مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۳ روش پرطرفدار جوانسازی پوست

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



یک لحظه چشم‌هایتان را ببندید و تصور کنید که دو خط عمیق در دو طرف لب‌ها تا چانه‌تان کشیده شده است. حالا اطراف چشم‌هایتان را با خطوط پنجه کلاغی تصور کنید. فکر کنید که گونه‌ها و پلک‌هایتان دچار افتادگی شده و پوست اضافه‌ای در ناحیه گردنتان مشاهده می‌کنید.


خوشبختانه شما می‌توانید قبل از اینکه این عارضه‌ها در صورت و گردنتان به وجود آمده و یا در صورت وجود عمیق شوند، آنها را ترمیم کنید. وظیفه تکنیک‌های زیبایی مدرن دقیقاً همین است که یک چهره جوان، شاداب و زیبا را در آینه به شما نشان دهد. این تکنیک‌ها گاهی علاوه بر درمان، نقش پیشگیرانه نیز خواهند داشت.


مزایای تکنیک‌های مدرن جوانسازی پوست


۳ تکنیکی که قرار است در ادامه به شما معرفی کنیم دارای مزایای زیر می‌باشد:


غیرتهاجمی یا بدون تهاجم: این روش‌ها بدون نیاز به جراحی، برش، تیغ، پانسمان، بیهوشی و حتی گاهی بدون نیاز به بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرند. همچنین در فرآیند به کارگیری این تکنیک‌ها، شما کوچکترین دردی احساس نمی‌کنید.


بدون عوارض جانبی: تنها عارضه جانبی که در اثر بکارگیری این روش‌ها ممکن است در شما ایجاد شود؛ قرمزی، کبودی، سوزن سوزن شدن یا سوزش و خارش است. در بیشتر موارد همه این عارضه‌ها در ظرف یک تا چند روز به طور کامل محو می‌شود.


مقرون به صرفه: هزینه بکارگیری این تکنیک‌ها به خصوص نسبت به عمل‌های جراحی که دقیقاً همان کاربرد را دارند بسیار ناچیز است.


بدون نیاز به دوران نقاهت: بعد از انجام هر یک از این تکنیک‌ها شما می‌توانید فعالیت‌های روتین خود را از سر بگیرید. در واقع هیچ نوع مراقبت خاص یا دوران نقاهتی در این روش‌های جوان سازی پوست نیاز نیست.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین کرم مرطوب کننده دست (سافت کرس softcaress) ،مناسب برای پوست های خشک و آسیب دیده


اثرگذاری فوری: نتایج اولیه هر کدام از این تکنیک‌ها، دقیقاً بعد از خروج از جلسه درمانی قابل مشاهده است. ظرف چند هفته و چند ماه بعد از جلسه درمانی نتایج به طور کامل بروز پیدا می‌کنند. همچنین طول مدت جلسات درمانی از ۵ تا ۶۰ دقیقه می‌باشد.


تکنیک‌های رایج و پرطرفدار جوانسازی پوست


  1. تزریق ژل و بوتاکس


روش‌های تزریقی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در بین مردم دنیا به دست آورده‌اند. تزریق ژل و بوتاکس به خصوص اگر به صورت همزمان انجام شود، پوست شما را متحول خواهد کرد. هر کدام از این تزریق‌ها سازوکار خاص خود را دارند:


این روش و متریال به کار رفته در آن سال‌ها است که به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا یا همان FDA رسیده‌ است. بوتاکس در واقع نام برند متریالی است که به عضله صورت تزریق شده و حرکات آن را به طور موقت متوقف می‌کند. از آنجایی که یکی از مهم‌ترین علت‌های بروز چین و چروک پوست حرکات عضلات است، متوقف شدن آن، چین و چروک‌ها را برطرف می‌کند. این تکنیک به نوعی در پیشگیری از بروز نشانه‌های پیری پوست نیز تاثیر دارد.


از جمله کاربردهای بوتاکس می‌توان به برطرف کردن خطوط اخم و لبخند، شلی و افتادگی پوست و همچنین از بین بردن چین و چروک‌های پیشانی و کنار چشم اشاره کرد. تزریق بوتاکس همچنین در لیفت بخش‌های مختلف صورت و گردن، اصلاح عدم تقارن صورت و گردن و برطرف کردن سردردهای میگرنی کاربرد دارد.


۳ روش پرطرفدار جوانسازی پوست


  • تزریق ژل یا فیلر


ژل یا فیلر به متریالی گفته می‌شود که به لایه میانی پوست تزریق شده و به عضله مورد نظر حجم می‌دهد. از آنجایی که از دست رفتن حجم عضلات و بافت چربی از جمله عارضه‌های پیری است، این کار به جوانسازی صورت و بدن کمک می‌کند. همچنین چین و چروک پوست و فرورفتگی‌های جای زخم و آکنه با استفاده از تزریق فیلر یا ژل برطرف خواهد شد.


ژل و فیلر در برندهای مختلف و با ترکیبات متفاوتی در کلینیک‌های زیبایی استفاده می‌شود. اما پایه ثابت بیشتر این برندها هیالورونیک اسید است. تزریق این ماده و انواع دیگر متریال به کار رفته در ژل و فیلر به طراوت، شادابی و جوان به نظر رسیدن پوست کمک زیادی می‌کند.


۳ روش پرطرفدار جوانسازی پوست


  1. لیزر اندولیفت


لیزر اندولیفت از جمله تکنیک‌های پرکاربرد و محبوب جوان کردن پوست است. در این تکنیک فیبرهای نوری بسیار ظریف به لایه میانی پوست وارد شده و عارضه‌ها را درمان می‌کند. از جمله کاربردهای این تکنیک می‌توان به شفافیت بخشیدن به پوست، اصلاح زاویه فک و صورت، سفت و منسجم شدن بافت گردن، تحریک کلاژن‌سازی پوست، برطرف کردن افتادگی پوست، رفع خطوط لبخند و اخم، کاهش چربی‌های موضعی موجود در نواحی مختلف صورت و گردن مانند غبغب و لیفت بخش‌های افتاده صورت و گردن اشاره کرد.


استفاده از لیزر اندولیفت با هدف جوانسازی چهره و بدن ماندگاری قابل توجهی دارد. در بعضی از مراجعه کنندگان نتایج لیزر اندولیفت به مدت ۲ تا ۳ سال ماندگار خواهد بود. این تکنیک را که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا یا همان FDA است، می‌توان هر دو سال یکبار تکرار کرد.


  1. پلکسر


پلکسر چیست ؟ پلکسر یا بلفاروپلاستی بدون جراحی یکی از تکنیک‌های جوانسازی پوست مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می‌باشد. در این تکنیک از انرژی پلاسما برای برطرف کردن عارضه‌های صورت و گردن استفاده می‌شود.


از جمله کاربردهای پلکسر می‌توان به سفت کردن پوست اطراف چشم، لیفت پلک‌ها، از بین بردن پوست اضافی اطراف چشم مانند انواع کیست‌ها، بهبود جای زخم و آکنه، حذف زگیل، رفع لکه‌های آفتاب سوختگی، برطرف کردن چین و چروک پوستی، از بین بردن خال و تگ‌های پوستی وبهبود استرچ مارک اشاره کرد.


بهترین روش جوانسازی پوست


تکنیک‌هایی که به شما معرفی کردیم، بخش کوچکی از خدمات جوانسازی است که در کلینیک‌های زیبایی ارائه می‌شود. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که هر کدام مکانیسم، کاربرد، هزینه، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. برای انتخاب بهترین تکنیک جوانسازی صورت و بدن، باید شرایط جسمی، دغدغه‌ها و البته اوضاع اقتصادی خودتان را در نظر بگیرید.


همچنین بهترین روش جوانسازی صورت و بدن برای شما تکنیکی است که بیشترین تاثیر را در رفع نواقص پوستی شما داشته باشد. به علاوه اعتبار کلینیک زیبایی که قرار است، خدمات زیبایی مورد نظرتان را در آن دریافت کنید، در کیفیت نتایج نهایی بسیار موثر خواهد بود.


پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا با یک متخصص پوست مجرب در زمینه عارضه‌های پوستی خود و سطح انتظاراتتان مشورت کنید. در کلینیک پزشکی ترمه چنین امکانی برای شما فراهم شده است. همچنین پزشکان زبده و کاربلد، تجهیزات مدرن و مطابق با تکنولوژی برتر روز دنیا و متریال درجه یک و باکیفیت در این کلینیک و در راستای رساندن شما به چهره ایده‌آلتان آماده شده است.


بیشتر بخوانید  ۱۱ درمان خانگی برای از بین بردن لکه های پیری
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *