2 پیشنهاد اصلاحات به ابراهیم رئیسی


محمود صادقی درباره لزوم همکاری جریان های سیاسی با دولت سیزدهم برای حل مشکلات کشور گفت: هنوز چشم انداز روشنی برای کار با دولت سیزدهم وجود ندارد و ما در انجمن اسلامی معلمان این موضوع را مورد بحث قرار نداده ایم.

وی ادامه داد: دفتر آقای رئیسی و ادجی با من و تعدادی از فعالان سیاسی تماس گرفته است تا بتوانیم پیشنهادات ، انتقادات یا سخنان خود را ارائه دهیم. من معتقدم تعامل با دولت به این بستگی دارد که به این پیشنهادها توجه جدی شده و نحوه پردازش آنها بستگی دارد. در واقع رفتار رئیس خود در میزان توجه وی به این پیشنهادات تأثیرگذار است.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سال که انجمن اسلامی معلمان دانشگاه چه فرصت هایی برای کمک به دولت سیزدهم دارد ، گفت: من نمی توانم از سمت دبیرکل صحبت کنم ، زیرا این موضوعات هنوز در انجمن اسلامی مطرح نشده و رهبری انجمن به صورت دموکراتیک است . شخصی نیست با این وجود ظرفیت انجمن اسلامی مشخص است. انجمن اسلامی یک سازمان سیاسی ، صنفی و دانشگاهی است که از ظرفیت تخصصی بالایی برخوردار است. ما اخیراً یک وبینار با موضوع آب در خوزستان در دانشگاه چمران اهواز با حضور 100 استاد دانشگاه برگزار کردیم که در آن پیشنهادهای خوبی ارائه شد.

سرانجام صادقی گفت: “ما در اکثر دانشگاهها واحدهایی داریم و اعضای انجمن اسلامی نیز از ظرفیت تخصصی بالایی برخوردارند ، اما همانطور که اشاره کردم ، میزان تعامل با دولت به رفتار و عکس العمل آنها بستگی دارد ، آنها چقدر پیشنهادات را قبول می کنند . “

بیشتر بخوانید  جوایز استقلال از کجا آمده است؟

رئیس جمهور باید سعی کند دولتی را برای آشتی ملی تشکیل دهد

به گزارش ایسنا ، محمد صادق جوادی هزار ، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ، گفت: “یکی از مهمترین چالش های دولت آقای رئیسی تصور این است که با ادغام سیستم ، مشکلات کشور کاهش می یابد. “فقط برخی از مشکلات داخلی مربوط به رقابت ها و ناسازگاری های داخلی بوده و خواهد شد. اگرچه در سطح ظاهر نمی شود ، اما در این اختلافات عمق وجود خواهد داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بحث بعدی در مورد چالش های پیش روی دولت چالش های اقتصادی خواهد بود كه هنوز منابع اقتصادی لازم برای عبور از این مشكلات و بحران های اقتصادی را ندارند و هنوز هم ندارند.

وی با اشاره به اینکه دولت تاکنون مقصر مشکلات اقتصادی بوده است ، اظهار داشت: این بزرگترین چالش پیش روی دولت بعدی است که دولت قبلی را مسئول ناکارآمدی کرده است. مشخص نیست که آنها می خواهند این ناکارآمدی را سرزنش کنند. یا باید بگویند عدم سرمایه یا ناسازگاری درونی که آنها به عنوان علت همه عنوان می کنند ، اولین مخالفان خود این گفتمان ها هستند.

جوادی هزار افزود: اگر دولت بعدی بر حل بحران های بین المللی ، احیای مجدد شورای امنیت سازمان ملل متحد و مذاكره درباره تحریم های آمریكا متمركز است ، س isال این است كه اگر در گذشته به مسائل اقتصادی پرداخته شده است ، چرا در گذشته هیچ تلاشی برای حل این مسئله نشده است. این مسایل؟ “و اگر دولت می خواست در این راه گام بردارد ، بیشتر مخالفت ها با این افراد بود و آنها مشکلات را ناکارآمدی دولت می دانند.

بیشتر بخوانید  واریز یارانه نقدی جدید بحساب این خانوارها

وی رقابت در درون محافظه کاران را یکی از مهمترین موضوعات پیش روی دولت آینده دانست و افزود: اصولگرایان تحت عنوان مخالفت با روند اصلاحات به طور موقت متحد می شوند ، اما با برطرف شدن این موانع ، قطعاً مشکلات آنها بوجود می آید. همانند زمان آقای احمدی نژاد ، این مشکلات نیز بوجود آمده است. در این مدت گفته شد که با اتحاد کشور مشکلات موجود در کشور را برطرف خواهیم کرد اما این اتفاق نیفتاد و مشکلات دوچندان شد.

2 پیشنهاد اصلاحات به ابراهیم رئیسی

اعتماد ملی ، یکی از اعضای شورای مرکزی حزب ، گفت: “احتمال تکرار این اختلافات وجود دارد ، زیرا اصولگرایان دیگر مانعی به نام اصلاح طلبان را مشاهده نخواهند کرد و احتمالاً اختلافات جدی در تقسیم مسئولیت ها خواهند داشت. “

جوادی هزار در مورد تشکیل کابینه موثر توسط دولت سیزدهم گفت: اگر دولت بعدی می خواهد دولت موثری تشکیل دهد ، باید تلاش کند تا برای آشتی ملی دولت تشکیل دهد. دولت آشتی ملی حکومتی است که همه جریانات سیاسی کشور را به خود جذب کرده و بر همه آزارها و مشکلات گذشته غلبه کرده و با گشایش عمومی در کشور ، زمینه همکاری و همکاری ملی را باز می کند.

وی ادامه داد: برای تشکیل دولت برای آشتی ملی ، اقداماتی مانند عفو عمومی برای زندانیان سیاسی ، عفو عمومی برای مهاجران در کشور ، به استثنای کسانی که دستشان به خون مردم آغشته است ، دعوت از منتقدان سیاسی ، حتی منتقدان ایرانی مقیم خارج از کشور موافقت کنید مشکلات حل شده است.

۲۷۲۱۹

دیدگاهتان را بنویسید