مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کمبود ویتامین D در بدن؛ آیا ویتامین D کافی در بدن شما وجود دارد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ویتامین دی هورمونی که برای جذب کلسیم بدن به سلامت استخوان ها و ماهیچه های بدن کمک می کند و لازم است.درصد کمی ویتامین D از طریق تغذیه مورد نیاز بدن و درصد بالایی به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر روی پوست محصولات هستند.

کمبود ویتامین D در بدن؛  آیا ویتامین D کافی در بدن شما وجود دارد؟

ویتامین D (کمبود) و ویتامین D (کمبود) در بدن

چه کسانی در خطر کمبود ویتامین D هستند؟

اگر پوست خود را به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار ندهید یا بدن شما قادر به این کار نیست تولید و جذب ویتامین D البته بدن شما به آن نیاز ندارد کمبود ویتامین D تو خواهی داشت. افرادی که علائم زیر را دارند در معرض خطر کمبود ویتامین D هستند.

• اگر به دلایل مختلف مانند بیماری، سن یا ناتوانی مجبورید در خانه بمانید.

• اگر پوست شما تیره است.

• اگر همیشه مجبورید لباسی بپوشید که تمام بدن را بپوشاند.

• اگر به دلیل ترس از سرطان پوست از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب می کنید.

• اگر خیلی چاق هستید.

• اگر بیماری دارید که باعث کاهش جذب ویتامین D در بدن شما می شود.

• اگر داروهایی مصرف می کنید که با ویتامین D در تضاد هستند (مثلاً داروهای صرع).

نوزادی که مادرش کمبود ویتامین D دارد.

علائم کمبود ویتامین D

کمبود ویتامین D معمولاً هیچ علامتی ندارد، اگرچه عضلات احساس درد، خستگی و ضعف می کنند. برخی از پزشکان معتقدند کمبود ویتامین D این امر باعث افسردگی و ناامیدی در بیماران می شود.

عوارض جانبی احتمالی کمبود ویتامین D:

کودکان مبتلا به کمبود ویتامین D، آنها مستعد پوکی استخوان هستند. در افراد مسن، کمبود ویتامین D می تواند منجر به پوکی استخوان در نتیجه ضعف عضلانی منجر به شکستگی استخوان می شود.

بیشتر بخوانید  خواص دارویی گل صد تومانی

مطالعات اخیر نشان می دهد که بین ویتامین D و طیف گسترده ای از بیماری ها از جمله دیابت و برخی سرطان ها ارتباط وجود دارد. اگرچه برای تعیین اینکه چه چیزی به تحقیقات بیشتری نیاز است کمبود ویتامین D می تواند این بیماری ها را تحت تاثیر قرار دهد.

پیشگیری و درمان کمبود ویتامین D

اکثر مردم از آن به درستی استفاده می کنند نور طبیعی خورشید می تواند سطح ویتامین D را کاهش دهد نیازهای فیزیکی خود را تنظیم کنید. مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید در شرایط مختلف آب و هوایی، فصول مختلف و ساعات مختلف روز متفاوت است.

منابع غذایی غنی از ویتامین D شامل ماهی چرب، جگر و تخم مرغ است. با این حال، برای افرادی که کمبود ویتامین D دارند، رژیم غذایی به تنهایی نمی تواند آن را جبران کند.کمبود ویتامین D در بدن؛  آیا ویتامین D کافی در بدن شما وجود دارد؟
افرادی که به هر دلیلی قادر به جذب ویتامین D از طریق نور خورشید نیستند، حتما باید این کار را انجام دهند مکمل های ویتامین D برای استفاده.

تنظیم ویتامین D تنها یک راه مهم برای مراقبت از استخوان ها و ماهیچه های شماست. کلسیم در رژیم غذایی روزانه و ورزش منظم نیز برای سلامتی مهم هستند.

اگر سطح کلسیم شما پایین است، ویتامین D باید سخت تر کار کند تا استخوان های شما سالم بماند. محصولات لبنی، ماهی تن، توفو و برخی سبزیجات سبز منابع غنی کلسیم هستند.

اگر تا به حال مشکل عضلانی نداشته اید، ورزش هایی مانند پیاده روی سریع، تنیس و وزنه برداری می توانند به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کنند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

بیشتر بخوانید  بیماری کوکسیدیومایکوزیس ( تب دره ) چیست و چه نشانه هایی دارد؟

اگر نگران هستید که بدن شما ممکن است کمبود ویتامین D با پزشک یا داروساز مشورت کنید. آزمایش خون معمولا برای افرادی که تا حدودی در معرض خطر کمبود ویتامین D هستند توصیه نمی شود.

توسط یک مجله تشویق کننده رهبری می شود

(اعظم بهادر)


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *