مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

گزارش مهم هواشناسی کشور / بارش در این 9 استان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران در 9 استان، افزایش گرد و خاک در مناطق مختلف کشور و افزایش موج در سواحل شمالی و جنوبی هشدار داد.

سازمان هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی هشدار زرد، رشد ابرهای همرفتی در جنوب شرق کشور، بارش باران، افت محسوس دما، وزش باد شدید گذرا و در برخی مناطق به ویژه در مناطق کوهستانی همراه با رعد و برق.

این مخاطرات روز چهارشنبه (3 شهریور) در گیلان، غرب مازندران، اردبیل، شمال شرق آذربایجان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان، پنجشنبه (3 شهریور) در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نبار رخ داده است. شرق و شمال آذربایجان شرقی و روز جمعه (25 شهریور) در شرق گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش بینی می شود.

در نتیجه این خطرات، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، اختلال در تردد، احتمال رعد و برق، احتمال آبگرفتگی موضعی معابر، احتمال خسارت به سازه های موقت وجود دارد. .

سازمان هواشناسی برای کاهش خسارات احتمالی این مخاطرات دقت لازم را در تردد خارج از شهر، احتیاط در تردد در حاشیه جاده ها، پرهیز از توقف در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و تردد عشایر عشایر داشته باشد. ، انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب به محصولات کشاورزی، تنظیم جیره غذایی در استخرهای آبزی، کنترل و تنظیم دما در گلخانه ها و سالن های پرورش و تامین سوخت کافی را توصیه می کند.

در پی این هشدار، سازمان هواشناسی نسبت به افزایش شیب فشار، وزش باد و نفوذ گرد و غبار هشدار داد.

بیشتر بخوانید  جریمه صحبت با موبایل در حین رانندگی چقدر است؟

وضعیت هوای روز سه شنبه (3 شهریور) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی اردبیل، ایلام شمالی، کردستان و کرمانشاه، چهارشنبه (23 شهریور) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، زنیان، همدان است. استان مرکزی، قم، قزوین، البرز، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام و خوزستان روز پنجشنبه (3 شهریور) در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی، شرق و جنوب سمنان، استان مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، غرب کرمانشاه، لرستان، ایلام و خوزستان و روز جمعه (4 شهریور) در ایلام، خوزستان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق و جنوب خراسان رضوی، شرق و جنوب سمنان. ، شمال و شرق اصفهان و شمال سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

احتمال باد شدید و گرد و غبار

در نتیجه این خطرات، احتمال وزش باد شدید و احتمال برخاستن گرد و غبار، احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال وجود دارد. شکستن سازه های قدیمی درختان، احتمال اخلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به اجسام حساس به دلیل گرد و غبار، توصیه سازمان هواشناسی از تردد غیرضروری در فضای باز برای سالمندان، کودکان و افراد آسیب پذیر مبتلا به بیماری های تنفسی با پوشیدن مقدار کافی از تردد در فضای باز خودداری شود. ماسک زائران شرکت کننده در راهپیمایی اربعین در هنگام عبور و مرور از گذرگاه ها و پایش شاخص آلایندگی توسط دستگاه های ذی صلاح توصیه می شود و اتخاذ تصمیم بر اساس مقررات، خودداری از توقف و پارک خودروها در اطراف درختان افتاده و ساختمان های نیمه کاره و استحکام را توصیه می کند. سازه های موقت، از جمله بیلبوردها و گلخانه های سرپوشیده.

بیشتر بخوانید  سامانه ۱۱۱ سامد | سامانه پیامکی ارتباط با رئیس جمهور

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد دریایی از افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی از 1 به 1.5 متر و در مناطق دور از ساحل از میانگین 2 تا 2.5 متر، افزایش سرعت باد و افزایش تلاطم خبر داد. .

این خطرات از اواخر وقت چهارشنبه (23 شهریور) تا ظهر روز جمعه (4 شهریور) در دریای خزر، نواحی ساحلی و فراساحلی استان های گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی می شود.

در نتیجه این خطرات، خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس و تورهای ماهیگیری، اختلال در تردد دریایی و خطر آسیب به شناورهای کوچک و سبک و تفریحی وجود دارد.

توصیه سازمان هواشناسی محدود کردن فعالیت‌های دریایی از جمله فعالیت‌های تفریحی، تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، اقدامات پیشگیرانه در برابر آسیب‌های احتمالی است.

این سازمان از اواخر روز پنجشنبه (24 شهریور) به افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی به طور میانگین 1 تا 1.5 متر و در مناطق دریایی به طور متوسط ​​2 تا 2.5 متر، افزایش سرعت باد و افزایش تلاطم از اواخر روز پنجشنبه (24 شهریور) ادامه داد. 26) در خلیج فارس و تنگه هرمز، نواحی ساحلی و ساحلی استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان.

به دلیل این خطرات، احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس و تورهای ماهیگیری، اختلال در تردد دریایی و خطر آسیب به شناورهای کوچک، سبک و تفریحی وجود دارد.

توصیه سازمان هواشناسی به منظور کاهش خسارات احتمالی، محدود کردن فعالیت‌های دریایی از جمله فعالیت‌های تفریحی، تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و همچنین انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر خسارات احتمالی است.

بیشتر بخوانید  تصویری دلخراش از لحظه برخورد دو تریلر در بزرگراه

هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای آگاهی مردم صادر شده است تا بتوانند برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

رابطه کوتاه لینک را کپی کنید

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *