مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کرونا باعث افزایش ابتلا به این بیماری ها شده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مهرا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به تشریح بیماری هایی پرداخت که مردم از ابتدای شیوع تاج به آن مبتلا بوده اند.

ایرج خسرونیا گفت: تاج باعث آشکار شدن بسیاری از بیماری های داخلی شده است. به عنوان مثال، بسیاری از افراد قبل از اپیدمی کرونا، پیش دیابت بودند و بعد از کرونا به دلیل مصرف کورتون و برخی داروها، اکنون متأسفانه دیابت دارند.

وی افزود: تعداد موارد دیابتی که در زمان اپیدمی کرونا شناسایی و ویزیت کردیم بسیار بیشتر از قبل از کرونا بود. البته موارد شناسایی شده زیر نظر متخصصین داخلی و غدد می باشد.

هسرونیا ادامه داد: می توان گفت در مورد سایر بیماری ها از جمله بیماری های گوارشی تعداد موارد مشکلات گوارشی بعد از بیماری عروق کرونر افزایش یافته است. حتی در مراحل اولیه، عوارض گوارشی مانند اسهال، یبوست و دردهای گوارشی بیشتر بود و بعدها به مشکلات ریوی و سایر مشکلات تبدیل شد.

وی افزود: بیماران مبتلا به مشکلات مزمن گوارشی از جمله کولیت اولسراتیو، سیروز کبدی و 2، دچار تشدید بیماری و عوارض آن پس از بیماری عروق کرونر قلب شده اند.

هسرونیا با اشاره به اینکه تاج هنوز وجود دارد، گفت: تغییر در تخلیه روده و موارد کبد چرب و حتی زخم در دستگاه گوارش از پیامدهای تاج گذاری است و به طور قطع می توان گفت که از دهان تا مقعد. طولانی مدت است اثرات آب و هوایی باقی خواهد ماند ، عوارض ایجاد می کند، اما هر چه هست، قابل کنترل است.

بیشتر بخوانید  برنامه‌های اقتصادی وزیر پیشنهادی آموزش‌ و پرورش چیست؟ -

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: با وجود کنترل و درمان همه گیر، برخی افراد همچنان بی اشتها هستند و یا متوجه طعم و بوی غذا نمی شوند. در ابتدا تصور می شد که این عوارض کوتاه مدت هستند و می توان آنها را از بین برد. حتی به برخی از بیماران بعد از 6 ماه قول بازگشت طعم و بوی را داده ایم اما همچنان از این عوارض رنج می برند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *