مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اولین واکسن اختصاصی ایران Omicron برای تزریق تایید شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، پس از تکمیل آزمایشات بالینی واکسن ایرانی امیکرون و ارسال مدارک و نتایج، مجوز تزریق عمومی این واکسن توسط وزارت بهداشت به صورت رسمی صادر شد.

سازمان غذا و دارو به طور رسمی مجوز تزریق اضطراری برکات پلاس، تنها واکسن انحصاری Omicron ایران را صادر کرد.

در زمستان سال گذشته، تنها 29 روز پس از شناسایی سویه Omicron، کارشناسان گروه دارویی برکت، تولید واکسن اختصاصی Omicron را به نتیجه رساندند و پس از موفقیت در فاز حیوانی، با مجوز کمیته اخلاق. و سازمان غذا و دارو، اولین واکسن ایرانی Omicron وارد مرحله آزمایش شد.

پس از موفقیت و اثربخشی 100 درصدی واکسن جدید ایران برکت سویه Omicron در مرحله آزمایش حیوانی و ارائه مستندات، مطالعه بالینی این واکسن از اوایل اسفند 1300 با تزریق واکسن برکت پلاس به 210 داوطلب آغاز شد. در این مطالعه واکسن کوویران برکت پلاس به 210 داوطلب که دوز اول و دوم یکی از دو واکسن برکات و سینوفارم را دریافت کرده بودند تزریق شد و در پایان مستندات و نتایج این آزمایش به وزارت بهداشت ارسال شد.

سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت شب گذشته رسما اعلام کرد که پس از بررسی مستندات مرحله آزمایش بالینی این واکسن و نتایج اثربخشی و مصونیت آن، مجوز تزریق اضطراری داروی برکت پلاس را صادر کرد. واکسن، که می تواند به عنوان دوز تقویت کننده در این مرحله استفاده شود.

کرونا، واکسن کرونا، وزارت بهداشت، درمان،

بیشتر بخوانید  بستری شدن ۲۱ مبتلا به کرونا در اردبیل / ثبت ۱ فوتی جدید
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *