مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۵ دلیلی که هر دانشجویی را برای تحصیل در کانادا قانع می‌کند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



همه‌ساله تعداد زیادی دانشجوی خارجی تلاش می‌کنند تا برای تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت کنند. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا از لحاظ کیفیت علمی و آموزشی در شمار بهترین دانشگاه‌های جهان هستند؛ به‌علاوه یکی از سیاست‌های اصلی دولت کانادا جذب دانشجویان مستعد از نقاط مختلف جهان است و همین عوامل هستند که کانادا را بیش از هر کشور دیگری نزد دانشجویان خارجی محبوب کرده‌اند. اما همه چیز محدود به این عوامل نمی‌شود و دلایل دیگری هم هستند که زمینه‌ساز این محبوبیت شده‌اند. در این مطلب به همین موضوع خواهیم پرداخت و شما را با ۵ دلیل قانع‌کننده برای تحصیل در کانادا آشنا خواهیم کرد.


۱. لزومی به یادگیری زبان فرانسه نیست و کافی است به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید


دو زبان انگلیسی و فرانسوی هر دو زبان‌های رسمی مردم کانادا هستند و به‌یک‌اندازه صحبت می‌شوند و نمی‌توانیم یکی را مهم‌تر از دیگری بدانیم. با وجود این، فارغ از اینکه پذیرش تحصیلی کانادا را از کدام استان گرفته باشید و در کدام شهر ساکن شده باشید، دانستن همان زبان انگلیسی کافی خواهد بود. در کنار این، می‌توانید از فرصت تحصیل در کانادا بهره بگیرید و زبان فرانسه را هم یاد بگیرید.


تفاوتی نمی‌کند در چه مقطعی قصد تحصیل در کانادا را داشته باشید، در تمامی دانشگاه‌های این کشور می‌توانید در دوره‌های آموزشی‌ای شرکت کنید که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. بنابراین از بابت زبان جای هیچ نگرانی‌ای نیست و می‌توانید تمامی توجه‌تان را متمرکز بر پیدا کردن زمینهٔ تحصیلی موردعلاقه‌تان کنید.


۲. بسیاری از دانشگاه‌های برتر جهان در کانادا هستند


دانشگاه‌های کانادا از لحاظ دستاوردهای تحقیقاتی شهرت و آوازه‌ای در جهان پیدا کرده‌اند و هر کدام‌شان تاریخچه‌ای پرافتخار دارند. علت دیگر شهرت دانشگاه‌های این کشور نرخ بالای فارغ‌التحصیل‌هایی است که پس از پایان دوران تحصیل در کانادا به‌سرعت کار پیدا می‌کنند. در حال حاضر هم تعداد زیادی از بهترین دانشگاه های کانادا و دیگر مؤسسه‌های آموزشی این کشور در عرصه‌های مختلف هم‌پای دانشگاه‌های کشورهایی چون آمریکا و انگلیس گام برمی‌دارند و با آن‌ها رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید  آدرس مرکز خرید صاحبقرانیه تهران


در فهرست زیر می‌توانید نام تعدادی از بهترین دانشگاه های کانادا را مشاهده کنید:


  • دانشگاه تورنتو (جزء سی دانشگاه برتر جهان طبق رتبه‌بندی تایمز؛ رتبهٔ سایر دانشگاه‌ها هم که ذکر می‌شود بر اساس همین رتبه‌بندی است.)؛

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا (جزء چهل دانشگاه برتر جهان)؛

  • دانشگاه مک‌گیل (جزء پنجاه دانشگاه برتر جهان)؛

  • دانشگاه مونترال (جزء ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان)؛

  • دانشگاه آلبرتا (جزء ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان).


دانشجویان تحصیل در کانادا


۳. تحصیل در کانادا فرصتی است برای آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف


اقلیت‌های زیادی در کانادا زندگی می‌کنند و زبان‌ها و گویش‌هایی که در این کشور صحبت می‌شوند، بسیار متنوع هستند. بالغ بر ۵۰٪ ساکنین کانادا زبان مادری‌شان انگلیسی نیست. نظر به این مسائل کانادا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای چندملیتی جهان شناخته می‌شود.


همه‌ساله بیشتر از ۱۲۰ هزار دانشجوی خارجی با اخذ ویزای دانشجویی کانادا راهی این کشور می‌شوند. اگر شما هم به‌شمار آن‌ها بپیوندید و تحصیل در کانادا را انتخاب کنید، فرصت آشنایی با آداب و رسوم اقلیت‌های این کشور را خواهید داشت و تجربه‌های ارزشمندی کسب خواهید کرد: چه سر کلاس درس و چه در میان مردم جامعه. این دلیل دیگری است که تحصیل در کانادا را در میان دانشجویان خارجی محبوب می‌کند، چراکه امکان پیدا کردن کسانی که از لحاظ فرهنگی بهشان نزدیک باشند از هر جای دیگری بیشتر است و به این صورت عادت کردن به شرایط جدید زندگی برای‌شان ساده‌تر می‌شود.


۴. کانادا کشور امنی است و استانداردهای بالایی از لحاظ کیفیت زندگی دارد


نرخ جرم‌وجنایت در کانادا بسیار پایین است و به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. از لحاظ استانداردها و کیفیت زندگی هم شرایط به همین منوال است و طبق رتبه‌بندی رسانهٔ «گلوبال نیوز»، کانادا از لحاظ کیفیت زندگی رتبهٔ دوم را در جهان به خود اختصاص داده است.


۵. در دانشگاه‌های کانادا به فعالیت‌های تحقیقاتی اهمیت زیادی داده می‌شود


در بیشتر دوره‌های آموزشی دانشگاه‌های کانادا تمرکز اصلی بر فعالیت‌های تحقیقاتی است. بسیاری از دانشجویان خارجی که به قصد تحصیل در کانادا راهی این کشور می‌شوند، فرصت مشارکت در آزمایش‌ها و پروژه‌های مرتبط با این فعالیت‌ها را خواهند داشت و تجربه‌های ارزشمندی کسب می‌کنند.


بسیاری از فعالیت‌های تحقیقاتی انجام‌گرفته در دانشگاه‌های کانادا منجر به پیدایش نظریه‌های جدید و کشفیات و اختراعات قابل‌اعتنایی شده است؛ از آن جمله می‌توان به دستگاهی اشاره کرد که کار تشخیص سرطان را ساده‌تر می‌کند، یا روش‌های نوینی برای حفظ اقیانوس‌های جهان، همین طور دستاوردهایی در زمینهٔ درمان و کنترل ایدز و … .


شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید نخستین دکتر سیاه‌پوست جهان در کانادا تحصیل کرده است؛ همچنین مخترعین داروی انسولین، یعنی فردریک بَنتینگ و چارلز بِست، زمانی موفق به انجام این کار شدند که در دانشگاهی در تورنتوی کانادا تحصیل می‌کردند.


نکاتی در رابطه با شیوهٔ کارآمد تدریس در دانشگاه‌های کانادا


این‌ها تعدادی از دلایلی بود که تحصیل در کانادا را به انتخابی هوشمندانه تبدیل می‌کنند. حالا بیایید نگاهی اجمالی به شیوهٔ تدریس در دانشگاه‌های کانادا و حال‌وهوای کلاس‌های درسی این کشور داشته باشیم تا درک بهتری از علت کارایی و اثرگذاری آن‌ها پیدا کنیم.


برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی دانشگاه‌های کانادا مبتنی بر کنفرانس‌هایی است که از قدیم در بیشتر دانشگاه‌های جهان مرسوم بوده است. برگزاری کارگاه، فعالیت‌های گروهی و در نظر گرفتن تکالیف و پروژه‌های مختلف برای دانشجویان از دیگر ویژگی‌های دوره‌های آموزشی در کانادا است.


در کلاس‌های دانشگاه‌ها هم فضا به‌طرز قابل‌توجهی دوستانه است و امکان مطرح کردن هر اظهارنظری وجود دارد. اساتید دانشگاهی هم صرفا به عنوان راهنمایی برای جوان‌ترها عمل می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا هر چه سریع‌تر به استقلال فکری برسند. به‌طور کلی سیستم دانشگاهی عالی کانادا از خیلی جهات به آمریکا شباهت دارد و از کیفیتی هم‌سان برخوردار است.


بهترین دانشگاه های کانادا


بارزترین و مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم دانشگاهی کانادا


در این بخش از مطلب تعدادی از بارزترین ویژگی‌های سیستم دانشگاهی کانادا را برخواهیم شمرد:


  • دانشجویان به برقراری ارتباط با دیگران تشویق می‌شوند؛ همین طور به پیش گرفتن این رویکرد که اگر مطلبی را درست متوجه نشدند، صادقانه عنوان کنند؛

  • تدابیری برای سرگرم‌کننده کردن کنفرانس‌ها در نظر گرفته می‌شود؛ همین طور برای درگیر کردن سایر دانشجویان کلاس در روند پیشبرد کنفرانس؛ به این صورت توجه دانشجویان بیشتر جلب می‌شود و در داشتن تفکر تحلیلی و خلاقانه مهارت بیشتری پیدا می‌کنند؛

  • پس از پایان امتحانات یا ارزیابی‌ها، اساتید دانشگاهی بازخوردهای ارزشمندی بر اساس میزان یادگیری دانشجویان و پیشرفت‌شان در طول دوره در اختیارشان می‌گذارند.


از دیگر علت‌های موفقیت دانشگاه‌های کانادا در سطح جهانی و افزایش روزافزون متقاضیان تحصیل در کانادا می‌توان به این مسائل اشاره کرد که برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌های این کشور متمرکز بر موقعیت‌های شغلی موجود هستند، منابع درسی با توجه به رویدادهای روز و نیازهای بازار کار در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود و در نهایت اینکه دانشجو پس از پایان دوران تحصیل در کانادا، از شانس بالایی برای پیدا کردن کار برخوردار خواهد بود.


جمع‌بندی


بیشتر متقاضیان پس از دریافت پذیرش تحصیلی کانادا و اخذ ویزا، به استان‌های تورنتو، مونترال، ونکوور، اتاوا و کبک مهاجرت می‌کنند و در دانشگاه‌های این استان‌ها تحصیل می‌کنند. در کنار دلایلی که برای‌تان برشمردیم، فضای شهری در این استان‌ها بسیار زنده و بانشاط است و دانشجویان در کنار کسب تجربه‌های تحصیلی و کاری از حیث گذران اوقات فراغت هم انتخاب‌های متعددی پیش رو خواهند داشت. این نکته را هم نباید فراموش کرد که هزینه تحصیل در کانادا، در مقایسه با کشورهایی چون آمریکا، انگلیس و استرالیا به‌صرفه‌تر است و حال آنکه کانادا از حیث کیفیت زندگی و سطح علمی دانشگاه‌ها هم دست‌کمی از کشورهای یادشده ندارد.


بیشتر بخوانید  بهشت آذربایجان
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *