گزارش هواشناسی 26 فروردین 1401. / هشدار 22 استان نسبت به وقوع سیل



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید سامانه بارشی در کشور نسبت به احتمال وقوع سیلاب ناگهانی، سیلابی شدن معابر و رعد و برق در 22 استان کشور هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و آینده پژوهی سازمان هواشناسی، گذر گاهگاهی امواج متوسط ​​جوی از کشور تا سه شنبه آینده پیش بینی می شود. ، کوم، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان شمالی ابرناکی، رگبار باران، وزش باد شدید، رگبار شن و رعد و برق پیش بینی می شود.

سامانه بارشی کمربندی شمالی فردا شنبه مرکز، مرکز، شرق، جنوب، جنوب شرق کشور و همچنین دامنه های زاگرس در استان های مرکزی، کوم و شرق لرستان و ارتفاعات جنوب غرب را در بر می گیرد. کشورها.

شمال خلیج فارس امروز و فردا ناآرام و ناآرام است و دمای هوا در شمال غرب و غرب کشور نسبتاً کمتر است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، هفته آینده دامنه فعالیت های سامانه بارشی در شرق دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز در شرق تهران و سمنان، شمال شرق و شرق کشور و شمال سیستان و بلوچستان و کرمان و در شرق خراسان رضوی و غرب خراسان وزش باد موقتی شدید و رعدوبرق است.

دوشنبه آینده در منطقه خراسان، شرق یزد، شمال سیستان و بلوچستان و در ارتفاعات کرمان افزایش ابر، رعد و برق، وزش باد شدید، رعد و برق و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود. بارش‌ها در بخش‌هایی از خراسان رضوی و خراسان جنوبی فراوان خواهد بود. سه شنبه هفته آینده سامانه بارشی در خراسان رضوی با رعد و برق، رعد و برق و وزش باد شدید همراه است و بعدازظهر امروز از کشور خارج می شود.

بیشتر بخوانید  این 4 علامت خطرناک omicron را جدی بگیرید

همچنین روزهای شنبه و یکشنبه در فلات مرکزی آلبورگ و دامنه های جنوبی آلبورگ و شمال کشور بارش برف و در برخی مناطق کاهش دما و بارش تگرگ پیش بینی می شود.

* توضیحات سیستم: تشدید فعالیت های سامانه بارشی

زمان شروع: شنبه 1401/01/27

زمان اتمام: دوشنبه 141/01/29

نوع خطر: باران، رعد و برق، تگرگ، باد شدید، طوفان گرد و غبار

ناحیه اثر:

شنبه 6 دی 1401: گلستان، سمنان، خراسان شمالی، شرق مازندران.

یکشنبه 7 دی 1401: گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ویسوی و شرق تهران.

دوشنبه 23 دی 1401: خراسان رضوی، خراسان جنوبی و نیمه شرقی خراسان شمالی.

اثر خطر: سیل های محلی و افزایش سطح آب رودخانه ها، رواناب در کانال ها، صاعقه، اختلال در ترافیک حومه شهر، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، آسیب به سازه های موقت، شکسته شدن درختان فرسایش یافته.

توصیه: از توقف در کنار رودخانه ها و بستر رودخانه ها خودداری کنید، از فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر عشایری خودداری کنید، در ترددها و گردش های برون شهری دقت کنید. پاکسازی راه پله ها و تفرجگاه ها، استحکام سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و …، نبود پارکینگ در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره.

* شرح سامانه اول: فعالیت سامانه بارشی

زمان اتمام: یکشنبه 1401/01/28

نوع خطر: باران، رعد و برق، وزش باد شدید عبوری، برخاستن گرد و خاک، در برخی نقاط تگرگ.

ناحیه اثر:

جمعه 5 دی 1401: تهران، البرز، قزوین، کوم، سمنان شمالی، گلستان، خراسان شمالی، لرستان مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، نیمه غربی یزد، کرمان.

بیشتر بخوانید  انتشار نتایج آزمون وکالت 1400

شنبه 6 دی 1401: تهران، البرز، کوم، مرکزی، شمال اصفهان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، یزد، ارتفاعات کرمان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی.

یکشنبه 7 دی 1401: سمنان، مازندران، شمال سیستان و بلوچستان، شرق اصفهان، یزد، شمال کرمان.

تاثیر خطر: احتمال وقوع سیلاب محلی، احتمال بالا آمدن سطح رودخانه ها، احتمال اصابت صاعقه و کاهش دید، اختلال در تردد برون شهری، احتمال خسارت به تاسیسات موقت.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، رکود در حاشیه رودخانه ها و احتیاط در عبور از رودخانه ها، احتیاط و محدودیت در فعالیت های کوهنوردی و احتیاط در تردد عشایر عشایر، استحکام سازه های موقت.

* توضیحات سیستم دیگر: باد نسبتاً شدید گاه به گاه و افزایش گرد و غبار

زمان اتمام: شنبه 14/01/01

نوع خطر: باد شدید، در مناطق مستعد افزایش گرد و غبار، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا

حوزه فعالیت:

پنجشنبه 1401/01/25: مرکزی، زنجان، کوم، قزوین، تهران، البرز، سمنان، یزد، اصفهان.

جمعه 5 دی 1401: سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، اصفهان، سمنان، هرمزگان، همدان، مرکزی، البرز، تهران، کوم، قزوین.

شنبه 6 دی 1401: کوم، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، هرمزگان، بوشهر، استان های جنوبی کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس.

اثر خطر: گرد و غبار، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در ترافیک.

توصیه: احتیاط در ترافیک برون شهری و جاده های کویری، استحکام سازه های موقت، عدم تردد و پارک در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره.

دیدگاهتان را بنویسید