مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

100 گرم کاپوچینو چقدر کالری دارد ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



همه چیز درمورد کاپوچینو


کالری کاپوچینو و خواص آن موضوع مورد بحث ماست. کاپوچینو یک نوشیدنی تهیه شده توسط قهوه است که با استفاده از شیر داغ، قهوه اسپرسو و فوم شیر بخار شده درست می شود. این میکرو فوم لایه ضخیمی دارد. کاپوچینو در فنجان های دسته دار با ظرفیت 150 تا 180 میلی لیتر ارائه می شود و بافت و طعم قدرتمندی دارد.


کاپوچینو مزه قهوه تلخ می دهد و می توان به آن شکر اضافه کرد تا شیرین تر شود. کاپوچینو ایتالیایی با استفاده از دستگاه اسپرسوساز ساخته شده و باریستای کافه ( فرد پشت میز کار در کافه که نوشیدنی های قهوه می سازد ) آن را آماده می کند. ریشه این نوشیدنی به ایتالیا برمی گردد.


کالری و ارزش غذایی کاپوچینو


هر 100 گرم کاپوچینو حاوی 406 کالری می باشد.













مقدار

100 گرم

کالری

406

کربوهیدرات

85.94 گرم

پروتئین

3.10 گرم

چربی

5.56 گرم

آب

1.30 گرم

فیبر

1.20 گرم

قند

69.16 گرم

کلسترول

2.00 میلی گرم


کاپوچینو/کالری کاپوچینو/ارزش غذایی کاپوچینو/خواص کاپوچینو/مضرات کاپوچینو/کالری نوشیدنی


آشنایی با ارزش غذایی و خواص باور نکردنی کاپوچینو


خواص کاپوچینو


نوشیدنی محبوب برخی از افراد کاپوچینو است این نوشیدنی مزیت هایی مانند تحریک ذهن و هشیاری روانی دارد. تحقیقات نشان می دهد مصرف زیاد این نوشیدنی ممکن است منجر به افزایش دور کمر یا BMI شود.


کاپوچینو خواص آنتی اکسیدانی دارد که به پیشگیری از مشکلات پوستی و از دست دادن حافظه کمک می کند. مصرف قهوه یا چای بدون شکر یا شیر به کاهش وزن نیز کمک می کند. بیشتر افراد برای جلوگیری از چاق شدن قهوه یا چای تلخ مصرف می کنند. یکی از خواص کاپوچینو این است که احتمال بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.


1. خواص کاپوچینو برای پیشگیری از بیماری های قلبی


قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند فلانوئیدها است که مانع از اکسیداسیون کلسترول LDL شده و از مشکلات قلبی پیشگیری می کند. مطالعات نشان می دهد قهوه به کاهش دادن احتمال مرگ زودرس در افراد مبتلا به دیابت و بیماری های قلبی کمک می کند.


بیشتر بخوانید: ۸ راه معجزه آسا تشخیص بیماری های قلبی


2. خواص کاپوچینو برای کاهش احتمال سکته


قهوه و کاپوچینو احتمال سکته را کاهش می دهند. این نوشیدنی باید بیشتر توسط زنان مصرف شود زیرا احتمال سکته کردن در آن ها زیاد است. مطالعات نشان می دهد افرادی که دو بار در روز قهوه مصرف می کنند 20 درصد احتمال سکته کمتر دارند.


3. خواص کاپوچینو برای پیشگیری از آلزایمر


قهوه حافظه کوتاه مدت را تقویت می کند. مطالعات نشان می دهد کافئین موجب تحریک توانایی شناختی می شود که نتیجه آن بهبود عملکردهای ذهنی است. همچنین احتمال ابتلا به زوال عقل را 65 درصد کاهش می دهد.


بیشتر بخوانید: آلزایمر چیست؟ چرا دچار بیماری آلزایمر میشویم؟ راه های درمان بیماری …


4. خواص کاپوچینو برای کاهش سنگ های صفرا


مصرف متعادل قهوه احتمال ابتلا به سنگ صفرا را کاهش داده و از آن پیشگیری می کند. کافئین چنین تاثیری دارد زیرا انقباض های صفرا را بهبود بخشیده و مانع از شکل گیری سنگ می شود.


5. خواص کاپوچینو برای کاهش احتمال ابتلا به سرطان


مطالعات نشان می دهد مصرف قهوه احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. مصرف چهار فنجان قهوه در روز احتمال مرگ را 50 درصد کاهش می دهد. همچنین احتمال ابتلا به سرطان پوست را نیز از بین می برد.


6. خواص کاپوچینو برای جلوگیری از سردرد


کافئین اندازه عروق خونی را کاهش داده و از شدت سردرد کم می کند.


توجه: موارد ذکر شده در صورتی است که استفاده از کاپوچینو در حد تعادل باشد وگرنه همانطور که گفته شد موجب افزایش وزن می گردد.


کاپوچینو/کالری کاپوچینو/ارزش غذایی کاپوچینو/خواص کاپوچینو/مضرات کاپوچینو/کالری نوشیدنی


مضرات کاپوچینو


عوارض جانبی که با مصرف زیاد قهوه مرتبط است مانند بی قراری، تنش، بی خوابی، اضطراب شدید، مشکلات قلبی، مشکل هضم و سردردهای شدید می باشد.


همچنین ممکن است سطح فشار خون را افزایش دهد و توصیه می شود کسانی که فشار خون بالایی دارند در کاپوچینوی شان از قهوه بدون کافئین استفاده نمایند در غیر این صورت مضرات کاپوچینو شامل حالشان می شود.


کاپوچینو/کالری کاپوچینو/ارزش غذایی کاپوچینو/خواص کاپوچینو/مضرات کاپوچینو/کالری نوشیدنی


کاپوچینو/کالری کاپوچینو/ارزش غذایی کاپوچینو/خواص کاپوچینو/مضرات کاپوچینو/کالری نوشیدنی


انواع کاپوچینو


1. کاپوچینوی سنتی


این نوشیدنی با یک یا دو شات قهوه اسپرسو تهیه می شود که روی آن لایه های شیر فومی شده یا بخار زده شده قرار می گیرد.


2. کاپوچینوی سرد


این نوشیدنی همان کاپوچینو داغ است که به صورت سرد ارائه می شود. همچنین در ایتالیا به آن شیر سرد یا کف دار شده نیز اضافه می شود.


3. کاپوچینوی مرطوب


این نوع کاپوچینوی سبک یا کاپوچینوی کم رنگ نیز نامیده می شود. این نوشیدنی با استفاده از شیر داغ یا شیر کمتر فومی شده آماده می شود. یعنی شیر بیشتر در مقابل فوم شیر کمتر. این نوع کاپوچینو خامه ای و کرمی بوده و مزه رقیق دارد.


4. کاپوچینوی خشک


این نوشیدنی کاپوچینوی تلخ یا کاپوچینوی پررنگ نیز نامیده می شود و حاوی میزان کمتری شیر در مقایسه با سایر انواع کاپوچینو است و در مقابل فوم شیر بیشتری دارد.


5. کاپوچینوی طعم دار


این نوشیدنی در ایالات متحده بسیار محبوب است. شربت ها و طعم دهنده های خاصی به این نوع کاپوچینو اضافه می شود تا طعم هایی مانند شکلات، وانیل، نعناع، کارامل، دارچین و تمشک حاصل شود.


کاپوچینو/کالری کاپوچینو/ارزش غذایی کاپوچینو/خواص کاپوچینو/مضرات کاپوچینو/کالری نوشیدنی


بیشتر بخوانید:


فرق کاپوچینو و نسکافه در چیست ؟


بیشتر بخوانید  نکات لازم برای تهیه خورش ها
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *