مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کشف قدیمی ترین مومیایی جهان در اروپا!؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دالگرم به نقل از ایسنا: باستان شناسان می گویند مومیایی 8000 ساله کشف شده در پرتغال قدیمی ترین مومیایی جهان است و احتمالاً اولین مومیایی انسان به جای مصر یا شیلی در اروپا بوده است.

به گزارش IA، یک باستان شناس به نام “مانوئل فارینها دوس سانتوس” در دهه 1960 که در سال 2001 درگذشت، از 13 اسکلت مدفون شده در محوطه ای 8000 ساله در دره ای به نام “سادو” در پرتغال عکس گرفت. این اجساد در سال های 1960 و 1962 کاوش شدند.


مومیایی 8000 ساله

اکنون بر اساس تجزیه و تحلیل این تصاویر مشخص می شود که اولین مومیایی های انسانی ممکن است از اروپا آمده باشند نه مصر یا شیلی.

این کشف بسیار مهم است زیرا مومیایی کردن در محیط های خشک ساده و رایج است، اما اکنون یافتن شواهدی از مومیایی ها در اروپا که آب و هوا بسیار مرطوب تر است، به این معنی است که بافت های نرم مومیایی شده به ندرت دست نخورده باقی می مانند.

بازنویسی تاریخچه:

این باستان شناس پرتغالی در اوایل دهه شصت قرن گذشته بر روی بقایای این اجساد کار کرد و اخیراً تصاویری از بقایای اسکلت سیزده نفری که او از آنها عکس گرفته بود کشف شد. نویسندگان مطالعه جدید این تصاویر را که قبلا دیده نشده بودند مورد بررسی قرار دادند و عکس‌های سیاه و سفید 13 تدفین میان سنگی را کشف کردند.

به لطف این تصاویر، محققان توانستند مکان هایی را که بقایای اجساد در آن دفن شده بودند، بازسازی کنند و فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراسم تدفین هشت هزار سال پیش فراهم شود.

بیشتر بخوانید  جنجالی دیگر از محمد رضا حیاتی ! این بار در موزیک ویدیو

این تصاویر برای بازسازی مراسم تدفین و شرایط در محل مورد استفاده قرار گرفت و محققان دریافتند که استخوان های یک بدن “هیپرفلکس” شده است. این نشان می دهد که دست ها و پاهای فرد فراتر از حد طبیعی خود حرکت کرده و محکم بسته شده اند.

علاوه بر این، طبق یافته‌های این مطالعه که در مجله اروپایی باستان‌شناسی منتشر شده است، استخوان‌های اسکلت پس از دفن، چسبیده و در جای خود باقی مانده‌اند، به‌ویژه استخوان‌های کوچک پاها، که معمولاً در طی تجزیه یک استخوان کاملاً متلاشی می‌شوند. شخص

هنگامی که این سرنخ ها و سایر سرنخ ها با هم ترکیب شدند، ثابت کردند که جسد پس از مرگ مومیایی شده است، احتمالاً به دلایلی مربوط به مراقبت و حمل و نقل آن. محققان بر این باورند که این فرد قبل از کوچک شدن تدریجی به دلیل سفت شدن کمربندها دچار کم آبی شده بود. این فرآیند حمل و نقل بدن را آسان تر کرد زیرا فشرده تر و سبک تر شد.

شواهد به دست آمده از اسکلت های باستانی دیگر از همان مکان نشان می دهد که با این اجساد به روشی مشابه رفتار شده است. با این حال، آن نمونه ها ترکیب مشابهی از شواهد را نشان نمی دهند.

مومیایی کردن:

تا به امروز، مومیایی‌های چینچورو در شمال شیلی قدیمی‌ترین بقایای انسان هستند که توسط مومیایی‌سازی حفظ شده‌اند و قدمت آن به 7000 سال قبل می‌رسد. در همان زمان مصریان باستان اجساد مربوط به 5700 سال پیش را مومیایی کردند.

طبق این مطالعه جدید، اولین فعالیت های مومیایی کردن در دره سادو در پرتغال بوده است. اما باید توجه داشت که اجساد در دره سادو دیگر مومیایی نمی شوند، زیرا بافت نرم آنها حفظ نشده و اجساد کاملاً اسکلت شده اند.

بیشتر بخوانید  من از سری هشتم متنفرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *