مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

یارانه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ چقدر است – ایران چطور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


یارانه نقدی یارانه نقدی این ماه روز سه شنبه 20 اردیبهشت ماه واریز می شود. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام می شود. افزایش 100 درصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از امسال یارانه نقدی هدفمند می شود

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت می تواند به تدریج و با یک برنامه ریزی دقیق و شفاف، یارانه های پنهان را اصلاح کند که آثار اقتصادی مثبتی برای کشور خواهد داشت.

فتح الله توسل در خصوص اینکه چگونه اقدام دولت برای اصلاح یارانه های پنهان منجر به رفع فقر مطلق می شود، گفت. اگرچه این تصمیم در ابتدا عاقلانه بود، اما ضعف مدیریت در بخش‌ها و بخش‌های خاص منجر به فساد در تامین و توزیع یارانه‌ها شد که در عمل بر اقتصاد کشور تأثیر گذاشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم که مبارزه با فساد در تمامی بخش ها را در دستور کار خود دارد، اصلاح یارانه های پنهان و نحوه انجام آن در دستور کار قرار گرفته است. برنامه ریزی دولت». اما نحوه اعمال آن توجه و حساسیت ویژه ای می طلبد.

وی تصریح کرد: اگر یارانه های پنهان به سرعت اصلاح شود، دهک های پایین جامعه که نسبت به این موضوع آگاهی ندارند آسیب می بینند. بر این اساس باید با بررسی دقیق و کارشناسی مشخص شود که این یارانه از چه اقلام و گروه هایی باید رد و حذف شود و سازوکار آن برای جلوگیری از آسیب به اقتصاد و مردم کشور کدام باشد.

بیشتر بخوانید  رییس جمهور در بخش ریالی اقتصاد تحریک ایجاد و مالیات تولید را کم کند -

نماینده کبودرآهنگ و بهاره تاکید کرد: در غیر این صورت اصلاح یارانه های پنهان به دهک های پایین جامعه آسیب وارد می کند که مضافاً به امنیت ملی کشور لطمه می زند.

توسلی با بیان اینکه دولت باید سازوکار اصلاح یارانه های پنهان را به طور شفاف و شفاف بیان کند، تصریح کرد: به عنوان مثال حذف یارانه داروها باید مشخص کند که چه ادارات و نهادهایی را تحت پوشش قرار می دهد. به عنوان مثال، آیا بیماران سرطانی، بیماران صعب العلاج و خاص شامل این استثنا می شوند؟ همچنین باید مشخص شود که کدام اصلاح ارزی برای داروهای مورد نیاز صدها هزار نفر مطلوب خواهد بود.

وی درباره یارانه دام گفت: در برخی نقاط کشور دامداران و دامداران به نهاده های دامی نیاز زیادی دارند اما این نهاده ها در اختیار آنها نیست و شاهد فروش آن در بازار آزاد هستیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: سوال این است که اگر کشاورز یارانه های پنهان را در اقلامی مانند نهاده های دامی پنهان می کند، چگونه آن را تامین کند. یا در اصلاح یارانه آرد و بنزین، تورم چه آثاری خواهد داشت. همه این سوالات و سوالات مشابه باید به صورت تخصصی و دقیق پاسخ داده شود.

وی با اشاره به پرداخت یارانه برای خرید نهاده های دامی و تحویل آن به دامداران به عنوان یکی از مواردی که منجر به فساد شد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای تامین مناسب و دقیق نیاز به آمادگی لازم، نیروی کافی و زیرساخت های مناسب دارد. توزیع نهاده های دامی برای کاهش مشکلات کشاورزان این بخش. البته دولت تلاش های قابل قبولی برای بهبود وضعیت این بخش انجام داده است، اما هنوز باید ساماندهی شود.

بیشتر بخوانید  رقم احتمالی افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱

میزان یارانه زندگی در اردیبهشت چقدر است؟

بر اساس این گزارش، یارانه مادام العمری که دولت در تاریخ 20 اردیبهشت امسال به حساب بیش از 60 میلیون خانوار دریافت کننده یارانه مادام العمر واریز می کند، یارانه جدیدی ندارد و همان مبلغ قبلی 553 برای یک خانوار است. خانواده. و برای یک خانوار 103. هزار و سه نفر 138 هزار، چهار نفر 172 هزار و پنج نفر و بیشتر 205 هزار تومان است که این یارانه از آبان 1398 و از مابه التفاوت افزایش قیمت بنزین پرداخت می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *