مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۱۲ درمان خانگی برای مشکلات پوستی زنان مسن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



درمان خانگی برای مشکلات پوستی زنان مسن


هنگامی که زنی بالغ و مسن پوستی چرب همراه با جوش های سر سفید و سیاه داشته باشد، این می تواند کاملا ناامید کننده باشد، زیرا یکی از مواردی که برای هر زنی و در هر سنی بسیار مهم است زیبایی پوست صورت می باشد. هیچ جای نگرانی نیست. در این مقاله به شما روش هایی را آموزش می دهیم که پوست صورت تان را شاداب و با طراوت کنید و چهره جذاب و جوان داشته باشید. ما 12 راهکار خانگی ارائه می دهیم که با انجام این روش ها نیازی نیست هزینه های زیادی برای محصولات مراقبت از پوست صرف کنید. با مجله دلگرم همراه باشید.


درمان خانگی مشکلات پوستی زنان سالمند


1. برگاموت (ترنج)


½ قاشق چایخوری از اسانس برگاموت( ترنج)، ½ قاشق چایخوری اسانس گل رز، ½ قاشق چایخوری اسانس آنجلیکا (سنبل ختایی)، ½ قاشق چایخوری اسانس نعنا فلفلی، ¼ قاشق غذاخوری اسانس مورد سبز، ¼ قاشق غذاخوری رزین درخت تُلو، ¼ قاشق چایخوری روغن اسانس گیاه لامی و ¾ فنجان روغن جوجوبا را در یک بطری کوچک و تیره رنگ با سرپوش تنگ مخلوط کنید. بطری را به خوبی تکان دهید و مقداری از آن را با یک قطعه کوچکی از پنبه روی پوست بمالید. اجازه دهید به مدت15 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید.


2. ماسک میوه


قسمت گوشتالوی میوه (میوه ای که مناسب پوست شماست) روی صورتتان ماساژ دهید. این کار کمک می کند که با چربی بیش از حد پوست مقابله کنید و از شر جوش های سفید و سر سیاه پوست خلاص شوید و شادابی و طراوت را به پوستتان برگردانید.

بیشتر بخوانید  ۱۳ تا از بهترین روش های طبیعی آبرسانی به پوست


3. نارگیل خام


نارگیل خام را خرد کنید و شیر آن را خارج کنید. این شیر را روی چهره تان ماساژ بدهید این روش پوست تان شفاف و درخشان و جوان می کند.


4. آووکادو


تکه های گوشتیِ میوه آوکوادو را روی صورت خود بمالید . با تکرار این کار چهره تان شادابی و جوانی اش را بدست خواهد آورد.


5. روغن کرچک


روغن کرچک را روی پوست تان بمالید تا پوست تان نرم و لطیف شود و شادابی و جوانی اش را بدست آورد. اجازه دهید ده دقیقه بماند ، بعد با آب سرد صورتتان را شستشو دهید.


6. لیمو


فقط چند قطره عصاره لیمو را با آب مخلوط کنید و روی صورت تان بمالید. این ترکیب چربی بیش از حد پوستتان را جمع می کند و می تواند جوش های سفید و سرسیاه را حذف کند و چهره شاداب و جوان و باطراوت به پوستتان ببخشد.


7. آب


قدیمی ترین درمان برای کاهش چین و چروک صورت و جوان سازی صورت این است که مقدار زیادی آب بنوشید. با نوشیدن آب کافی تفاوت چشمگیری را در چهره تان احساس خواهید کرد!


8. آناناس


یک آناناس را برش دهید و عصاره آن را روی صورت تان بمالید. اجازه دهید به مدت 10-15 دقیقه روی صورتتان خشک شود.


9. خاک رس قهوه ای


مولتانی میتی (Multani Mitti) که خاک رس قهوه ای نیز نامیده می شود، نوعی خاک است که برای درمان منافذ بزرگ پوست عالی است. این ماسک خاصیت جذب چربی اضافه پوست داشته و لایه برداری می کند. به علاوه، کدورت، اسکار، لکه، آسیب پوستی ناشی از اشعه خورشید را برطرف می کند. این خاک را با مقداری گلاب مخلوط کنید و خمیر بدست آمده را روی صورت بمالید اجازه دهید 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

بیشتر بخوانید  آموزش روش های بند انداختن صورت بدون نیاز به دیگران


10. جو دوسر


2 قاشق غذا خوری پودر جو دوسر را با ¼ فنجان عسل مخلوط کنید. خمیری چسبناک بدست می آید. از تماس این ترکیب با چشم اجتناب کنید. مخلوط را به صورت بمالید و اجازه دهید به مدت 10 تا 20 دقیقه روی صورت بماند. سپس شستشو دهید. این مخلوط پوست را لایه برداری می کند.


11. آب لیمو و عصاره گل رز


به طور مساوی آب لیمو و عصاره گل رز را ترکیب کنید و سپس به طور مستقیم به پوست تان اعمال کنید. پس از 15 تا 30 دقیقه پوستتان را بشویید و مرطوب کننده روی پوست تان بمالید. این مخلوط به پوست لطافت می بخشد و جوش های سرسیاه و سرسفید را حذف می کند و چهره زنان سلمند را جوان تر نشان می دهد.


12. روغن درخت چای


یکی از بهترین روش ها برای درمان سریع جوش و جای جوش روغن درخت چای است. روغن درخت چای 100٪ طبیعی را با پنبه به طور مستقیم بر روی جوش صورت بزنید. این روغن را هر چند ساعت بمالید و هنگام شب یک ساعت قبل از خواب روغن ویتامین E را روی پوست بمالید


ترجمه شده مجله اینترنتی دلگرم


سهیلا مقصودی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *