مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

3 روش مفید برای از بین بردن بوی بد دهان

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بوی بد دهان را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگر رفع کردیم، مجله دلگر را دنبال کنید.

از شر بوی بد دهان خلاص شوید

از شر بوی بد دهان خلاص شوید

بوی بد دهان فقط یک بیماری نیست بلکه نشانه ای از بیماری های مختلف است. در برخی موارد به دلیل عوامل خاصی بوی بد دهان به طور موقت به علت علت در انسان ایجاد می شود و در صورت رفع علت، از بین می رود. بوی بد دهان می تواند دلایل عمومی یا محلی داشته باشد.

زیرا یک فرد با بوی بد دهان خیلی زود عادت می کند، شاید نتواند بوی بد دهان خودتان را بشناسید. یعنی اینکه ما از دهان بوی بد نمی دهیم به این معنی نیست که دهانمان بوی بدی نمی دهد.

البته معمولاً دوستان و اقوام به دلیل تمرین خطایابی و شعارزدگی از این گونه اعتراضات خودداری می کنند. از عزیزانتان بخواهید به این کاستی ها اشاره کنند.

از شر بوی بد دهان خلاص شوید

1. مبارزه با باکتری ها

باکتری های موجود در دهان ترکیبات گوگردی تولید می کنند که باعث بوی بد دهان می شود. آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا وقتی از خواب بیدار می شوید دهانتان بوی بد می دهد؟

این به این دلیل است که دهان شما خشک است و سلول های مرده در طول شب جمع می شوند و تجزیه می شوند. در واقع، بزاق ذرات غذا را تمیز کرده و از بین می برد، بنابراین شستشو و مسواک زدن به عنوان اولین کاری که باید در صبح پس از بلند شدن از رختخواب انجام دهید، از رشد پلاک روی دندان، لثه و زبان جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  تفاوت بین تخم مرغ قهوه ای و تخم مرغ سفید در چیست ؟

برای مبارزه با این موجودات میکروسکوپی، از خمیر دندان حاوی فلوراید قلع یا روی استفاده کنید. فلوراید قلع گرانتر از سدیم فلوراید (عنصری که معمولا در خمیردندان یافت می شود) است و مقاومت مینای دندان را در برابر باکتری ها افزایش می دهد. خمیردندان هایی که حاوی ترکیبات فلزی هستند، ترکیبات گوگرد را حفظ و خنثی می کنند.

از شر بوی بد دهان خلاص شوید

2. بازسازی طبیعی

دهانشویه در بسیاری از آشپزخانه ها یافت می شود. جویدن نعناع و پامچال بوی بد را از بین می برد، اما آیا می دانستید که از ادویه ها و دانه ها نیز می توان با بوی بد دهان استدلال؟

افزودن گشنیز، دانه هل، دارچین، میخک یا دانه های رازیانه به چایی که می نوشید، جایگزینی طبیعی برای خوشبو کننده های دهان است که مستقیماً از قفسه ادویه می آیند!

اگر دوست دارید از خلال دندان برای تمیز کردن دندان های خود استفاده کنید، سعی کنید نوک خلال دندان را در یک قطره روغن نعناع یا درخت چای آغشته کنید تا دهانتان خوشبو و تمیز بماند.

از شر بوی بد دهان خلاص شوید

3. خوشبو کننده دهان در محیط بیرون

یک غذای نمکی، یک فنجان قهوه، حلقه های پیاز که نباید خورد، اینها چیزهایی هستند که تحریک می کنند. بوی دهانت و خسته کننده است.

مهم نیست کجا هستید، اما باید راه حل هایی برای این مشکل داشته باشید. یک بسته آدامس یا دهانشویه دارچین یا نعناع را در کیف خود نگه دارید. مطمئن شوید که همه چیز بدون قند است، زیرا شکر می تواند باعث رشد باکتری ها بر خلاف میل شما شود.

اگر از همه این روش ها استفاده می کنید، دوباره بوی بد دهان زیاده روی نکنید، به دستشویی بروید و بزاق پشت زبانتان را پاک کنید.

بیشتر بخوانید  علت صدا دادن و تق تق کردن زانو بدون درد و در جوانی چیست ؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *