مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

۱۰ درمان خانگی قطعی برای گرفتگی بینی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با درمان های خانگی گرفتگی بینی بیشتر آشنا شوید


میلیون ها نفر نیز از گرفتگی بینی به دلیل عوامل مختلف رنج می برند. در حقیقت باز شدن مجاری بینی و سینوس ها چیزی است که اکثر افراد آرزوی آن را دارند. گرفتگی بینی زمانی اتفاق می‌افتد که در حفره بینی تورم ایجاد شود. این تورم مجرای بینی را مسدود می‌کند و باعث تجمع خلط در بینی می‌شود؛ در این حالت فرد نمی‌تواند به درستی تنفس کند. گرفتگی بینی گاهی ناشی از باکتری یا ویروس است که در هنگام تب و سرماخوردگی به وجود می آید. آلرژی نیز در گرفتگی بینی موثر است. در این مقاله روش های خانگی موثر برای رفع گرفتگی بینی را توضیح می دهیم با مجله دلگرم همراه شوید.


درمان های خانگی گرفتگی بینی


1. آب


آب از مهم ترین سیالات است که در پاکسازی بدن و دفع سمومی که برای بدن مضر می باشد موثر است. روزانه حداقل 8 لیوان آب مصرف کنید.


2. نعنا


نوشیدن روزانه چند بار چای نعناع به باز شدن گرفتگی مجرای بینی کمک می‌کند. می توانید دمنوش نعناع یا آدامس نعنایی بخورید. این روش کمک می کند تا احساس خنک شدن در مجاری بینی داشته باشید که به باز شدن بینی کمک می کند.


3. پرش


با استفاده از تشک پرش درجا، و با توجه به اینکه چقدر توانایی پرش دارید. این ورزش را تکرار کنید.


4. چای گوجه فرنگی تند


یک قاشق چای خوری عصاره سیر و آب لیمو، نصف قاشق چای خوری سس تند و فلفلی و کمی نمک، را با یک فنجان آب گوجه فرنگی ترکیب کنید. اجازه دهید کمی بجوشد و سپس آن را بنوشید. به طور مرتب این نوشیدنی را مصرف کنید تا از گرفتگی بینی خلاص شوید.

بیشتر بخوانید  تسکین دندان درد


5. چای سبز


چای سبز یک نوشیدنی معروف است. چای سبز یک نوشیدنی طبیعی است که به پاکسازی بدن و داشتن سیستم ایمنی قوی کمک می کند.


6. غذای تند و فلفلی


خوردن انواع غذای تند و فلفلی باعث رقیق شدن مخاط بینی و منجر به باز شدن بینی می شود. مصرف فلفل قرمز به دلیل تندی راهی برای درمان گرفتگی بینی است. غیر از مصرف خوراکی شما می توانید بینی تان را با مقداری پودر فلفل تند آغشته کنید ؛ این کار شما را به عطسه می‌اندازد و باعث می شود سینوس‌های‌تان باز شده و تمیز شوند. شاید در ابتدا کمی احساس سوزش کنید، ولی این سوزش به سرعت بر طرف می‌شود و در نهایت باعث تسکین سر درد و رفع فشار سینوس و گرفتگی بینی می‌شود. این کار را روزی ۲ تا ۳ بار انجام دهید.


7. بخور آب و سیر


مقدار کافی آب را بجوشانید و به آن سیر اضافه کنید. پس از جوش آمدن، آب را در لگن بریزید و حوله ای روی سرتان قرار دهید تا بخار آب خارج نشود. سرتان را روی بخور بگیرید و استنشاق کنید. با این کار سینوس هایتان باز می شوند و تنفس به راحتی انجام می شود.


8. روغن نعنا فلفلی


چند قطره روغن معطر نعناع فلفلی را در آب جوش بریزید بخار آن را به مدت ۱۰ دقیقه استنشاق کنید. استشمام عطر و رایحه ی این روغن به شما کمک می کند تا از گرفتگی بینی خلاص شوید. همچنین استنشاق بخار از رطوبت‌ساز یا حمام داغ نیز به کاهش گرفتگی بینی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید  علائم و درمان درد و پرشدن کیسه صفرا


9. ترکیب سیر، عسل، عصاره گیاه آلوئه


یک حبه سیر یا یک تکه پیاز، ریز ریز کنید و عصاره آن را بگیرید و با عسل ترکیب کنید و سپس عصاره گیاه آلوئه ورا را اضافه کنید. همیشه به یاد داشته باشید از بخش نوک گیاه استفاده کنید. یک پنبه توپی را در مخلوط بخیسانید و آن را داخل بینی قرار دهید.


10. بهداشت مناسب


رعایت بهداشت کمک می کند تا سیستم ایمنی بدن تان قوی تر شود که در نهایت منجر به باز شدن مجاری بینی می شود.


بیشتر بخوانید:


بهترین و سریع ترین راه درمان کیپ شدن بینی


درمان سوزش بینی هنگام نفس کشیدن


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *