10 علل اصلی خیانت در زنان چیست؟



دلایل زیادی برای خیانت زن به شوهرش وجود دارد. بیش از 40 درصد از زوج های متاهل تحت تاثیر خیانت هستند و با وجود این درصد بالا، اکثر افراد حتی کسانی که مرتکب اشتباه می شوند، می گویند خیانت اشتباه است. عوامل مختلفی مانند اختلالات شخصیت و مشکلات دوران کودکی و همچنین فرصت هایی مانند شبکه های اجتماعی می توانند احتمال خیانت را افزایش دهند.

ناامیدی در ازدواج یکی از عوامل اصلی خیانت است. در چنین مواقعی حتی ممکن است انسان ابتدا برای حل مشکلات تلاش کند اما وقتی بیهوده می بیند به خیانت روی می آورد. گاهی دلیل خیانت به زن را باید در کودکی جستجو کرد. سهل انگاری و آزار والدین یا والدینی که به یکدیگر خیانت کرده اند، توانایی فرد را برای حفظ یک رابطه متعهدانه مختل می کند. اغلب یک زن خیانتکار قدر شوهرش را نمی داند، همدلی ندارد یا به عواقب خیانت اهمیت نمی دهد.

نشانه های خیانت زنان چیست؟

اگر فکر می کنید اخیراً چیزی در مورد همسرتان تغییر کرده است، علائم احتمالی زیر را برای تأیید ایمان یا وفاداری همسرتان در نظر بگیرید. همانطور که خواهید دید، برخی از این علائم در واقع با یکدیگر متفاوت هستند. این دامنه تغییرات نشان می دهد که علائم خیانت زنان متاهل چقدر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، اگر نمی توانید همسرتان را وادار به برقراری ارتباط با شما کنید یا مدام در حال دعوا هستید، او درباره روز خود با شما صحبت نمی کند یا دیگر کلمات “دوستت دارم” را نمی گوید. احتمالا یک سوال اساسی وجود دارد در این رابطه موارد زیر را می توان از نشانه های خیانت به زنان دانست:

1. به سخنان خود نادیده بگیرید

اگر همسرتان مدام سخنان شما را نادیده می گیرد، موضوع را تغییر می دهد، از پاسخ دادن به سوالات شما امتناع می ورزد، به جای صحبت در مورد مشکل فعلی، شما را متهم می کند و رفتار پرخاشگرانه ای می کند و… نشانه های احتمالی خیانت را دارد. البته به خاطر داشته باشید که این تردید زنانه برای داشتن رابطه جنسی با یک مرد همیشه به معنای خیانت نیست، اما ممکن است به خاطر شما عصبانی شود. پس باید مراقب باشید فقط با دیدن یک نشانه کوچک به آن خیانت نکنید.

2. ظاهر و سرگرمی را تغییر دهید

البته مراقبت از خودتان و وقت گذاشتن برای مهمانی های مورد علاقه تان می تواند مثبت باشد. اما اگر با سایر رفتارهای مشکوک ترکیب شود، تغییرات زیر می تواند نگران کننده باشد و به تشخیص خیانت زنان کمک کند:

همسر توجه بیشتری به ظاهر شما دارد. او سرگرمی جدیدی پیدا کرد که چندین ساعت در روز طول می کشد. همسر شما مدت بیشتری در محل کار می ماند. اگر دلیل قانع کننده ای برای این موارد وجود نداشته باشد، همه اینها را می توان زنگ خطر دانست.

البته به خاطر داشته باشید که تغییر در نگرش همسرتان ممکن است به دلیل استرس در محل کار یا مشکلات دیگر باشد. با مشاهده این علائم، علل دیگر و همچنین راه های دیگر برای تشخیص خیانت زنان را در نظر بگیرید و عجولانه عمل نکنید.

3. همسر شما نشانه هایی از عزت نفس پایین را نشان می دهد

یکی از راه‌های فهمیدن خیانت همسرتان این است که بفهمید همسرتان با خودش اشتباه گرفته است. به نظر می رسد همسر شما کمی هیجان در زندگی خود می خواهد. او بیشتر از شما انتقاد می کند. همچنین اگر در مورد خیانت صحبت می کنید، او بسیار حالت تدافعی و عصبانیت دارد. این علائم را جدی بگیرید و به دنبال ریشه آنها باشید.

بیشتر بخوانید  شاخص آلودگی هوای تهران به تفکیک مناطق جمعه ۸ خرداد + آلودگی هوای تهران امروز

4. دروغ بگویید و اجتناب کنید

عدم صداقت در ازدواج یک هشدار بزرگ است. فردی که خیانت می کند معمولا مجبور به دروغ گفتن می شود. بنابراین، یکی از راه‌های تشخیص خیانت، توجه ویژه به این موارد است: همسرتان از شما دوری می‌کند. او دیگر نمی خواهد با شما جایی برود و کاری با شما انجام دهد. متوجه می شوید که شریک زندگی تان در مورد چیزهای مختلف به شما دروغ گفته است. دوستان همسرتان با دیدن شما ناراحت به نظر می رسند. همسر شما دائماً پنهان است. او شما را به خیانت متهم می کند.

5. بی تفاوتی نسبت به شوهر

راه دیگر برای درک خیانت یک زن این است که همسرتان را نسبت به چیزی که زمانی دوست داشت بی تفاوت کنید. در این صورت با آنها تماس بگیرید تا ببینید آیا دلیلی برای این تغییر وجود دارد یا خیر. اما اگر شما هم مشکوک به خیانت هستید، این تغییرات ممکن است نشانه رابطه دیگری باشد. زیرا همسرتان از شما، شغل، فرزندان، سرگرمی ها و حتی زندگی شما به طور کلی خسته شده است. همسرتان هر چه می گویید یا انجام می دهید به شما حسادت نمی کند. او نسبت به رویدادهای خانوادگی مانند تولد و تعطیلات بی تفاوت است.

6. تغییر در زندگی جنسی

غیر معمول نیست که ازدواج شما از نظر جنسی متفاوت باشد. اما این علائم ممکن است نشان دهنده احتمال خیانت باشد:

در رابطه شما، صمیمیت یا ارتباط بسیار کمتر است.

زتمایلات جنسی شما عملاً وجود ندارد.

چیزهای جدیدی در زندگی جنسی شما وجود دارد که قبلاً وجود نداشته است.

شما یا همسرتان یک بیماری مقاربتی دارید و…

همه اینها می تواند از عوارض خیانت در زنان باشد که باید جدی بگیرید.

دلیل اصلی خیانت به زنان

در اینجا به تعدادی از عوامل و علل خیانت زنان می پردازیم، اما در ابتدا توجه به این نکته ضروری است که مرد باعث خیانت همسرش نمی شود و نباید خود را به خاطر آن سرزنش کند. خواه دلیل اصلی خیانت به یک زن خستگی ناشی از رابطه باشد، افسردگی یا انتقام، خائن مسئول خیانت و خیانت است. در واقع یکسری عوامل فردی را می توان از دلایل خیانت زن به همسرش دانست. از جمله این عوامل فردی که می تواند احتمال خیانت را افزایش دهد عبارتند از:

1. اعتیاد

سوء مصرف مواد مخدر، اعتیاد به الکل، قمار یا سایر عوامل خطر. به ویژه مشروبات الکلی در برخی موارد می تواند فردی را تحریک کند که قصد ندارد رابطه جنسی داشته باشد، در حالی که آگاه است که از خط قرمزها عبور کرده و به راحتی به همسر خود خیانت می کند.

2. مشکلات صمیمیت در روابط

در برخی از روابط، صمیمیت و دلبستگی زوجین آنطور که باید باشد، نیست. به عبارت دیگر نیازهای عاطفی فرد برآورده نمی شود. به عنوان مثال، اجتناب از صمیمیت، یا عدم امنیت عاطفی و همچنین اختلالات صمیمیت در یک رابطه ممکن است از جمله عواملی باشد که بر خیانت زن به شوهرش تأثیر می گذارد. اعتماد به نفس ضعیف و ناامنی عاطفی نیز می تواند دلیلی برای زنان متاهل باشد تا راهی برای اثبات ارزش خود پیدا کنند.

3. ترومای دوران کودکی

داشتن سابقه تروما در دوران کودکی (مانند سوء استفاده یا غفلت جسمی، جنسی یا عاطفی) احتمال خیانت زن به مرد را افزایش می دهد. البته همیشه اینطور نیست و در صورتی است که فرد این ضربه را درمان نکرده باشد و مشکلاتش حل نشده باشد.

بیشتر بخوانید  سوالات امتحانی نهایی لو رفت! + عکس

4. قرار گرفتن در معرض خیانت در دوران کودکی

تجربه قبلی خیانت نیز می تواند خطرناک باشد خیانت زن به مرد اندازه. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد کودکانی که والدین آنها به یکدیگر خیانت کرده اند دو برابر بیشتر از سایر افراد در معرض خطر روابط خارج از ازدواج هستند.

5. نسخه قبلی

یک مطالعه در سال 2017 برای اولین بار اعتبار این جمله را ارزیابی کرد که یک خائن تمایل به تکرار اشتباه خود دارد. در این مطالعه، افرادی که در گذشته درگیر رابطه خارج از ازدواج بودند، سه برابر بیشتر احتمال داشت این کار را انجام دهند. و این رفتار را در روابط بعدی خود تکرار کردند.

6. مسائل روانی

افرادی که دارای ویژگی های خودشیفتگی یا اختلالات شخصیتی هستند بیشتر در معرض خیانت هستند. علیرغم خودشیفتگی در یکی از زوج ها، رابطه می تواند بر اساس خودخواهی و احساس حق ایجاد شود. افراد مبتلا به این اختلالات، علاوه بر خودمحور بودن، غالباً فاقد همدلی هستند، بنابراین تأثیر اعمال خود را بر همسر خود نمی دانند. یا عواقب و عواقب خیانت خود را می دانند، اما برایشان اهمیت چندانی ندارد.

علاوه بر دلایل شخصی، بسیاری از کاستی ها در روابط خارج از ازدواج می تواند عامل خیانت زنان باشد، مثلا:

7. نارضایتی و نارضایتی از رابطه

نارضایتی از ازدواج از نظر عاطفی یا جنسی طبیعی است. اما این نارضایتی نباید زیاد طول بکشد. زیرا عدم برآوردن نیازهای جنسی و عاطفی اغلب به عنوان دلیلی برای خیانت توسط مردان و زنان ذکر می شود.

8. فرار از یک زندگی خسته کننده

معمولا مردان و زنانی که می خواهند هیجان یک عشق جدید را کشف کنند به خیانت فکر می کنند. محو شدن و سقوط از قله عشق اغلب به عنوان دلیل خیانت ذکر می شود. این ممکن است به دلیل عدم درک چگونگی بلوغ عشق در ازدواج باشد.

9. اینترنت و فضای مجازی

داشتن یک رابطه، به خصوص رابطه عاطفی، در حال حاضر بسیار آسان تر از گذشته است و رسانه های اجتماعی به راحتی این فضا را ایجاد کرده اند. زنای محصنه در فضای مجازی یا «خیانت اینترنتی» در بسیاری از طلاق ها و جدایی ها دخیل است، حتی اگر این رابطه کاملاً آنلاین باشد و این دو هرگز همدیگر را ملاقات نکنند.

10. فرصت ها و شرایط مساعد خیانت

گاهی اوقات موقعیت هایی پیش می آید که فرد به خیانت فکر می کند. به عنوان مثال به طور کلی می توان گفت که غیبت از خانواده، مسافرت برای کار و بیشتر فرصت خیانت به زنان شاغل را فراهم می کند. این فاصله به فرد این امکان را می دهد که با احتمال کمتری خیانت خود را شناسایی کند. در واقع، خیانت در محیط کار به این دلیل رخ می دهد که برخی از زنان احساسات و نیازهای از دست رفته در زندگی مشترک را در محل کار پیدا می کنند.

با این حال، اگرچه ازدواج مجدد ایده آل نیست، اما راه هایی وجود دارد که در صورت جدا شدن از همسرتان، همچنان می توانید یک رابطه قوی را حفظ کنید.

مناسب ترین رفتار در برابر خیانت زنان چیست؟

شاید فکر کنید بهترین پاسخ برای برخورد با زنان خیانتکار خشونت و در نهایت طلاق و جدایی است. اما قبل از هر تصمیمی باید تمام شرایط و دلایل احتمالی خیانت را در نظر گرفت و سپس با توجه به شرایط موجود تصمیم گرفت. هنگام برخورد با خیانت، چند نکته مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کرد، از جمله:

بیشتر بخوانید  پوشش عجیب این مرد در تهران سوژه شد! / عکس -

احساسات خود را بپذیرید

باید بدانید که شوک، ترس، درد، افسردگی و سردرگمی قبل از خیانت طبیعی است. همچنین رهایی از درد همسر خیانتکار زمان می برد. انتظار نداشته باشید که بی اعتمادی به سرعت از بین برود، حتی اگر می خواهید شریک زندگی خود را ببخشید و ازدواج خود را اصلاح کنید. ازدواج شما تغییر کرده و طبیعی است که دلتان برای رابطه گرم و شیرینی که پیش روی شماست تنگ شده است.

دنبال انتقام نباش

بدترین واکنش به خیانت زنان این هم به همین ترتیب به دنبال انتقام است. بله، خیانت به همسرتان می تواند شما را عصبانی کند. و در حالت عصبانیت، اولین تصمیم شما ممکن است این باشد که همسرتان را در حضور دیگران به شدت تنبیه کنید. یا فکر می کنید باید همین کار را برای او انجام دهید. اما در نظر داشته باشید که در ابتدا ممکن است به طور موقت از این نوع اقدامات راضی باشید، اما در نهایت به جای اینکه بر بهبودی شما تأثیر بگذارد، وضعیت را بدتر می کند.

قبل از اینکه به خانواده خود بگویید فکر کنید

خانواده شما احتمالاً در مورد آنچه که باید انجام دهید (جدایی یا متاهل ماندن) نظر جدی خواهند داشت. اما هیچ کس واقعاً درک نمی کند که در زندگی شخص دیگری چه می گذرد. در حالی که فکر می کنید چگونه ادامه دهید، بهتر است جزئیات را خصوصی نگه دارید. زیرا تصمیم برای بازگشت به زندگی پس از خیانت به یک زن به شما بستگی دارد و نه شخص دیگری.

از احساس گناه دوری کنید

سرزنش خود، شریک زندگی یا شخص ثالث فقط اتلاف انرژی است. پس نقش یک قربانی را بازی نکنید و در دلسوزی نسبت به خودتان اغراق نکنید. این فقط باعث می شود شما احساس ناتوانی و ضعف کنید.

در مورد خیانت مشاوره بخواهید

سعی نکنید به تنهایی با همسرتان برخورد کنید. بهترین پاسخ به خیانت این است که با یک مشاور ازدواج صحبت کنید، کسی که بی طرف است و می تواند به شما کمک کند تا ببینید دقیقاً چه اتفاقی افتاده است و قبل از تصمیم به پایان دادن به ازدواج چه کاری باید انجام دهید. .

نکته مهم دیگر در مورد واکنش به خیانت زنان این است که ابتدا از همسر خود بپرسید و احساسات خود را با او در میان بگذارید. در این صورت حتی اگر تصمیم به پایان زندگی مشترک خود داشته باشید، می دانید که تمام تلاش خود را برای حفظ این زندگی انجام داده اید.

سوالات متداول

چرا زنان خیانت می کنند؟

فرار از زندگی کسل کننده، مشکلات روانی، شرایط، اینترنت و آزادی روابط در فضای مجازی، برآورده نشدن نیازهای جنسی و عاطفی از جمله دلایل خیانت زنان است.

نشانه های خیانت زنان چیست؟

نادیده گرفتن حرف هایتان، تغییر ظاهر و سرگرمی های جدید، دروغ گفتن و اجتناب، بی اعتنایی به زنگ زدن و … از نشانه های خیانت است که مفصل درباره آنها صحبت کرده ایم.

مناسب ترین رفتار در برابر خیانت زنان چیست؟

احساسات خود را بپذیرید، به دنبال انتقام نباشید، از گناه دوری کنید و برای حل مشکلات خود به دنبال یک درمانگر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید