مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کاهش وزن با روزه داری

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونه با روزه لاغر شویم؟

کاهش وزن ایمن با روزه داری؛ با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید بهترین راه برای کاهش وزن

آن ها ملاقات می کنند.

کاهش وزن در ماه رمضان

چگونه با روزه لاغر شویم؟

ماه رمضان بهترین فرصت برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام ایده آل است. اگر تصمیم به کاهش وزن در این ماه دارید، باید به اندازه کافی غذا بخورید و تحرک داشته باشید. برخی افراد به جای کاهش وزن در این ماه چاق می شوند که می تواند به دلیل پرخوری و کم تحرکی باشد. در زیر روش های کاهش وزن در ماه مبارک رمضان را می خوانیم.

اگر فردی می خواهد با روزه داری وزن خود را کاهش دهد، باید تا حد امکان غذا بخورد و فعالیت بدنی داشته باشد. برخی روزه داران می گویند آخر ماه رمضان چاق می شوند! وقتی روزه می گیریم، معمولاً انرژی دریافتی بیشتر از انرژی مصرفی ما است. معمولا میزان فعالیت بدنی افراد در ماه رمضان کمتر و استراحت و خواب بیشتر است.

از طرفی بعد از چند روز روزه داری کاهش متابولیسم و ​​افزایش وزن به وجود می آید.
از طرفی در ماه رمضان به دلیل اینکه فرصت کمتری برای غذا خوردن داریم، بسیاری از ما نسبت به روزهای معمول از افطار تا صحرا با اشتیاق بیشتری غذا می خوریم.

برخی از غذاهای مخصوص این ماه مانند حلیم، زولبیا و بامیجا نیز سرشار از انرژی هستند، بنابراین اگر فردی می خواهد با روزه لاغر شود، باید تا حد امکان غذا بخورد و ورزش کند. برخی می گویند نه. روزه بگیرید چون ضعیف هستند ولی علت ضعف کم خوردن است و کم آبی باعث ضعف بیشتر می شود. امسال ماه رمضان مصادف با روزهای طولانی تابستان است و طبیعی است که اگر بین افطار و شکر به اندازه کافی آب یا مایعات دیگر ننوشیم، بدن دچار کم آبی و ضعیف می شود.

بیشتر بخوانید  چگونه در ماه رمضان از گرسنگی و تشنگی جلوگیری کنیم ؟

علاوه بر این، بسیاری از مردم به دلیل اینکه فاصله افطار تا صحرا کم است، ساعت 11 تا 12 شب شام می خورند و دیگر برای صبحانه بیدار نمی شوند. اگر فردی چاق اما سالم است، می تواند در فاصله افطار تا سحر میزان غذای خود را افزایش دهد و با برنامه ریزی مناسب روزه بگیرد.

روزه به عنوان یک روش کاهش وزن شناخته شده نیست. اما برخی افراد آن را بسیار موثر می دانند. این امر به فردی که رژیم دارد اجازه می دهد تا تا وعده غذایی بعدی بر روی چیزهای دیگری غیر از غذا تمرکز کند. همچنین دیگر مجبور نیستید کالری و کربوهیدرات را بشمارید.

یک ایده این است که روزه گرفتن خطرناک نیست، اما راهی موثر برای کاهش وزن است. مدیریت رژیم غذایی و دریافت انرژی در طول روزه داری می تواند اثربخشی روش کاهش وزن شما را تا حد زیادی تغییر دهد. همچنین احساس شما را نسبت به آن تغییر می دهد.

بسیار خوب دوستان، برای کاهش وزن ایمن با روزه داری این مراحل را دنبال کنید:

گام اول

پست های گاه به گاه بگیرید راه های زیادی برای کاهش وزن با استفاده از روزه های گاه به گاه وجود دارد. برای مدت معینی مثلا 20 ساعت روزه بگیرید و بعد از آن حدود 2 تا 4 ساعت فرصت دارید غذا بخورید. نوع دوم روزه متناوب شامل یک روز غذا خوردن عادی و روز دیگر نخوردن چیزی است. حتی کالری شمرد.

 چگونه با روزه لاغر شویم؟

مرحله دوم

تمام کالری ها را بشمار. هنگام روزه داری، توجه به میزان کالری که در زمان استراحت می خورید بسیار مهم است. خوردن فست فود یا نوشیدنی های شیرین نه تنها شما را از فواید روزه محروم می کند، بلکه مواد مغذی مورد نیاز بدن برای عملکرد را نیز در اختیار شما قرار نمی دهد.

بیشتر بخوانید  راه های مناسب برای کاهش درد سوختگی

مصرف پروتئین کم‌چرب، چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌های پیچیده انرژی مورد نیاز بدن را برای محافظت از شما در طول روزه‌داری فراهم می‌کند.

مرحله سوم

ورزش را کاهش دهید. ورزش شدید معمولا یک مزیت بزرگ برای یک سبک زندگی سالم است. اما اگر کالری دریافتی خود را به شدت کاهش داده اید، ورزش را به پیاده روی سبک یا سایر فعالیت های دلپذیر و سبک محدود کنید. ورزش شدید در طول روزه داری می تواند خطر آسیب دیدگی را افزایش دهد و قطعا ادامه روزه داری را سخت می کند.

مرحله چهارم

به بدن خود توجه کنید. حتی برنامه هایی که به خوبی تنظیم شده اند ممکن است کار نکنند. اگر احساس تهوع، سردرد، مشکل در تمرکز یا خستگی غیرعادی دارید، روزه گرفتن ممکن است مفید نباشد. مراقب بدن خود باشید و برنامه غذایی دیگری را پیدا کنید که برای سبک زندگی شما موثرتر باشد.

مرحله پنجم

برای یک زمان یا دوره خاص روزه بگیرید. روزه فعالیتی نیست که تا ابد ادامه داشته باشد. ابتدا تصمیم بگیرید که چه مدت روزه بگیرید. روزه بدون برنامه می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. از آنجایی که وقتی شروع به کاهش وزن می کنید، انگیزه بیشتری برای روزه گرفتن خواهید داشت، ممکن است یک الگوی نامنظم دائمی در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد. اما اگر تاریخ پایان مشخصی برای برنامه زمان بندی پست خود دارید، رسیدگی به پست برای شما آسان تر خواهد بود.

کاهش وزن با روزه داری

افطار راهی برای کاهش وزن با روزه

بعد از ناشتا (روش کاهش وزن با ناشتا) و برای افطار فقط از سبزیجات و آب میوه استفاده کنید. سپس از غذای نیمه مایع برای وعده غذایی بعدی استفاده کنید. سپس می توانید دوباره از غذای جامد استفاده کنید. غذاهای جامد باید همراه با میوه یا سبزیجات پخته یا خام باشد.

بیشتر بخوانید  علت بالا و پایین بودن PRA در آزمایش خون/ ادارار

تقریباً در همه افراد، خوردن بیشتر از ناشتا باعث کاهش وزن می شود. این عجیب نیست؟

ثابت شده است که اکثر افراد در کاهش وزن با روزه داری موفق بوده اند. اما خوردن به این معنا نیست که همه چیز قابل خوردن است، فقط می توان غذای مستحبی خورد.

چگونه با روزه لاغر شویم

می توانید در ماه رمضان وزن کم کنید. باید افطاری سبک بخوری. شیرینی و بامیه زیاد نخورید و ترجیحا اصلا نخورید. صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را بهتر کند. اگر زیاده روی نکنید حتما وزن کم کنید.

———————————————— ————————————

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *