مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

وقتی مریض هستید گریپ فروت نخورید

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


گریپ فروت برای سلامتی شما مفید است، اما نه زمانی که بیمار هستید. در واقع، مصرف این میوه در حین بهبودی می تواند در روند بهبودی شما اختلال منفی ایجاد کند و در نتیجه به سلامتی شما آسیب برساند.

محققان فرانسوی معتقدند مصرف همزمان گریپ فروت با دارو برای بدن مفید نیست.

یافته های محققان که در مجله پزشکی فرانسوی Prevenir منتشر شده است، نشان می دهد که گریپ فروت با داروهای مختلف تداخل دارد و مشکلاتی را ایجاد می کند.

محققان معتقدند داروهایی مانند استاتین (ضد کلسترول) بنزودیازپین ها (آرام بخش)، داروهای ضد افسردگی یا از داروهای بیماری قلبی، گریپ فروت استفاده کنید.

محققان تاکید می کنند که گریپ فروت به ویژه آب نباید همزمان با این داروها مصرف شود، زیرا در بسیاری از موارد عوارض جدی دارد. متأسفانه مکانیسم این تعامل منفی هنوز به طور کامل مشخص نشده است.

وقتی مریض هستید گریپ فروت نخوریدمحققان معتقدند که ترکیبات موجود در گریپ فروت باعث این مشکل می شود. محققان پیشنهاد کرده اند که این ممکن است به دلیل تأثیر گریپ فروت بر روی آنزیم هایی باشد که داروها را متابولیزه می کنند.
بنابراین زمانی که این متابولیسم به درستی انجام نشود، احتمال زیاد شدن دوز داروها در بدن وجود دارد.

این به دلیل تأثیر گریپ فروت بر روی آنزیم هایی است که داروها را متابولیزه می کنند. بنابراین زمانی که این متابولیسم به درستی انجام نشود، احتمال زیاد شدن دوز داروها در بدن وجود دارد.

از طرفی در برخی موارد ترکیبات این میوه منجر به کاهش غلظت و غلظت دارو در خون می شود که این خود باعث کاهش اثربخشی دارو می شود.

بیشتر بخوانید  علت چسبندگی مدفوع چیست و چگونه درمان میشود ؟

متاسفانه عوارض مصرف همزمان دارو و گریپ فروت جدی است مانند تخریب سلول های ماهیچه ای (رابدومیولیز) رابدومیولیز، نارسایی کلیه، خونریزی و غیره.

اگرچه سال هاست که اثرات گریپ فروت بر داروها شناخته شده است، اما این مطالعه جدید نشان می دهد که سایر آب میوه ها به ویژه آب پرتقال نیز می توانند همین تاثیر را بر اثربخشی دارو داشته باشند. هنگام بیماری و درمان حتماً از پزشک خود در مورد تداخلات دارویی با این آب میوه ها بپرسید.

منبع: تبجان


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *