۶ سلبریتی‌ ایرانی که استاد دانشگاه هستند



آنچه دیگران می خوانند:

بهنوش طباطبایی بازیگر سرشناس و همسر اول مهدی پاکدل با انتشار تصویری در کنار پدرش او را “اولین و آخرین مرد زندگی اش” خطاب کرد. سیده بهنوش طباطبایی (زاده ۷ اردیبهشت ۱۳۶۰) بازیگر ایرانی است. تحصیلات بهانوش طباطبایی دکترای روانشناسی بالینی. و دوره بازیگری را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذراند. بهنوش طباطبایی ایفای نقش در فیلم داستان نیمروز. رد خون نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر (1396) شد.

برخی از مشاهیر ایرانی علاوه بر فعالیت در زمینه ای که در آن به شهرت رسیدند، در دانشگاه نیز تدریس می کنند. در ادامه این مطلب با افراد مشهوری که استاد دانشگاه هستند آشنا می شویم.

بهنوش طباطبایی که دارای مدرک دکترای روانشناسی بالینی است، آبان ماه گذشته از آغاز فعالیت خود به عنوان استاد روانشناسی در دانشگاه پیام نور خبر داد.

بهنوش طباطبایی

طباطبایی با انتشار عکسی از خود در کنار شاگردانش در صفحه اینستاگرامش نوشت: «اولین تجربه تدریس من در دانشگاه (پیام نور) برایم بسیار ارزشمند است. این عکس یادآور این تجربه است. کلاس ها مجازی بود اما با تعدادی از دانش آموزان عزیزم که در کلاس بسیار با انگیزه و فعال بودند به توافق رسیدیم. امیدوارم تک تک دانش آموزان عزیزم موفق باشند. جای همه آنها در این عکس خالی است.» بهنوش طباطبایی در سال 1360 در تهران به دنیا آمد.

او ابتدا در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل شد و سپس دوره بازیگری را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذراند. او بعداً دکترای روانشناسی بالینی گرفت.

بیشتر بخوانید  حذف مالیات بر ارزش افزوده ؛ چه تاثیری در بازار طلا خواهد گذاشت؟

وی فعالیت رسمی خود را در سال ۱۳۵۳ با حضور در سریال طنز «جدی نگیر» به کارگردانی سعید توکل و صادق عبداللهی آغاز کرد.

اولین حضور سینمایی او در سال 1364 با بازی در فیلم های مصعب دوشیزه به کارگردانی مسعود اطجابی و پسران هوادار به کارگردانی مجید کاری زاده بود.

بهنوش طباطبایی در سال 1368 با مهدی پاکدل دیگر بازیگر سرشناس ازدواج کرد. آشنایی این دو به سال 1364 برمی گردد که در فیلم «مصاب دوشیزه» بازی کردند. خبر جدایی این زوج در سال 95 در رسانه ها منتشر شد.

شبنم قلی خانی

شبنم کولیخانی که دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس تئاتر از ایران و فوق لیسانس کارگردانی سینما از استرالیا است، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است و سال ها در این دانشگاه به تدریس بازیگری و تئاتر پرداخته است. شبنم کولی خانی در سال 1356 در تهران به دنیا آمد، او بازیگری را از دوران دانشجویی با بازی در تئاتر آغاز کرد.

زندگی خصوصی

بهنوش طباطبایی در 7 اردیبهشت 1360 در محله یوسف آباد تهران به دنیا آمد. پدرش سید ناصر طباطبایی مهندس عمران در وزارت مسکن و شهرسازی و مادرش معلم بود. او دومین فرزند خانواده است و تنها یک خواهر بزرگتر به نام تینوس دارد. طباطبایی دارای مدرک لیسانس مهندسی کامپیوتر و دکترای روانشناسی است. او همچنین دوره بازیگری را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذراند.

طباطبایی با بازی در فیلم مصائب دوشیزه با مهدی پاکدل، بازیگر سینما و تلویزیون آشنا شد و این دو در ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ با یکدیگر ازدواج کردند. اما پس از 6 سال زندگی مشترک در سال 1394 این زوج هنری از یکدیگر جدا شدند.

بیشتر بخوانید  آمادگی ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد انزلی برای مقابله با حوادث احتمالی

بهنوش طباطبایی

همسر بهنوش طباطبایی:

بهنوش طباطبایی در اسفندماه سال ۱۳۸۸ با مهدی پاکدل بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران ازدواج کرد اما زندگی مشترکشان پایدار نبود و پس از ۵ سال تصمیم به جدایی گرفتند.

جدایی مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی و دیگر زوج های هنری اولین بار به عنوان شایعه در فضای مجازی منتشر شد. با حذف عکس های این زوج در اینستاگرام، شک مرزم بیشتر شد و در نهایت پس از حضور بهنوش طباطبایی بدون حلقه ازدواج در مراسم رونمایی از فیلم سیانور، این شایعات پررنگ تر شد و خبر جدایی آنها در رسانه ها منتشر شد.

بهنوش طباطبایی پس از انبوهی از شایعات در مورد جدایی آنها در یکی از معدود مواردی که از حضار سوال مستقیم درباره جدایی از مهدی پاکدل پرسیده شد، گفت: این خبر را نه تایید می کنم و نه تکذیب می کنم چون فرهنگ سازندگی است. و در زندگی خصوصی نرو!

نحوه آشنایی با بهنوش طباطبایی با مهدی پاکدل:

مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی در فیلم «مصاب دوشیزه» با هم همکاری داشتند و این همکاری باعث آشنایی و ارتباط بیشتر آنها با یکدیگر شد. بعد از مدتی تصمیم به ازدواج گرفتند و خبر ازدواجشان در صفحه اول همه مجلات بود.

بهنوش طباطبایی دلیل ازدواج با مهدی پاکدل را اینگونه بیان کرد: چیزی که مرا جذب کرد ناز مهدی بود. من در کارم جدی هستم و وقتی سر کار هستم همیشه تمرکز دارم. اما مهدی اصلاً اینگونه نیست; در محل کار صحبت می کند، می خندد و دوست دارد با اطرافیانش خوش بگذراند. البته ممکن است در آینده تغییر کند!

بهنوش طباطبایی

ازدواج دوم طناز طباطبایی:

بهنوش طباطبایی در آذرماه ۱۳۹۶ با انتشار عکس زیر در صفحه اینستاگرامش نوشت: چون دوستت دارم، من زنانه ترینم.

بیشتر بخوانید  اینبار مرغ رو به سبک عربی ها درست کن! | طرز تهیه مرغ عربی +ویدئو

پس از انتشار این پست، شایعه ازدواج دوم او در فضای مجازی منتشر شد که توسط خود او منتشر شد. بهنوش طباطبایی تا به امروز این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است.

سابقه فعالیت بهنوش طباطبایی:

بهنوش طباطبایی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران است. رشته تحصیلی او مهندسی کامپیوتر بود اما به دلیل علاقه ای که به بازیگری داشت دوره های بازیگری را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذراند. این بازیگر بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و اولین بار در سال ۱۳۷۷ با بازی در سریال یونس جلوی دوربین رفت و پس از آن در سریال کوی دامون به کارگردانی عباس رنجبر در تلویزیون دیده شد. یک سال بعد با سریال مصافاری از هند در نقش کتی به شهرت رسید. او اگرچه در این سریال نقش مهمی نداشت اما توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

بهنوش طباطبایی اولین تجربه سینمایی خود را در سال 1384 با ایفای نقش در فیلم مصعب دوشیزه به دست آورد و در این سریال به همراه همسر سابقش آقای مهدی پاکدل به ایفای نقش پرداخت. او در تئاتر آینه های مقابل، نام همه مادران، آدامس خواندن، سینماهای من، فصل شکار اژدها، سیندرلا، داستان راه پله، برهان و ابرهای پشت حنجره حضور داشت.


دیدگاهتان را بنویسید