گریه برای تضمین سلامت روان


فواید ناگفته اشک ریختن برای بدن

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید فواید گریه برای سلامت جسم و روح آن ها ملاقات می کنند.

فواید گریه کردن

فواید گریه برای حفظ سلامتی و زیبایی

آیا از فواید گریه می دانید یا فکر می کنید گریه برای سلامتی شما مضر است؟ درست است که غم و اندوه عامل بیماری و پیری است، اما فراموش نکنید که گریه به طور معمول با دفع سموم از بدن باعث سلامت بدن و پوست می شود.تحقیقات نشان داده است که گریه می تواند برای سلامتی مفید باشد، اگرچه چندین مورد وجود دارد. فواید گریه از فواید خنده است، اما قطعاً همین تعداد را نباید نادیده گرفت. باید گفت اگر جلوی اشک هایتان را بگیرید منجر به خودآزاری می شود.

همانطور که می دانید گریه به سرکوب احساسات و تنش کمک می کند که به کاهش استرس، افسردگی و بهبود خلق و خوی کمک می کند. گریه کردن یک عمل طبیعی، سالم و شفابخش است. هر فرد می تواند 10 اونس اشک و 30 گالن در سال بریزد. این اشک ها می توانند اساسی، بازتابی یا روانی و عاطفی باشند. گرچه اشک ناشی از احساسات مقدار زیادی استرس دارد، عنبیه را تسکین می دهد و این احساس را به دیگران منتقل می کند.

فواید گریه کردن

فواید گریه و اشک ریختن

گریه البته به همان اندازه که بدن را آرام می کند، اما این نعمت ها به رفع غم و اندوه و رسیدن به آرامش ختم نمی شود و فواید بسیار دیگری دارد که به شرح زیر است.

فواید گریه کردن برای دفع سموم از بدن

گریه علاوه بر پاکسازی ذهن و احساسات افراد، می تواند سموم را نیز پاک کند. اشک ناشی از استرس به بدن کمک می کند تا از شر مواد شیمیایی که کورتیزول را افزایش می دهد خلاص شود. بسیاری از مواد شیمیایی در گریه احساسی حاوی پروتئین پرولاکتین و هورمون آدرنوکورتیکوئیدها هستند که D را کاهش می دهند. گریه مانند ادرار کردن و عرق کردن، سموم و مواد زائد را از بدن دفع می کند.

بیشتر بخوانید  وقتی مریض هستید گریپ فروت نخورید

باکتری ها را از بین می برد

اشک های شما باکتری ها را از چشمان شما پاک می کند. این به این دلیل است که اشک شما حاوی لیزوزیم، هورمونی است که در شیر و بزاق انسان یافت می شود. وقتی گریه می کنید، لیزوزیم آزاد می شود و بیش از 90 درصد از باکتری های موجود در مسیر خود را از بین می برد. بنابراین، گریه نه تنها سموم را از بدن شما خارج می کند، بلکه سموم دیگری را که در بدن شما ریشه کرده اند نیز از بین می برد.

بینایی خود را بهبود بخشید

آیا تا به حال پس از یک روز کاری طولانی در خانه بوده اید و متوجه شده اید که دیدتان کمی تار شده است؟ در طول روز، غشای چشم شما با از دست دادن آب خشک می شود، که باعث می شود توانایی تمرکز چشم را از دست بدهید. گریه این غشاها را مرطوب می کند که عملکرد کلی چشم شما را بازیابی می کند.

خلق و خوی شما را بهبود می بخشد

گریه با ترشح هورمون های خاصی از بدن شما استرس را از بین می برد. بدیهی است که این تأثیر مثبت زیادی بر خلق و خوی عمومی شما دارد. مطالعه‌ای که در سال 2008 توسط دانشگاه فلوریدا جنوبی انجام شد، نشان داد که 90 درصد از افرادی که در موقعیت‌های استرس‌زا گریه می‌کنند، بهبود قابل توجهی در عملکرد کلیه‌ها گزارش کرده‌اند. آنهایی که گریه نمی کنند به راه های کمتری از سختی ها متکی هستند.

کاهش استرس

گریه هورمون های مرتبط با استرس را از بدن خارج می کند، علاوه بر این با پیشگیری از بیماری هایی مانند فشار خون بالا ناشی از استرس، استرس را از بین می برد.

بیشتر بخوانید  علائم و عوارض بالا بودن پرولاکتین + درمان

حس خوبی ایجاد میکنه

با وجود اینکه تحت فشار هستید، گریه کردن کار را آسان می کند و در نتیجه احساس خوبی به فرد می دهد.

وقتی تحت استرس عاطفی هستیم، مغز و بدن ما شروع به تولید ترکیبات شیمیایی و هورمون های خاصی می کند. گریه به حذف این مواد شیمیایی غیر ضروری از بدن کمک می کند.

دیگر فواید بی نظیر گریه کردن

  • اشک های عاطفی در واقع سمومی را که به دلیل استرس عاطفی در خون تجمع می کنند را از بین می برد.
  • اشک های احساسی باعث کاهش سطح منگنز در بدن می شود. این مواد معدنی به طور مستقیم بر خلق و خو تأثیر می گذارند. غلظت منگنز در اشک عاطفی 30 برابر بیشتر از منگنز در سرم خون است.
  • اشک های احساسی حاوی 24 درصد پروتئین آلبومین بیشتری نسبت به اشک های پایه و رفلکس هستند.
  • گریه مانند ادرار کردن و عرق کردن، سموم و مواد زائد را از بدن دفع می کند
  • گریه یک مکانیسم رایگان، طبیعی و قدرتمند برای مقابله با درد، استرس و غم است.

شما با عواطف و احساسات خود مواجه می شوید

افرادی که می گویند بیشتر گریه نمی کنند از این واقعیت دوری می کنند که چیزی برای گریه کردن دارند. هر کسی چیزی برای گریه کردن دارد و شما نباید از آن خجالت بکشید. هنگامی که بدانیم چگونه با یک بحران عاطفی کنار بیاییم، به خودی خود به اندازه کافی دشوار است. توقف اشک در یک موقعیت عاطفی به طوری که چیزی در چهره ما ظاهر نشود نیاز به تلاش بیشتری دارد و فقط استرس را افزایش می دهد.

ارتباطات بهبود یافته

اگر یکی از نزدیکان شما شروع به گریه کند، به طور غریزی متوجه خواهید شد که مشکلی وجود دارد. ما نباید برای چنین ارتباطی از کلمات استفاده کنیم. گریه کردن هم می تواند نوعی گفتگو باشد، انسان می تواند وانمود کند که حالش خوب است، اما گریه اش نشان می دهد که ناراحت است. گریه کردن، چه به صورت عینی و چه به صورت استعاری، می تواند دری را به روی احساسات و افکار دیگران باز کند و می تواند عاملی باشد که به گفتگوهای عمیق و ضروری بین دوستان و شرکای زندگی سرعت می بخشد.

بیشتر بخوانید  آیا خواص انگور بر سلامت قلب را میدانید؟

از خود در برابر عوامل مزاحم محافظت کنید

اشک تنها زمانی تولید نمی شود که شما ناراحت هستید. آنها پاسخ طبیعی بدن به مواد خارجی هستند که در تماس با چشم قرار می گیرند. هنگامی که چشمان شما با گرد و غبار، ماسه یا خاک تماس پیدا می کند، واکنش طبیعی بدن شما اشک ریختن است. این کار از غشای داخل چشم در برابر خراش یا کثیفی محافظت می کند. دلیل اشک ریختن شما هنگام بریدن پیاز این است که پیاز گازی را آزاد می کند که به چشم حمله می کند.

اشک به چشم اجازه می دهد از خود در برابر عوامل مزاحم محافظت کند. (توصیه حرفه ای: برای جلوگیری از این اتفاق پیاز را قبل از استفاده به مدت 10-20 دقیقه در فریزر قرار دهید تا خنک شود. این کار باعث کاهش میزان آنزیم آزاد شده هنگام خرد کردن پیاز می شود).

شما سلامت عمومی خود را بهبود می بخشید

همانطور که آموخته ایم، گریه می تواند تعدادی از اثرات مثبت بر سلامتی شما داشته باشد، از جمله بهبود خلق و خو، کاهش استرس و محافظت از چشمان شما در برابر باکتری ها. اما آیا می‌دانستید که اشک‌هایی که در اثر گریه احساسی جاری می‌شوند، حاوی ۲۴ درصد پروتئین آلبومین بیشتری نسبت به سایر انواع گریه هستند؟ به تنظیم متابولیسم بدن کمک می کند. گریه همچنین می تواند به مبارزه با سایر مشکلات رایج سلامت جسمانی مانند فشار خون بالا، چاقی و دیابت کمک کند.

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید