مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

15 کوهنورد پس از سقوط یک یخچال طبیعی در ایتالیا مفقود شدند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



بر اساس گزارش سلام نو که خواستار برگزاری انتخابات است، بر اثر ریزش بخشی از یخچال طبیعی در شمال شرقی ایتالیا در روز یکشنبه 3 ژوئیه (12 ژوئیه) حداقل 6 نفر کشته، هشت نفر مجروح و 15 نفر مفقود شدند.

این کوهنوردان روز یکشنبه در حال عبور از زیر یخچال «مارمولادا» در ارتفاع 3300 متری کوه های آلپ ایتالیا بودند که سقوط کردند.

والتر میلان، سخنگوی سازمان امداد و نجات ایتالیا گفت: «بهمنی از برف، یخ و سنگ در مسیر کوهنورد سقوط کرد و باعث مرگ چند گروه از مردم شد که به طور متوالی در حال صعود به قله بودند. سازمان. از دست دادن”.

وی با تاکید بر اینکه هنوز تعداد نهایی کوهنوردان مفقود مشخص نیست، گفت: امدادگران در حال بررسی پلاک خودروها در پارکینگ نزدیک محل هستند تا تعداد دقیق مفقودان مشخص شود. فرآیندی که می تواند ساعت ها طول بکشد.

رسانه های ایتالیایی گزارش می دهند که تعدادی خارجی در میان قربانیان و مفقودان این حادثه هستند.

بلافاصله پس از ریزش بهمن، پنج هلیکوپتر امداد و نجات و ده ها متخصص جستجو و نجات به همراه سگ های موادیاب متعدد عملیات خود را آغاز کردند. عملیات جستجوی مفقودان عصر یکشنبه به دلیل تاریکی هوا متوقف شد، اما امدادگران از صبح دوشنبه به عملیات امداد و نجات ادامه دادند.

کار امدادگران سخت می شود زیرا آنها باید اجساد را از انبوه یخ و سنگ بیرون بکشند. لوئیجی فلیستی، یکی از اعضای تیم نجات به تلویزیون دولتی ایتالیا گفت: «ما اجساد مردم و قطعات عظیم یخ و سنگ را دیدیم.

تصاویر آماتوری که از یک کلبه کوهستانی در نزدیکی صحنه گرفته شده است، توده عظیمی از برف، سنگ و یخ را نشان می دهد که با صدایی وحشتناک از کوه پایین می آید. به نظر می رسد کوهنوردانی که در مسیر ریزش بهمن قرار گرفته اند فرصتی برای فرار نداشته اند.

بیشتر بخوانید  رتبه بندی معلمان در آخرین ایستگاه است

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا در پیامی “عمیق ترین احساسات” خود را نسبت به قربانیان این حادثه ابراز کرد.

یخچال طبیعی “مارمولادا” که به “ملکه دولومیت ها” معروف است، بزرگترین یخچال طبیعی در زنجیره کوه های شمالی ایتالیا است که بخشی از رشته کوه های آلپ است. این یخچال طبیعی در منطقه «ترنتینو» ایتالیا و در مسیری قرار دارد که کوهنوردان برای رسیدن به قله از آن استفاده می کنند.

این اتفاق یک روز پس از رسیدن دمای این یخچال به رکورد 10 درجه سانتیگراد بالای صفر رخ داد. مردم و گردشگران معمولا در زمستان روی این یخچال اسکی می کنند، اما در سال های اخیر به سرعت در حال آب شدن بوده است.

انجمن هواشناسی آلپ-آدریاتیک در بیانیه ای ویدئویی از بهمن یخ منتشر کرد و نوشت: پس از هفته ها دمای بسیار بالا و جریان زیادی از آب ذوب آب که به سطوح زیرین یخچال نفوذ می کند، ناپایداری و فروپاشی رخ داده است.

در همین حال، مقامات امداد و نجات آلپاین می گویند که گرمای سوزان احتمالا تنها یکی از عوامل فاجعه روز یکشنبه است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *