کدام سویه از ویروس کرونا در ایران در گردش است؟



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر کمیته علمی کشور ویروس کرونا وی گفت: توصیه ما این است که مردم استفاده از ماسک را فراموش نکنند و حتما واکسن را به آنها یادآوری کنند ویروس کرونا تزریق کنید

حمیدرضا یامتی خواستار رسیدگی به این وضعیت شد ویروس کرونا و شیوع زیرترکیبات Omicron در کشورهای مختلف در هفتاد و سومین جلسه کمیته علمی ملی کرونا، اظهار داشت: در 4 منطقه از 6 منطقه سازمان جهانی بهداشت روند افزایشی عفونت و بستری شدن در بیمارستان به دلیل شیوع زیرترکیبات Omicron وجود دارد. مشاهده شده.

وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و بستری شدن در بیمارستان‌ها در ایران تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تعداد بیماران و بستری‌ها در کشور به ویژه در یکی دو هفته آینده رو به افزایش باشد. مطالعات نشان داده است که بیش از 80 درصد موارد کرونا به زیر رشته BA.5 مرتبط است که بسیار مسری است.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: هر فرد مبتلا به زیرسویه BA.5 می تواند 18 نفر را مبتلا و مبتلا کند. اگرچه میزان مرگ و میر این زیرسویه بسیار کمتر از ویروس دلتا است، اما با توجه به اینکه تعداد بسیار بیشتری از افراد را مبتلا می کند، میزان مرگ و میر به خصوص در افراد واکسینه نشده می تواند بیشتر باشد.

یماتی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه گفت: توصیه ما این است که مردم استفاده از ماسک را فراموش نکنند و حتما استفاده از ماسک و تزریق واکسن کرونا را به عنوان یادآوری انجام دهند زیرا واکسیناسیون موارد شدید بستری شدن و مرگ را کاهش می دهد. . افرادی که 6 ماه از آخرین تزریق واکسن می گذرد، باید تزریق تقویت کننده واکسن کرونا را انجام دهند. مهم نیست آخرین واکسن اولین، دوم یا سوم بوده باشد، اما اگر 6 ماه از آخرین دوز گذشته باشد، باید دوز تقویت کننده تزریق شود.

بیشتر بخوانید  اولین واکسن اختصاصی ایران Omicron برای تزریق تایید شد

وی افزود: با توجه به ورود زائران به کشور و ایام اربعین حسینی، توصیه کمیته علمی بررسی وضعیت سلامت زائران و زائران با توجه به وجود زیرمجموعه های Omicron در عراق و عربستان است. به صورت موردی و افرادی که در صورت داشتن علائم بیماری باید تا پایان دوره بیماری در منزل بمانند و پس از اتمام دوره بیماری از ماسک های ایمن یا دو ماسک سه لایه استفاده کنند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا افزود: حج و زائران اربعین حسینی باید علاوه بر تزریق دوز تقویت کننده واکسن (6 ماه پس از آخرین نوبت واکسن کرونا)، فاصله فیزیکی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند. . بخصوص در مجالس

دیدگاهتان را بنویسید