مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

یک وعده خامه چقدر کالری دارد ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



همه چیز درمورد خامه


کالری خامه و خواص و مضرات آن موضوع مورد بحث ماست. بسیاری از افراد از خواص خامه برای سلامتی بی اطلاع هستند و فقط نسبت به مضرات انواع خامه آگاهی دارند

و از این رو خامه را از برنامه غذایی شان حذف می‌کنند.


خامه، ماده‌ ای نسبتا زرد رنگ است که از شیر به دست می‌آید. در شیر هموژنیزه نشده، چربی دارای چگالی کمتر روی سطح شیر قرار می‌گیرد. این فرایند با استفاده از دستگاه تفکیک کننده که به آن خامه‌گیر می‌گویند تسریع می‌شود.


کالری و ارزش غذایی خامه


هر وعده مصرف خامه (230 گرم) حاوی 455 کالری می باشد.











مقدار

یک وعده (230 گرم)

کالری

۴۵۵

پروتئین

۵.۶۱ گرم

چربی کل

۴۴.۵ گرم

کربوهیدرات

۱۰.۶۵ گرم

قند

۷.۸۴ گرم

لاکتوز

۷.۸۴ گرم


خامه/کالری خامه/ارزش غذایی خامه/خواص خامه/مضرات خامه/خامه صبحانه/کالری خامه صبحانه/ارزش غذایی خامه صبحانه/خواص خامه صبحانه/مضرات خامه صبحانه/کالری لبنیات


خامه/کالری خامه/ارزش غذایی خامه/خواص خامه/مضرات خامه/خامه صبحانه/کالری خامه صبحانه/ارزش غذایی خامه صبحانه/خواص خامه صبحانه/مضرات خامه صبحانه/کالری لبنیات


خواص خامه


1. خواص خامه برای سلامت چشم


ویتامین A موجود در خامه به بهبود سلامت دید و چشم کمک می‌کند. این ویتامین به چشم‌ها کمک می‌کند با تغییر نور سازگار شوند، دید در شب را تقویت می‌کند و چشم‌ها را مرطوب نگه می‌دارد.


سلامت شبکیه را حفظ و با افزایش وفق‌پذیری چشم انسان با تاریکی و همین طور نور زیاد از احتمال ابتلا به شب کوری جلوگیری می‌کند. ویتامین A احتمال دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را که به افزایش سن مربوط می‌شوند کاهش می‌دهد. برای بیماران مبتلا به آب سیاه نیز مفید است.


2. خواص خامه برای کاهش استرس


اسید پانتوتنیک موجود در خامه به کاهش استرس و مشکلات ذهنی مانند افسردگی و اضطراب کمک و موجب سلامت ذهن می‌شود. این اسید به تنظیم میزان هورمون‌هایی که علت بعضی از ناراحتی‌های ذهنی هستند کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید: استرس چیست؟ علل ایجاد استرس کدامند؟راه های درمان استرس کدامند؟


3. خواص خامه برای تقویت ایمنی


ویتامین A قدرت سیستم ایمنی را برای مبارزه با عفونت‌ها از طریق افزایش پاسخ لنفوسیت علیه آنتی‌ژن‌ها بیشتر می‌کند. این ویتامین قشاء مخاطی را مرطوب می‌کند تا ایمنی بیشتر شود و فعالیت سلول‌های سفید خون را زیاد می‌کند. از میکروب‌ها و همچنین عفونت‌ها جلوگیری و با آن‌ها مبارزه می‌کند.


بیشتر بخوانید: ۱۵ مواد خوراکی حیرت انگیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن


4. خواص خامه برای سلامت مغز


فسفر در سلول‌های مغزی حضور دارد که مسئول تمام عملکردهای ضروری است. مقدار کافی فسفر عملکردها، توسعه و رشد شناختی را تضمین می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که فقر فسفر احتمال اختلالات شناختی، زوال عقل، و بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد.


5. خواص خامه برای افسردگی


وجود کلسیم به مقدار کافی احتمال بروز علائم پیش از قاعدگی مانند نوسانات خلقی، سرگیجه، و فشار خون را کاهش می‌دهد. مقدار کم مواد معدنی ترشح هورمون‌هایی که عامل کج خلقی و همچنین افسردگی هستند را افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید: افسردگی چیست؟به همراه راهکار های درمان افسردگی


6. خواص خامه برای کودکان


خواص خامه برای کودکان که در برنامه غذایی خود نیاز به انرژی بیشتری دارند، مخصوصا کودکان زیر سه سال، خوب است. برای کودکان بزرگ ‌تر و پیش دبستانی هم خوردن خامه مفید است اما چه بهتر که بخش اعظم صبحانه را تشکیل ندهد.


در مورد کودکان سالم ۵ سال به بالا، مصرف ۱ تا ۲ قاشق خامه در روز می تواند تامین کننده ویتامین D و کلسیم مورد نیاز در آن ها باشد.


در ضمن برخی متخصصان تغذیه کودکان معتقدند که مصرف خامه به مقادیر کم در کودکانی که دچار مشکلات گوارشی هستند، می تواند باعث بهبود عملکرد باکتری های پروبیوتیک در روده های آن ها شود و مانع از بروز بیماری های عفونی در مجاری گوارشی گردد.


عموما مصرف خامه برای کودکان مشکلی ایجاد نمی کند، مگر اینکه کودک مبتلا به عدم تحمل لاکتوز موجود در لبنیات باشد.


البته در مورد کودکانی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند و به طور مرتب دچار بیماری های عفونی و سرماخوردگی می شوند، توصیه می گردد که از خامه کمتر استفاده نمایند.


7. خواص خامه برای پوست


خامه نرم کننده پوست است. عسل و خامه را مخلوط کنید و آن را بر روی صورت بزنید ۲۰ دقیقه بعد بشویید. خامه شیر پوست را نرم می کند، در حالی که عسل آن را تمیز می کند و مانع بروز آکنه می شود.


خامه شیر، چوب صندل، زردچوبه، آرد، عسل و روغن را باهم ترکیب کرده. بر روی صورت بگذارید و سپس آن را بشویید بعد از نیم ساعت پوست تمیز و نرم می شود.


خامه برای پوست های خشک مناسب است. خامه شیر، آرد و شیر را با هم مخلوط کنید و آن را به پوست بزنید. پس از نیم ساعت بشویید. این مخلوط یک مرطوب کننده طبیعی است که پوست را هیدراته و نرم می کند. شما می توانید آن را به هر بخشی از بدن که پوست خشک دارد، مثل صورت، دست و پا بزنید.


خامه برای روشن کردن پوست مناسب است. از آنجا که خامه شیر خاصیت روشن کردن پوست را دارد، اگر می خواهید پوستتان رنگ روشنی داشته باشید خامه را با زعفران ترکیب کرده بر روی پوست بگذارید نیم ساعت بعد به حمام بروید. متناوبا، می توانید مخلوطی از خامه با ماست را هم برای روشن کردن پوست استفاده کنید.


خامه پوست را درخشان می کند. اگر می خواهید پوستتان درخشان شود، خامه، زردچوبه و آرد را ترکیب کرده به پوست بزنید. نیم ساعت بعد بشوئید تا آلودگی ها از پوست پاک شده و درخشان شود.


خامه/کالری خامه/ارزش غذایی خامه/خواص خامه/مضرات خامه/خامه صبحانه/کالری خامه صبحانه/ارزش غذایی خامه صبحانه/خواص خامه صبحانه/مضرات خامه صبحانه/کالری لبنیات


مضرات خامه


چون کالری خامه زیاد است، مصرفش برای کسانی که تمایل به کنترل وزن خود دارند، توصیه نمی ‌شود. افراد معمولی و سالم که دارای وزن طبیعی هم هستند، برای پیشگیری از افزایش وزن بهتر است از گروه چربی ‌ها و خامه کمتر و یا با کنترل بیشتری استفاده کنند.


افرادی که دارای چربی خون بالا هستند، به طور کلی توصیه می‌ شود که این ماده را از رژیم غذایی خود حذف کنند. به تنهایی برای وعده صبحانه مضر است و می بایست حتما با مصلح مصرف شود.


خامه/کالری خامه/ارزش غذایی خامه/خواص خامه/مضرات خامه/خامه صبحانه/کالری خامه صبحانه/ارزش غذایی خامه صبحانه/خواص خامه صبحانه/مضرات خامه صبحانه/کالری لبنیات


بیشتر بخوانید:


تفاوت خامه و سرشیر در چیست ؟ منظور از خامه ترش و کاربرد آن چیست ؟


بیشتر بخوانید  فلفل فرنگی با سس
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *