مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کاهش وزن: رژیم غذایی بی فایده است!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تجربه نشان داده است که رژیم غذایی سخت و رژیم یویو هیچ تاثیری جز مختل کردن زندگی و افزایش مجدد وزن شما ندارد.

آیا به کاهش چند پوند اضافه اضافه شده از زمستان فکر کرده اید؟ چه برنامه ای برای اجرای تصمیم خود در نظر گرفته اید؟ آیا رژیم غذایی می خواهید؟ چقدر در مورد رژیم های کاهش وزن می دانید؟

آیا به اراده خود اطمینان دارید که می توانید تحت این رژیم های سخت کاهش وزن قرار بگیرید؟ اصلا به رژیم اعتقاد داری یا نه؟ بیایید با این موضوع شروع کنیم که تجربه نشان داده است که رژیم غذایی سخت و رژیم یویو هیچ تاثیری ندارند جز اینکه در زندگی شما اختلال ایجاد می کنند و دوباره چاق می شوید. همیشه یک ترازو در دست داشته باشید و هر چیزی را که می خورید اندازه بگیرید به جز وسواس برای شما کارساز نخواهد بود.

درست است که در ابتدا چند پوند وزن کم می کنید، اما به مرور زمان نه تنها وزن از دست رفته را به دست خواهید آورد، بلکه چاق تر خواهید شد. واقعیت این است که این رژیم های سخت بی فایده است. اگر می خواهید در مورد چگونگی و چرایی بحث بیشتر بدانید، حتما این مقاله را بخوانید.

کاهش وزن: رژیم غذایی بی فایده است!رژیم غذایی شما را چاق می کند

بر اساس نتایج رسمی آژانس ملی ایمنی غذا، محیط زیست و کار فرانسه که در سال 2010 منتشر شد، 80 درصد افرادی که رژیم می گیرند به وزن اولیه خود باز می گردند و حتی بعد از یک سال بیشتر. اگرچه کاهش وزن سریع ممکن است در ابتدا رضایت بخش به نظر برسد، اما مدت زیادی طول نمی کشد و خیلی زودتر از آنچه فکر می کنید به وزن قبلی خود باز می گردید.

بیشتر بخوانید  خواص درمانی و درمانی پنج انگشت

وقتی دوره کاهش وزن تمام شد، دوباره همان غذای حرام را می خورید. در این صورت بدنی که برای مدت طولانی از این مواد مغذی محروم بوده، شروع به ذخیره کالری می کند. دلیل واضح است: این یک واکنش طبیعی است که بدن به دلیل ترس از گرسنگی دوباره نشان می دهد.

وقتی رژیم لاغری شما همه جا فراگیر می شود، به این معناست که مدام در حال رژیم هستید و سپس به حالت عادی باز می گردید، نظم در بدن کاملاً به هم می خورد و بدن بیشتر از آن که بسوزاند ذخیره می کند.

به گفته متخصصان، کاهش وزن سریع باعث آب شدن ماهیچه های مرکزی می شود. این ماهیچه های مرکزی در واقع به عنوان یک سیستم گرمایش مرکزی عمل می کنند و کالری می سوزانند (حتی زمانی که می خوابیم).

یک کیلوگرم کاهش معادل 500 گرم آب و 500 گرم چربی است. اما وقتی دوباره این وزن از دست رفته را به دست می آوریم، هر کیلوگرم وزن از دست رفته را با 100 گرم عضله و 900 گرم چربی جایگزین می کنیم. پس چاق تر می شویم.

وقتی دوره کاهش وزن تمام شد، دوباره همان غذای حرام را می خورید. در این صورت بدنی که برای مدت طولانی از این مواد مغذی محروم بوده، شروع به ذخیره کالری می کند. دلیلش هم مشخص است: این یک واکنش طبیعی است که بدن به دلیل ترس از گرسنگی دوباره نشان می دهد، به جای گرسنگی، درست غذا بخورید.

آره. بهترین رژیم غذایی رژیم نیست. همه این رژیم هایی که مد شده اند (رژیم اتکینز، رژیم دوکان، سوپ و …) فقط بازار داغی هستند که برخی برای کسب درآمد اختراع کرده اند. شما در دام این تجارت جدید نیفتاده اید. شاید خواندن این سطور برای برخی از طرفداران رژیم های لاغری خوشایند نباشد.

بیشتر بخوانید  معرفی انواع مکمل مگنوم معجزه ای برای استخوان ها و مفاصل

اما واقعیت این است که بهترین حالت برای خوش اندام داشتن 3 وعده غذایی مناسب و حذف هیچ وعده غذایی به خصوص صبحانه است. در این صورت اولین قدم ها را برای کاهش وزن بردارید. اگر می خواهید وزن کم کنید و مهمتر از آن لاغر بمانید، باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

بیشتر این رژیم‌ها تمام غذاهای ممنوعه‌ای را که برای سلامتی نیاز دارید فهرست می‌کنند. شما که نمی خواهید وزن کم کنید اما بدنی بیمار و ضعیف روی دست دارید. پس اول از همه با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و اصول تغذیه صحیح را بیاموزید.

کاهش وزن: رژیم غذایی بی فایده است!خوردن غذاهای مقوی به شما کمک می کند لاغر بمانید

اگر واقعاً می خواهید وزن کم کنید، باید از گرسنگی اجتناب کنید. بله، اگر غذا بخورید می توانید وزن کم کنید. البته با تغذیه مناسب. باید از پرخوری پرهیز کنید و رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای رضایت بخش مانند گوشت بدون چربی، ماهی بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب قرار دهید.

هرگز غذاهای نشاسته ای را از رژیم غذایی خود حذف نکنید. این غذاها به خصوص برای ناهار مناسب هستند زیرا اجازه نمی دهند در طول روز تا شام پرخوری کنید.

شکم خود را با میوه ها و سبزیجاتی پر کنید که حاوی بیشترین فیبر هستند. در این صورت کمتر پرخوری خواهید کرد. در نهایت سلامتی خود را با این رژیم های سنگین و سریع به خطر نیندازید. مهم این است که شما سالم و سرحال باشید.

منبع: تبجان


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *