مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خواص دارویی گل صد تومانی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


گل صد تومانی به طور گسترده در صنعت داروسازی استفاده می شود و همچنین در تهیه چای نیز استفاده می شود. گل صد تومانی حاوی ترکیبات بسیار موثری است که طبق تحقیقات گسترده بر سطح کلسترول خون تاثیر گذاشته و به کاهش آن کمک می کند.

گل صد تومانیگیاهی از آسیا، اروپای جنوبی و آمریکای شمالی است. گل های این گیاه سفید، صورتی، قرمز، درشت و بسیار زیبا هستند.

خواص پوستی گل صد تومانی

گل صد تومانی تو صنعت داروسازی کاربردهای زیادی دارند و در تهیه چای نیز کاربرد دارند. گل صد تومانی حاوی ترکیبات بسیار موثری است که طبق تحقیقات گسترده بر سطح کلسترول خون تاثیر گذاشته و به کاهش آن کمک می کند.

از آنجایی که افزایش کلسترول خون و رسوب آن در رگ ها خطرات متعددی را به همراه دارد، مصرف کوتاه مدت روزانه یک فنجان چای گل صد تومانی توصیه می شود، اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

خواص پوستی گل صد تومانی

تحقیقات اخیر نشان می دهد که افزودن برگ های این گل هنگام تهیه چای به تعادل سطح گلوکز خون کمک می کند و باعث می شود کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت رخ می دهد.

چای گل صد تومانی که از مخلوط یک تا دو قاشق غذاخوری گل خشک در یک فنجان تهیه می شود، به سلامت قلب و عروق کمک می کند و با افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به بافت ها، به تنظیم عملکرد قلب و متعادل کردن فشار خون کمک می کند.

جلوگیری از تجمع پلاکت ها و لخته شدن خون از دیگر فوایدی است که می توان پس از نوشیدن چای گل صد تومانی به دست آورد.

بیشتر بخوانید  دلایل اصلی بیماری تب شالیزار چیست؟ آیا خطرناک است؟

مقداری برگ خشک اضافه کنید گیاه مریم گلی یک فنجان چای گل صد تومانی از کبد در برابر عوامل مضر محافظت می کند. این چای دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است و توانایی بدن را برای مبارزه با رادیکال های آزاد افزایش می دهد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *