مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رمانتیسم عماد و طوبا، روایتی ملموس از زندگی مشترک

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رمانتیسم عماد و طوبا، فیلمی به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده، داستانی عاشقانه و در عین حال واقع‌گرایانه از زندگی مشترک زوجی به نام عماد و طوبا را روایت می‌کند. این فیلم که در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت، با بازی درخشان الناز حبیبی، مرحوم حسام محمودی و مرحوم علی انصاریان و موسیقی متن دلنشین، مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت.

روایت واقع‌گرایانه از زندگی مشترک

 برخلاف بسیاری از فیلم‌های عاشقانه که تصویری ایده‌آل و غیرواقعی از عشق و زندگی مشترک ارائه می‌کنند، رمانتیسم عماد و طوبا به خوبی فراز و نشیب‌ها، چالش‌ها و مشکلات زندگی زناشویی را به تصویر می‌کشد. مخاطب در این فیلم شاهد لحظات عاشقانه و شاد زوج جوان است، اما در عین حال با اختلافات، سوءتفاهم‌ها و مشکلات زندگی روزمره آنها نیز روبرو می‌شود.

عماد و طوبا، شخصیت‌هایی پیچیده و چندبعدی دارند که به خوبی می‌توان با آنها همذات‌پنداری کرد. مخاطب در طول فیلم با انگیزه‌ها، ترس‌ها و آرزوهای آنها آشنا می‌شود و درک می‌کند که چگونه این عوامل بر رفتار و روابط آنها با یکدیگر تاثیر می‌گذارند.

الناز حبیبی و مرحوم حسام محمودی، در نقش عماد و طوبا بازی‌های بسیار خوب و باورپذیری ارائه می‌دهند. آنها به خوبی حس و حال شخصیت‌ها را به مخاطب منتقل می‌کنند و رابطه‌ی عمیق شکل‌گرفته بین آنها، لحظات عاشقانه فیلم را بسیار تاثیرگذار کرده است.

بزرگترین نقطه ضعف فیلم این است که پایان فیلم تا حدودی کلیشه‌ای و پیش‌بینی‌پذیر است و شاید بهتر بود که کارگردان به جای ارائه یک پایان خوش مطلق، به واقع‌گرایی فیلم وفادار می‌ماند و پایانی واقع‌بینانه‌تر را برای داستان رقم می‌زد. البته از آن‌جایی که فیلم قرار بوده در دسته‌ی فیلم‌های حال‌خوب‌کن قرار بگیرد، این پایان چندان دور از منطق نیست.

بیشتر بخوانید  اگر اکثر مواقع این حس را دارید، قطعا آدم باهوشی هستید

رمانتیسم عماد و طوبا فیلمی خوش‌ساخت و دیدنی است که تصویری واقعی و ملموس از زندگی مشترک و عشق ارائه می‌دهد. این فیلم به خصوص برای زوج‌های جوان و کسانی که در آستانه ازدواج هستند، می‌تواند بسیار آموزنده و مفید باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *