مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۵ روش کاربردی برای داشتن یک پتوس پرپشت و شاداب

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


گیاهان پوتوس از رایج‌ترین و محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی هستند که به خاطر شاخ و برگ‌های براق و عادت رشد دنباله دار خود شناخته شده‌اند. آنها مقاوم هستند و می‌توانند در شرایط مختلف رشد کنند، از سبدهای آویزان گرفته تا کاشت های رومیزی تا باغچه های عمودی.

چگونه یک پوتوس پرپشت داشته باشیم؟

۱. هرس منظم 

stars
پیشنهاد ستاره

هرس منظم گیاه شما ظاهر آن را مرتب می‌کند و رشد جدید را تحریک می‌کند. بهتر است در طول دوره رشد، یعنی در بهار یا تابستان هرس شود. از هرس در پاییز یا زمستان که گیاه شما احتمال کمتری برای رشد جدید دارد، خودداری کنید.

همیشه از یک جفت قیچی یا قیچی هرس تیز و استریل شده استفاده کنید و هرگز بیش از ⅓ گیاه را در هر بار جدا نکنید. یکی دیگر از مزیت‌های هرس معمولی استفاده از قلمه های ساقه برای تکثیر است که روش دیگری برای پر کردن پوتوس شماست.

۲. گیاه خود را تکثیر کنید

تکثیر گیاهان پوتوس سریع و آسان است و می توانید گیاهان تازه ریشه دار شده را با گیاه مادر دوباره در گلدان قرار دهید تا پوتوس شما پرتر شود. تکثیر با قلمه ساقه انجام می‌شود و باید در بهار یا تابستان انجام شود. هر گونه برگ را از نیمه پایینی قلمه‌ها جدا کنید. قلمه های ساقه را در آب قرار دهید و در مکانی قرار دهید که نور روشن و غیر مستقیم دریافت کند.

ریشه های کوچک در عرض چند هفته از گره های امتداد قلمه ها رشد می کنند. هنگامی که ریشه ها ۵ تا ۱۰ سانتی متر طول دارند، می توانید قلمه‌ها را در خاک بکارید، که در نهایت به  پوتوس کامل بالغ می‌شوند.

بیشتر بخوانید  نفرات برتر مسابقات قهرمانی اسب دوانی استان یزد معرفی شدند

۳. به آن نور کافی بدهید

دادن نور کافی به پوتوس یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کمک به رشد پوتوس شما سرسبز و پر است. بدون نور کافی، رشد پوتوس را کند می‌شود. و برای حفظ انرژی و زنده ماندن، برگ‌های کوچکتری تولید می‌کند. انتقال گیاه به مکان روشن‌تر رشد، شدید جدید را تشویق می‌کند.

۴. آبیاری گیاه خود را فراموش نکنید

پوتوس را باید زمانی آبیاری کرد که ۲ تا ۵ سانتی متر بالای خاک خشک شد. آنها می‌توانند کمی خشکی را تحمل کنند، اما بهتر است گیاه خود را به طور منظم آبیاری کنید، به خصوص در طول دوره رشد فعال آن در بهار و تابستان.

۵. کود اضافه کنید

خاک گیاه را با کمپوست بپوشانید یا یک یا دو بار در ماه یک محلول مایع جلبک دریایی به پوتوس بدهید تا رشد شاخ و برگ شدید را تشویق کند. اگر کود جامد را انتخاب می‌کنید، مقدار توصیه شده را روی خاک بپاشید و با استفاده از ماله دستی به آرامی مخلوط کنید.

فرمول غنی از نیتروژن را نسبت به انواع دیگر در نظر بگیرید. در صورت استفاده از کود مایع، هر چهار تا شش هفته یکبار از کود همه منظوره با نصف قدرت استفاده کنید.

بهترین زمان برای تغذیه گیاهان پوتوس زمانی است که گیاهان در فصل رشد فعال در بهار و تابستان هستند. در پاییز و زمستان کود را متوقف کنید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *