مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

​ریزش وحشتناک قیمت طلا | قیمت طلا روند کاهش دارد؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

با توجه به اینکه قیمت طلا بازار دائما در نوسان است. همچنین تمام نوسانات قیمت طلا از قیمت دلار و عوامل و شرایط محیطی ناشی می شود. به عنوان مثال، اخیراً همه ما شاهد تأثیرات مستقیم جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت طلا بوده ایم. اما امروز پس از مدت ها قیمت طلا وارد کانال جدیدی شد. قیمت طلا را در زیر مشاهده می کنید.

آیا نرخ طلا در حال تاریک شدن است؟

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در نخستین روز از بازگشایی معاملات در بازارهای جهانی تا اواسط روز نزدیک به دو درصد کاهش یافت. در حالی که طلا در ماه آوریل تقریباً 2 درصد از ارزش خود را از دست داد، دو روز بعد، در ماه می، بازده ماهانه طلا نزدیک به منفی 2 درصد بود.

در همین حال، طلا شروع به کاهش کرده است زیرا بررسی پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت طلا همچنین نشان می‌دهد که اجماع تحلیلگران و معامله‌گران درباره بازده طلا با محدوده‌های قیمتی بالاتر ضعیف شده است. مهم ترین عامل در تداوم کاهش نرخ طلا، ارسال سیگنال هایی است که نشان دهنده شدت اقدامات انقباضی فدرال رزرو در نشست ماه جاری و ماه های آینده است. این موضوع از سوی دیگر باعث رشد شاخص دلار آمریکا و نرخ بهره اوراق قرضه شد و رکوردهای بلندمدت را شکست. همه این عوامل فشار مضاعفی بر کاهش قیمت طلا وارد می کند.

بیشتر بخوانید  تنها برندی که گوشی تاشو ندارد معرفی شد

نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو که باید از هفته جاری آغاز شود و در نهایت تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در ماه مه مشخص شود، مهمترین رویداد از نگاه بازار طلا و البته سایر بازارها است. . آنها متمرکز هستند. در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق بازارها در جلسه این هفته قیمت های خود را با افزایش نیم درصدی نرخ بهره تنظیم کردند.

سقوط آزاد قیمت طلا در بازار

در حالی که ارزش دلار قوی نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماهه اول را تحت الشعاع قرار داده است، طلا روز پنجشنبه به پایین ترین حد نزدیک به 10 هفته اخیر سقوط کرد.

طلای ترافیکی با 0.1 درصد کاهش به 1885.11 دلار رسید. طلا نیز دیروز به 1871.81 دلار رسید که پایین ترین سطح از 17 فوریه تاکنون است. طلای آمریکا 0.1 درصد کاهش یافت و به 1886.00 دلار رسید.

اخیرا با افزایش شاخص دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق، قیمت طلا کاهش بیشتری پیدا کرده است. اقتصاد هنوز در وضعیت بسیار خوبی است و تورم باید کنترل شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *