و درب آن را ببندید، سپس سعی کنید به آرامی کاغذ را بیرون بکشید. اگر کاغذ تازه بیرون آمده جواب سوال خود را گرفته اید که چرا درب یخچال فریزر به درستی بسته نمی شود و باید سعی کنید لاستیک درب یخچال را تعویض کنید همچنین می توانید هنگام یخچال دست خود را دور این نوار پلاستیکی بگیرید. -درب فریزر بسته است.اگر سردتان است به این معنی است که نوار نشتی دارد.اگر لازم است لاستیک درب یخچال فریزر خود را درست کنید می توانید پیچ ​​ها را با پیچ گوشتی باز کنید یا اگر چسب وجود دارد آن را جدا کنید. لاستیک از پانل در با یک چاقو.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن اتحادیه‌های صنفی کرمانشاه

2. نوع مهر و موم مورد نیاز برای مدل یخچال خود را تعیین کنید.

برای تعیین مدل آن به راهنمای یخچال مراجعه کنید. می توانید نوع مدل چاپ شده را در داخل یا روی جلد دفترچه راهنما پیدا کنید. اگر نمی توانید مدل یخچال خود را تعیین کنید، با یک تکنسین سرویس یخچال تماس بگیرید و کمک بخواهید. همچنین می توانید از فروشنده یک تکه لاستیک کوچک از درب یخچال خود تا فروشگاه مواد غذایی بخواهید.

3. برای رفع مشکل بسته نشدن درب یخچال، لاستیک جدیدی تهیه کنید.

لاستیک باید دمای مناسبی برای اتصال به درب یخچال داشته باشد، قبل از اینکه لاستیک را به درب وصل کنید، آن را به طور خلاصه در ظرف آب ولرم قرار دهید و سپس لاستیک را دور گردن ببندید.

4. لاستیک های معیوب را از یخچال خارج کنید.

روش های حذف ممکن است بسته به خواص یا نگهدارنده لاستیکی در یخچال شما متفاوت باشد. لاستیک یخچال را بررسی کنید تا نحوه نگهداری آن را ببینید. لاستیک را می توان با چسب یا پیچی که آن را در جای خود نگه می دارد چسباند. متصل به درب یخچال از ابزارها یا روش های مناسب برای حذف لاستیک معیوب استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر لاستیک توسط پیچ ثابت می شود، از پیچ گوشتی برای جدا کردن پیچ ها استفاده کنید. اگر نوار چسب در جای خود قرار دارد، از یک چاقو برای جدا کردن لاستیک از پانل در استفاده کنید. برای درآوردن لاستیک از یک طرف شروع کنید تا مشکل بسته نشدن درب یخچال حل شود و ادامه دهید.

5. تمیز کردن صندلی لاستیکی

قبل از نصب لاستیک درب جدید (مقاله پیشنهادی چرا درب یخچال فریزر به درستی بسته نمی شود)، قسمت پایینی لاستیک را روی درب تمیز کنید این به شما این امکان را می دهد که تمام ایرادات باقی مانده از لاستیک قدیمی را برطرف کنید. مانند چسب یا کثیفی که در صورت بسته نشدن درب یخچال شما هنگام استفاده از لاستیک نو برای رفع مشکل می تواند باعث ایجاد مشکل شود. استفاده از یک اسفنج با مواد شوینده مایع ظرفشویی و آب گرم برای پاک کردن بقایای لاستیک قبلی ممکن است مناسب باشد.

6. برای تعویض لاستیک جدید به لوازم جانبی مناسب نیاز دارید.

بسته به سازنده ماشین لباسشویی و یخچال، ابزار مورد نیاز برای اتصال لاستیک ها ممکن است متفاوت باشد. برای تعیین اینکه کدام لوازم جانبی مورد نیاز است به دستورالعمل لاستیک های جدید مراجعه کنید. مانند پیچ ​​گوشتی، نوار چسب و غیره

بیشتر بخوانید  تاریخ روز جهانی بهترین دوست چه روزی است ؟

7. لاستیک های نو را وصل کنید تا مشکل بسته نشدن درب یخچال حل شود

حالا وقت آن است که تایر جدید را به پانل درب وصل کنید. ابتدا لاستیک را روی در قرار دهید تا مطمئن شوید که در هر طرف در موقعیت صحیح قرار دارد. برای اطمینان از عدم تماس با پانل در، هر طرف را تراز کنید. دارای برجستگی یا لبه های پیچ خورده از ابزارها و لوازم جانبی مورد استفاده سازنده برای تعویض لاستیک پانل درب استفاده کنید. مانند پیچ، چسب یا سیمان لاستیکی اگر از سیمان لاستیکی یا چسب برای چسباندن لاستیک جدید استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد قبل از باز کردن و بستن مجدد یخچال، مواد را خشک کنید.

چرا در یخچال بسته نمی شود؟

برای پاسخ به این سوال که چرا درب یخچال و فریزر به درستی بسته نمی شود، لولاهای در را سفت کنید. آسیب به لولای در یکی دیگر از دلایل بسته نشدن درب یخچال فریزر است که با پیچ به بالای درب دستگاه بسته می شود. مشکلات مربوط به آن می تواند منجر به بسته نشدن درب یخچال شود. در اینجا نحوه سفت کردن لولاهای درب یخچال برای حل مشکل بسته نشدن درب یخچال آورده شده است. این روش بستگی به مدل یخچال شما دارد. برای تعیین نحوه سفت کردن لولاهای درب می توانید با یک تکنسین سرویس یخچال تماس بگیرید. دسترسی به اکثر لولاها با باز کردن درب یخچال و درب لولایی با پیچ گوشتی امکان پذیر است.

1. کار دیگری که می توانید انجام دهید تعویض لولای درب یخچال است.

در صورت لزوم، از یک پیچ گوشتی یا ابزار مشابه برای سفت کردن مناسب لولای در استفاده کنید. برای حل مشکل کج شدن لولای درب یخچال خود، اصلا لولا را به سمت بالا نکشید. زیرا موم را از یخچال جدا می کند و درزهای یخچال را باز می کند.

2. برای رفع مشکلات لولا و صاف کردن سطح از تیغ استفاده کنید.

سوهان مخصوص یخچال را می توان از فروشگاه های خرده فروشی که در تعمیرات خانگی یا یخچال تخصص دارند خریداری کرد. اگر در یخچال شما دارای آهنربا است که کار نمی کند، آهنرباها را تعویض کنید. همچنین می توانید با بازکردن لولاهای درب و بستن و تنظیم مجدد آنها، با یک سرویسکار مجرب مشورت کنید تا این مشکل را برای شما حل کند.

باید بخوانید:

محتویات بیش از حد داخل، درب یخچال فریزر را نبندید

یکی دیگر از دلایل بسته نشدن درب یخچال فریزر، محتوای بالای یخچال فریزر است. این کار می تواند از بسته شدن کامل درب جلوگیری کند.حتی اگر با فشار و زور بسته شود باز می شود.یخچال فریزر را فشار دهید.اجازه ندهید درب به بدنه بچسبد. باید این احتمال وجود داشته باشد که چیزی مانع از اتمام درب شود.

بیشتر بخوانید  آیا وال با نهنگ فرق دارد ، نام فارسی وال و دلفین چیست؟

بهترین راه برای جلوگیری از این امر توزیع منظم و صحیح مواد است تا دیگر نیازی به فشار دادن درب نباشد، همیشه بهتر است بسته های مواد غذایی را در قفسه ها قرار دهید تا از لبه قفسه بیرون نزند. قوطی های شیشه ای سنگین هستند و به دلیل مواد شیشه ای ضخیم در سرما نفوذ نمی کنند. وسایلی مانند بطری، گالن نوشیدنی و غیره را به محفظه فریزر منتقل کنید. زیرا باعث سنگینی درب و آسیب دیدن پیچ و لولاهای فریزر می شود.

تراز و دلیل بسته نشدن درب یخچال فریزر

یکی دیگر از دلایل بسته نشدن درب یخچال فریزر تراز نبودن یخچال فریزر است. اما این مهم ترین دلیل نیست زیرا آهنربا روی در می تواند آنقدر قوی باشد که از باز شدن درب جلوگیری کند.اما برای اینکه یخچال فریزر به درستی کار کند و عمر طولانی داشته باشد باید صاف باشد.
برای افزایش طول عمر یخچال فریزر می توانید از دستگاه تراز کننده مخصوص استفاده کنید تا از مناسب بودن سطح دستگاه مطمئن شوید اگر بادکنک تراز وسط نیست باید یخچال را تراز کنید یخچال فریزر دارای پایه های قابل تنظیم آنها را طوری تنظیم کنید که حباب ابزار در وسط باشد. همچنین باید مطمئن شوید که محل قرارگیری یخچال فریزر صاف است.

مشکلات ناشی از بسته نشدن درب یخچال و فریزر

علت بسته نشدن درب یخچال فریزر را بیان کرده ایم و اکنون می خواهیم به چند نمونه از مشکل بسته نشدن درب یخچال فریزر اشاره کنیم:

  1. فساد و بوی بد مواد غذایی و علت بسته نشدن درب یخچال فریزر
  2. وقتی درب یخچال فریزر خوب بسته نشود، دما به اندازه کافی پایین نمی آید و البته غذا روی دمای مناسب تنظیم نمی شود.
  3. اگر درب فریزر برای مدت طولانی باز بماند، مواد غذایی موجود در آن از جمله گوشت زودتر فاسد شده و ماندگاری آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

خرابی کمپرسور و علت بسته نشدن آن در یخچال فریزر

به دلیل بسته نشدن درب یخچال و فریزر و افزایش حرارت داخل محفظه موتور یخچال و فریزر، کمپرسور مجبور به کار بیشتر می شود. این کار برای تامین سرمایش لازم برای خنک نگه داشتن داخل فریزر انجام می شود که در چنین مواقعی به موتور یخچال و فریزر فشار وارد می شود و باعث افزایش مصرف انرژی و افزایش مصرف انرژی می شود.

یخ زدایی یخچال و فریزر و دلیل بسته نشدن درب یخچال و فریزر

باز نگه داشتن درب یخچال و ورود هوای گرم به محفظه دستگاه باعث یخ زدایی می شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *