مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کدام فعالیت آتاریس غیرقانونی است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، به نقل از معاونت درمان وزارت بهداشت، دستورالعمل اجرای ماده 4 آیین نامه فعالیت فعالان طب سنتی و فروش گیاهان دارویی توسط معاونت بهداشتی وزارت بهداشت منتشر شد. بهداشت برای درمان

بخشنامه اجرایی ماده ۴ آیین نامه فعالیت فعالان طب سنتی و فروش گیاهان دارویی به منظور بهره گیری از تجربیات ارزشمند افراد فاقد صلاحیت پزشکی منتشر و اجرا شد.

این دستورالعمل محدوده کار، تعیین صلاحیت ها و نحوه صدور مجوز فعالیت را برای فعالان طب سنتی و به ویژه افراد حقیقی فاقد صلاحیت رسمی پزشکی که داوطلب ارزیابی علمی و عملی برای اخذ مجوز فعالیت در این حوزه هستند، تعیین می کند. حوزه. .

متقاضیان می توانند ظرف مدت 3 ماه از اولین دعوت از دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی منطقه سکونت، فرم درخواست پیوست دستورالعمل اجرایی (فرم شماره یک) را تکمیل و مدارک و مستندات لازم را به گروه پزشکی ایران معاونت درمان جهت ادامه روند.

کمیته شهرداری پس از بررسی سوابق و انجام آزمون های مربوطه حداکثر ظرف مدت سه ماه نظر کارشناسی خود را در خصوص تایید یا رد داوطلب اعلام خواهد کرد.

در ارزیابی کمیته ارزشیابی دانشگاه، سوابق تحصیلی 15 امتیاز، سوابق پژوهشی 25 امتیاز، طرح پژوهشی (5 امتیاز)، کتاب تالیفی یا ترجمه شده 5 امتیاز، اختراع 5 امتیاز و مستندات پزشکی 60 امتیاز است. افراد بر اساس امتیاز دهی و این امتیازات تایید و مشخص می شوند.

فردی که در این آزمون تایید شود، مجوز کار موقت در مراکز بهداشتی درمانی طب سنتی ایران یا سایر مراکز درمانی زیر نظر پزشک دارای مدرک دکتری طب سنتی ایران و در محدوده وسیع‌تر منطقه مربوطه دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید  زمین لرزه ای به بزرگی 6.7 ریشتر نیکاراگوئه را لرزاند

مجوزهای آتاری چند سال اعتبار دارند؟

مدت اعتبار پروانه های صادر شده 2 سال است که در صورت رعایت ضوابط مندرج در آیین نامه قابل تمدید بوده و مراحل تایید و تمدید پروانه ها با مراجعه به معاونت آموزشی دانشگاه انجام می شود.

با اعمال این دستورالعمل هرگونه فعالیت بدون مجوز معتبر در زمینه طب سنتی ایران غیرقانونی خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *