کتاب زیست شناسی کمپبل


نویسندگان کتاب: (لیزا ایوری، مایکل کین، استیون واسرمن، پیتر مینورسکی، ربکا اور)

زیست شناسی یکی از شاخه های علوم تجربی است که مانند سایر رشته ها مبتنی بر مشاهده و آزمایش است. بنابراین یکی از دغدغه های زیست شناسان روش صحیح تدریس زیست شناسی بود و کتاب های بی شماری در این زمینه تالیف شد. کتاب زیست شناسی کمبل یکی از معروف ترین و بهترین کتاب های آموزش زیست شناسی در جهان است که اساس و منبع بسیاری از کتاب های درسی در سراسر جهان بوده و به زبان های بسیاری ترجمه شده است.

کتاب زیست شناسی کمبل هر چند سال یک بار بررسی می شود و اطلاعات جدید و روش های آموزشی جدید در آن گنجانده می شود. از این رو یکی از منابع اصلی مسابقات المپیاد زیست شناسی در سراسر جهان محسوب می شود و در کشور ما نیز نسخه های قدیمی و جدید آن در نشریات مختلف ترجمه و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. اما گروهی از مترجمان، ویراستاران و دانشجویانی که در سال های گذشته تجربه شرکت در المپیاد زیست شناسی را داشتند، بیش از یک سال و نیم با دقت و حوصله تلاش کردند تا ویرایش دوازدهم این کتاب را که جدیدترین است ترجمه کنند. نسخه دانشجویان مشتاق و علاقه مند این رشته را جذاب می دانند.

ترجمه های کتاب زیست شناسی کمبل در هفت جلد و 56 فصل تنظیم شده است. سازماندهی و دامنه این کتاب برای دانش آموزان سال اول مناسب و آسان است و به یادگیری و هضم مطالب کمک می کند. کتاب زیست شناسی کمبل در حال حاضر جزو بهترین کتاب های زیست شناسی است و در لیست بهترین کتاب های درسی قرار گرفته است.

کتاب زیست شناسی کمبل عمدتاً برای دانشجویان سال اول دانشگاه است، اما برای معاینات پزشکی فوق لیسانس نیز کتاب مهمی است. علاوه بر این، برخی از دانش آموزان دبیرستانی می توانند از آن به عنوان کتاب مسابقه پایه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  قیمت باورنکردنی پیکان وانت در ۱۴۰۳ / اجاره ماهی ۱۵ میلیون!

در آخرین ویرایش کتاب زیست شناسی کمبل، آخرین اطلاعات در زمینه های مختلف اضافه شده است. محتوای ویرایش جدید کتاب می تواند خوانندگان را قادر به کسب آخرین دانش علوم زیستی کند. خواندن این کتاب و درک اطلاعات ارائه شده در صفحات آن برای متخصصان علوم زیستی آینده بسیار مفید است. بنابراین، زیست شناسی کمبل یک کتاب درسی زیست شناسی بسیار ارزشمند است.

مشخصات کتاب و نویسندگان:

زیست شناسی کمپبل: لیزا اوری، مایکل کین، استیون واسرمن، پیتر مینورسکی، ربکا اور.

نیل آ. نیل آ. کمپبل (1946-2004) که دکترای خود را از دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید دریافت کرد.

لیزا ای. لیزا آ. اوری، که دکترای خود را از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) دریافت کرد.

مایکل ال. مایکل ال. کین یک متخصص محیط زیست و زیست شناس تکاملی است که دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه براون و دکترای خود از دانشگاه کرنل است.

استیون آ. واسرمن مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه هاروارد و دکترای خود را از MIT دریافت کرد.

پیتر وی. مینورسکی، که همچنین دارای مدرک لیسانس از دانشگاه واسار و دکترا از دانشگاه کرنل است.

ربکا بی. ربکا بی. اور، که دکترای خود را از مرکز پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس در دالاس دریافت کرد.

زیست شناسی یک درس اجباری در بخش های زیست پزشکی دانشگاه است که شامل سیتولوژی، انرژی، ژنتیک، زیست شناسی مولکولی، گیاه شناسی، تکامل، بوم شناسی و طبقه بندی است. زیست شناسی برای آماده شدن برای مطالعه عمیق در زمینه های مختلف ضروری است.

کتاب زیست شناسی کمپبل

خوانندگان زیست شناسی کمپبل

زیست شناسی کمبل در درجه اول برای دانشجویان سال اول دانشگاه است، اما همچنین یک کتاب مهم برای معاینات پزشکی تحصیلات تکمیلی است. علاوه بر این، برخی از دانش آموزان دبیرستانی ممکن است از آن به عنوان یک کتاب مرجع ضروری استفاده کنند. اگرچه ممکن است مطالب برای دانش آموزان دبیرستان کمی دشوار باشد، اما برای دانش آموزان سال اول مناسب است. با این حال، ممکن است محتوا برای داوطلبانی که در آزمون‌های پزشکی و پس از کنکور شرکت می‌کنند بسیار ابتدایی باشد. به دلیل رقابت زیاد در این آزمون ها، اغلب کتاب هایی با محتوای پیشرفته تر ترجیح داده می شود.

بیشتر بخوانید  نگاه به بُعد درآمدی صفحات اجتماعی شامل اینستاگرام

گاهی سوالات کنکور کارشناسی ارشد پزشکی برگرفته از کتاب های تخصصی تری مانند بیوشیمی، زیست شناسی مولکولی، ژنتیک یا اکولوژی است.

کتاب زیست شناسی کمبل

ترجمه کتاب زیست شناسی کمبل در هفت قسمت و 56 فصل تنظیم شده است. سازماندهی و دامنه این کتاب برای دانش آموزان سال اول مناسب و آسان است تا به جذب و یادگیری مطالب کمک کند. زیست شناسی کمبل در حال حاضر جزو بهترین کتاب های زیست شناسی است و در لیست بهترین کتاب های درسی قرار گرفته است. البته برخی از مطالب در مقایسه با کتاب های تخصصی تر، فاقد عمق هستند، اما با توجه به اینکه هدف اصلی آن دانشجویان سال اول هستند، قابل درک است. برای مطالب دقیق تر، خوانندگان می توانند به کتاب های دیگری مانند ژن ها، زیست شناسی سلولی مولکولی (لودیش و همکاران)، اصول بیوشیمی لینینگر، ایمونوبیولوژی (ژانوی و همکاران)، اصول ژنتیک، فیزیولوژی انسان نوشته Vander KSV، Elements of مراجعه کنند. اکولوژی و زیست شناسی مربوط به میکروارگانیسم ها است.

کتاب زیست شناسی کمپبل

چرا باید کتاب زیست شناسی کمبل را بخوانید؟

این واقعیت که زیست شناسی کمبل اصول علوم زیستی را پوشش می دهد، خواندن آن را برای همه متخصصان علوم زیستی ضروری می کند. اگر انتظار دارید برای تحصیلات تکمیلی مانند بخش پزشکی درخواست دهید، زیست شناسی کمبل باید در لیست خواندن ضروری شما باشد.

کتاب زیست شناسی کمبل در ترجمه فارسی در ایران در هفت جلد در نشریات مختلف به فارسی برگردانده شده است که هر یک به موضوع خاصی در زیست شناسی پرداخته اند که اطلاعات آن به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید  آیا از پارک جنگلی سیاه داران دیدن کرده اید؟

شیمی حیات، جلد اول این دوره هفت جلدی است که موضوعات پایه در علوم زیستی را پوشش می دهد.

Cell جلد دوم این مجموعه هفت جلدی است که تمامی اطلاعات لازم در مورد سلول ها را در خود جای داده است.

ژنتیک جلد سوم از این هفت درس است که محتوای آن مربوط به علم ژنتیک است.

کتاب تاریخ تکاملی تنوع زیستی جلد چهارم این درس است که به بررسی مباحث مکانیسم های تکاملی و تنوع گیاهی می پردازد.

ساختار و عملکرد گیاهان عنوان جلد پنجم این مجموعه هفت جلدی است که در مورد ساختار رشد و نمو گیاهان، خاک و تغذیه گیاه صحبت می کند.

جلد ششم این مجموعه هفت جلدی Animal Structure and Action است که به بررسی مباحث شکل و عملکرد حیوانات، تغذیه، سیستم ایمنی و رشد حیوانات می پردازد.

مباحث اکولوژی جمعیت و جامعه و اکولوژی اکوسیستم و بازیابی در جلد هفتم این دوره هفت جلدی با عنوان اکولوژی منتشر شده است.

کتاب زیست شناسی کمپبل

کتاب زیست شناسی کمبل، که بیشتر به عنوان کتاب مقدس زیست شناسی شناخته می شود، کتابی شناخته شده است که در سراسر جهان برای آماده سازی المپیاد زیست شناسی استفاده می شود. در واقع این کتاب حاوی خلاصه خوبی از موضوعات اصلی زیست شناسی است و معمولاً اولین کتابی است که هر زیست شناس جوانی که می خواهد برای شروع یک سفر هیجان انگیز به دنیای زیست شناسی بخواند.

سایت اینترنتی کتابفروشی آریستا به عنوان یکی از مراکز فروش مواد آموزشی و آموزشی، دوره هفت جلدی کتاب زیست شناسی کمبل را از انتشارات مختلف با بهترین قیمت و تخفیف های مطلوب برای شما دانشجویان، دانش پژوهان و دانشجویان عزیز فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید