مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۲۱۲ گروه آموزشی جدید در دانشگاه تهران تشکیل شد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران امروز چهارشنبه 23 شهریور 1401 در جلسه شورای دانشگاه تهران افزود: بر اساس مصوبه هیأت امنا. دانشگاه تهران، تمام گروه های دانشگاه تهران به گروه تبدیل شدند. تشکیل 212 گروه فعلی و جدید در دانشگاه تهران به تایید هیات رئیسه دانشگاه رسیده است که به زودی اعلام می شود.

وی همچنین از رسمی شدن تغییر نام پردیس با مصوبه هیات رئیسه دانشگاه به دانشجویان دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این تغییر نام در عمل اتفاق افتاد اما فاقد مصوبه هیات مدیره و قانونی شد.

دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران استقلال یافت

رئیس دانشگاه تهران مصوبات جدید هیات امنای دانشگاه تهران را تشریح کرد و اعلام کرد: دانشکده محیط زیست که در گذشته زیرمجموعه دانشکده های فنی بود، با مصوبه جدید به عنوان یک دانشکده مستقل تعریف شده است. . هیئت طلبکاران

مقیمی تاکید کرد: برای حکمرانی متوازن در دانشگاه نیازمند تعادل و یکپارچگی ساختار هستیم. در این راستا لازم است چند دانشکده مستقل در داخل دانشگاه جدید تعریف شود. در این تغییر ساختاری باید هوشمندانه عمل کرد و تغییرات به صورت داوطلبانه و تدریجی با مشارکت اعضای هیات علمی صورت پذیرد.

ساختار یکپارچه کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه تهران تصویب شد

رئیس دانشگاه تهران افزود: چابکی و ادغام ساختار کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه تهران اتفاق افتاد و ادغام دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی کرج با مجموعه ابوریحان نیز در هیئت امنا تصویب شد. ” اکنون دو مجتمع آموزشی و پژوهشی دانشگاه تهران در کرج و ورامین دارای مدیریت یکپارچه هستند و به مرور زمان ماموریت ها تغییر می کند و در برنامه سه ساله شاهد این تغییرات خواهیم بود.

وی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت غذایی در برنامه هفتم توسعه و با اشاره به کارکردهای دانشگاه ها در برنامه هفتم، بر حضور فعال دانشگاه تهران در تهیه برنامه هفتم تاکید کرد و گفت: دانشگاه تهران باید مرجعیت علمی را بپذیرد. در زمینه کشاورزی و امنیت غذایی باید این مسئولیت را جدی تر بپذیرند. امروزه مراجع مختلفی در حوزه های مرتبط با کشاورزی دادستان هستند که برخی از آنها غیرعلمی هستند. بنابراین معتقدیم دانشگاه تهران باید مرجع اصلی در حوزه کشاورزی و ایمنی مواد غذایی باشد.

دانشکده فنی کاسپین بخشی از دانشگاه تهران است

رئیس دانشگاه تهران در بخش دوم سخنان خود با اشاره به راه اندازی پردیس بین المللی کاسپین دانشگاه تهران در شمال کشور، توضیح داد: این پردیس بین المللی که در شهرستان رضوانشهر در کنار دانشکده فنی کاسپین پل ارتباطی بین دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های کشورهای آسیای مرکزی خواهد بود. راه اندازی این پردیس بین المللی به معنای حذف دانشکده فنی کاسپین نیست، بنابراین دانشکده فنی کاسپین همچنان در ساختار دانشگاه تهران حفظ می شود.

بیشتر بخوانید  لیست خودروهای فروخته شده بدون قرعه کشی

احیای هتل دانشگاه تهران که 30 سال رها شده بود!

مقیمی با تاکید بر اقدام برای تثبیت اراضی و املاک دانشگاه تهران در شمال کشور، تصریح کرد: زمین دانشگاه در این منطقه در موقعیت مناسبی قرار دارد اما بهره برداری مناسبی از آن انجام نشده است. یک هتل نیمه کاره با 50 واحد متعلق به دانشگاه تهران در رضوانشهر بیش از 30 سال است که نیمه کاره مانده است و در وضعیتی مشابه 11 بلوک با چندین واحد قرار دارد که باید برای احیا و فعال سازی این پتانسیل ها استفاده شود. وجوهی به منظور درآمدزایی و رفاه حال اعضای علمی، پرسنلی و دانشجویی شتاب دهیم زیرا این مجموعه دارای امکانات خوبی برای اسکان همکاران و نگهداری اردوهای دانش آموزی است.

واحد دانشگاه تهران در منطقه شمال میزبان دانشجویان عراقی است

رئیس دانشگاه تهران از راه اندازی مرکز توانمندسازی پارک های علم و فناوری و واحدهای فناوری در سراسر کشور در منطقه خزر خبر داد و گفت: مجتمع دانشگاهی تهران در رضوانشهر علاوه بر برخورداری از ظرفیت لازم برای توانمندسازی پارک های دانش بنیان. و شرکت ها، جاذبه خوبی برای متقاضیان تحصیلات عالی است، کشورهای همسایه به ویژه عراق وجود دارد و امیدواریم بر اساس برنامه ریزی شاهد افزایش پذیرش دانشجوی عراقی در دانشگاه تهران در شمال کشور باشیم.

مقیمی: با محافظه کاری و حفظ وضع موجود حد وسطی ندارم

رئیس دانشگاه تهران به تشریح رویکرد دانشگاه در حوزه فعالیت های عمرانی پرداخت و تصریح کرد: فعالیت های عمرانی در دانشگاه کارآفرین و توسعه محور باید بر اساس اصل اولویت دادن به هزینه ها بر درآمد باشد، یعنی ابتدا اولویت ها و نیازها شناسایی شود. و حتی اگر درآمد برای انجام اولویت ها کافی نباشد، منابع لازم را تامین کند. این در حالی است که اکثر مدیران درآمد را بر هزینه های بالای سهام خود اولویت می دهند که در واقع رویکردی مبتنی بر محافظه کاری و حفظ وضع موجود است و من با این رویکرد حد وسطی ندارم.

سقف شهریه و شهریه افزایش یافته است

مقیمی در ادامه تشریح مصوبات اخیر هیأت امنای دانشگاه تهران از افزایش شهریه و هزینه های پژوهشی از 7 واحد به 30 واحد با مصوبه هیأت امنا خبر داد و گفت: به این ترتیب مشکل شهریه به وجود آمد. سقف واحدهای خودگردان و حق الزحمه اساتید نیز حل می شود. همچنین اصرار داریم که پرداخت هزینه های پژوهشی و شهریه دانشگاه تهران تا دو ماه آینده به روز شود.

بیشتر بخوانید  بارش برف و باران مناطق مختلف کشور را فرا گرفت/ آسمان تهران ابری متغیر است

رئیس دانشگاه: با مدیریت سطحی نمی توان دانشگاه را اداره کرد

رئیس دانشگاه تهران در بخش دوم سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه تهران در 27 شهریور 1401 گفت: دانشگاه سرعت‌دهنده چرخه حیات جامعه و محیط زیست است. دانشگاه تهران به سرعت تحت تأثیر محیط بیرونی تحریک می شود و تغییرات محیط به شدت بر کار او تأثیر می گذارد. این امر مستلزم مدیریت فعال و پویا در دانشگاه است. با مدیریت سطحی نمی شود دانشگاه را اداره کرد، اما با نگرشی عمیق و عمیق باید به عمق هر حادثه و هر اتفاقی هر چند کوچک نگاه کرد، آن را جدی گرفت و لایه های زیرین آن را بررسی کرد.

وی با تاکید بر ارتقای کمی و کیفی تغذیه دانشجویی و توسعه و تنوع فضاهای اجتماعی برای دانشجویان، تصریح کرد: علیرغم محدودیت های مالی که دانشگاه ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، نیاز است به ارتقای خدمات و ظاهر دانشجویی توجه ویژه ای شود. به معنای واقعی کلمه نسبت به دانش آموزان پدرانه رفتار کنید.

محیط دانشگاه باید محیط باز باشد

استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در ادامه بر لزوم توجه به نشاط در محیط دانشگاه با رعایت اصول اخلاقی و دینی تاکید کرد و گفت: توجه همزمان به تحرک و نشاط علمی و تربیت اخلاقی و دینی دو موضوع قابل آشتی است که نیازمند آن است. برنامه ریزی علمی با الزامات دانشگاه مطابقت دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد الزامات فضای دانشگاه خاطرنشان کرد: فضای دانشگاه یک محیط فکری و محیطی است که پذیرای اندیشه های جهانی است، بنابراین دانشگاه باید محیطی باز و مکانی برای تولید فکر و اندیشه داشته باشد. و بسته بودن در تضاد با محیط خلاق و کارآفرینی است. هدف از تغییرات در دانشگاه تبدیل الگوهای ذهنی خشک و غیرقابل انعطاف به الگوهای کارآفرینی است و با عبور از چارچوب های کلیشه ای و دستیابی به نگرش های نوآورانه و کارآفرینانه در دانشجویان، اشتیاق به علم و دانش ایجاد می کنیم.

سیاست قطعی دانشگاه تهران برای آموزش مختلط

رئیس دانشگاه تهران درباره آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید یادآور شد: به طور مستمر در حال برنامه ریزی و سیاست گذاری در مورد روش های مختلف آموزشی هستیم که یکی از آنها بحث آموزش ترکیبی است. مصمم هستیم در سال تحصیلی جدید آموزش ترکیبی داشته باشیم. استفاده از تجربیات به دست آمده در دوران کرونا، سیاست قطعی ماست و تاکید می کنیم که به آموزش مستقیم مطلق برنمی گردیم، بلکه با استفاده از تجربیات به دست آمده و زیرساخت های فناوری، دانش آموزان کارآمدتری تربیت می کنیم.

بیشتر بخوانید  زانیار و سیروان خسروی و کاوه رضایی دستگیر شده‌اند؟

نتیجه پایان نامه باید منجر به واحدی مبتنی بر دانش و فناوری شود

مقیمی درباره تحول آموزش در دانشگاه تهران گفت: سعی داریم با برگزاری جلسات مستمر در مقطع کارشناسی و حرکت از کلیشه های سنتی به رویکردهای جدید، روش های نوین و نوین متناسب با شرایط یک دانشگاه کارآفرین را اجرا کنیم. این مسیر را هم در حوزه آموزشی و هم در حوزه پژوهشی با جدیت دنبال می کنیم. سالانه 10 تا 11 هزار پایان نامه و پایان نامه در دانشگاه تهران دفاع می شود که متاسفانه نتیجه قابل قبولی ندارد بنابراین نحوه نگارش پایان نامه تغییر می کند و روشی را به کار می گیریم که احساس مسئولیت را به دنبال داشته باشد و نتیجه به دست آید. واحد دانش بنیان و فناورانه

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به برنامه ریزی دانشگاه برای ایجاد 2000 واحد فناور و دانش بنیان گفت: 600 تا 700 واحد فناور در دو مجتمع 74 هزار متری در استهارد و میدان بهمن که 15 سال است به دانشگاه واگذار شده است. . توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور.تهران، بستری را راه اندازی و فراهم می کنیم تا چندین پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری به اجزای یک برنامه یا پروژه تبدیل شود که باید راه حلی برای مشکلی باشد که کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، نتایج یافته های این پایان نامه ها و بحث ها باید در قالب فعالیت های کارآفرینانه متجلی شود.

سیاست تکاملی در بخش امنیت سخت افزار و نرم افزار

مقیمی در پایان با اشاره به ضرورت سیاست گذاری تحول آفرین امنیتی دانشگاه تهران اظهار داشت: توسعه بخش سخت افزاری و نرم افزاری امنیتی و امنیتی دانشگاه از چند ماه پیش آغاز شده است. به گونه ای که تجهیزات لازم برای حفاظت از بیت المال و حفاظت از اموال و دارایی های دانشگاه فراهم شود. همچنین در کنار اجرای دوره های آموزشی و سازوکارهای انگیزشی، برنامه های مستمری برای تقویت نیروی انسانی برای امنیت و نیروی انتظامی در دست اجراست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *