مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رتبه بندی معلمان در آخرین ایستگاه است

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، در حالی که آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان ابلاغ شده و وزارت آموزش و پرورش آمادگی لازم را برای اجرا دارد، در دو سه هفته اخیر انتقادات و مشکلاتی مطرح شده است. . در مورد آیین نامه مذکور از سوی فرهنگیان و نمایندگان مجلس. این اتفاق به حدی افتاد که در پنجم تیرماه در صحن علنی مجلس، رئیس شورای اسلامی به اعتراض این نماینده مجلس گفت: در کمیسیون تطبیق موظفیم مصوبات دولت را رعایت کنیم. کمیته مطابق قانون است.» تصویب قانون رتبه بندی معلمان توسط دولت به تازگی به کمیته اجرا رسیده است. این مصوبه در مهلت قانونی کمیته تطبیق بررسی می شود و در صورت عدم توافق حتماً آن را اعلام خواهیم کرد.»

از جمله انتقاداتی که تاکنون در این زمینه مطرح شده است، عدم شمول معلمان فاقد کد اعزام، شفاف نبودن تشکیل مراکز ارزشیابی که باید صلاحیت های عمومی و تخصصی معلمان را ارزیابی کنند، الزامی است. ادامه خدمت دو ساله برای معلمانی که سال گذشته را گذرانده و یا در سال جاری بازنشسته شده اند، عدم احتساب معلمان با دو سال سابقه کار، شرط کسب حدنصاب 450 تا 500 برای احراز صلاحیت معلمی و وی با اشاره به اینکه هنوز به همه آنها پاسخ داده نشده است و به نظر می رسد باید منتظر دستورالعمل اجرایی و رای کمیته همتا باشیم، به احتمال مشکل در اعمال درجه دو تربیت معلم اشاره کرد.

در زیر به بررسی اجمالی برخی از جزئیات مهم طرح رتبه بندی معلمان مندرج در آیین نامه اجرایی می پردازیم:

بیشتر بخوانید  آمار تلخ قربانیان تصادفات در ایران در ۲ روز گذشته

طرح ارزشیابی معلم

ماه سوم آیین نامه به موضوعات رتبه بندی می پردازد که بر اساس آن موضوعات این آیین نامه، موضوعات نظام مندسازی معلمان و نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی است که در حال حاضر فقط در حوزه آموزش و پرورش به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند. . واحدها

موضوع لایحه قانونی مربوط به استفاده از کارکنان اداری وزارت آموزش و پرورش که به عنوان معلم مشغول به کار هستند، مشمول طرح طبقه بندی مشاغل معلمان در کشور و با در نظر گرفتن سوابق آنها – مصوب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 و اصلاحات بعدی آن.

آن دسته از کارکنان اداری که در مشاغل پایه و بالاتر مشغول به کار هستند و در یکی از سرفصل های نظام سازی معلمان بر اساس ضوابط و شرایط مربوطه به کار گرفته می شوند، از لحظه تغییر شغل و شروع به کار معلمی مشمول نظام ارزشیابی می شوند. . در صورت بازگشت به کار در پست های اداری، با توجه به شرایط مربوطه، دارای نمرات فوق العاده نخواهند بود.

8 گروهی که از رتبه حذف می شوند؟

نیروهای اداری

– نیروهای فاقد کد شناسایی استخدامی مورد تایید سازمان اداری و استخدامی کشور

– کارکنان واگذار شده یا منتقل شده به سایر دستگاه های اجرایی (با یا بدون حفظ کارکرد سازمانی)

کارمندان منصوب در مدارس غیردولتی (به استثنای مدیران و معاونینی که از آموزش و پرورش حقوق می گیرند)

نیروهای مازاد یا در اختیار مدرسه

همه افرادی که از صندوق های متعدد حقوق می گیرند

– افرادی که در مرخصی بدون حقوق هستند، افرادی به دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی منتقل شده اند.

بیشتر بخوانید  خبر مهم از نوبت چهارم واکسن سینوفارم

– و افراد منصوب به تحصیل مشمول این آیین نامه نمی باشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *