کاهش مصرف میوه در بین مردم / خرید میوه در ماه های آینده احتمالاً غلات خواهد بود!



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، در میان انواع میوهانبه و آناناس قاچاق هستند و قیمت مصوب ندارند.

اسماعیل مرادیان به فکر کاهش 25 تا 30 درصدی مصرف است میوه وی افزود: در هفته گذشته کاهش قدرت خرید مصرف کننده منجر به کاهش خرید میوه نیز شده است.

همچنین بسیاری از مردم گیج شده اند و نمی دانند که برای چه محصولات اساسی پول خرج کنند.

به گفته این فعال صنفی؛ به نظر می رسد خرید میوه در ایران در ماه های آینده به صورت بذر در کشورهای اروپایی انجام شود.

وی با بیان اینکه هزینه های ثانویه تولید و حمل میوه افزایش یافته است، افزود: کارگری که روزانه 500 هزار تومان کمک هزینه دریافت می کند می تواند حداکثر 50 کیلوگرم زردآلو و گیلاس از یک درخت برداشت کند. قیمت میوه نسبت به سایر اقلام اساسی مناسب تر است.

مرادیان با اشاره به قیمت انواع میوه های موجود در بازار گفت: زردآلو گرمسار کیلویی 40 تا 70 هزار تومان، زردآلو شطرنج کیلویی 20 تا 45 هزار تومان، گیلاس کیلویی 30 تا 100 هزار تومان، گیلاس لواسان کیلویی 120 هزار تومان. کیلویی، گیلاس 20 تا کیلویی 35 هزار تومان، توت فرنگی کرج 40 تا 80 هزار تومان، توت فرنگی محلی کردستان 30 تا 60 هزار تومان.

این فعال صنفی ادامه داد: گوجه سبز تبریز کیلویی 25 تا 40 هزار تومان، هندوانه کیلویی 3500 تا 6 هزار تومان، خربزه کیلویی 10 تا 20 هزار تومان، خربزه کاشان کیلویی 6 تا 11 هزار تومان، خربزه ساوه کیلویی 8 تا 11 هزار تومان، هلو کیلویی 15 تا 35 هزار تومان، شلیل 20 تا 40 هزار تومان.

بیشتر بخوانید  معرفی ورق استیل ۴۳۰ و استعلام قیمت ورق استیل ۴۳۰

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار انبه و آناناس را از مهم ترین میوه های وارداتی برشمرد و افزود: میوه های لوکس عرضه شده در بازار شمال و پالادیوم به صورت قاچاق وارد بازار می شود.

این میوه قیمت مصوب میدانی ندارد و فروشندگان می توانند با صلاحدید خود قیمت این محصولات را تعیین کنند.

به گفته وی؛ میوه مجلل روی سکوهای فاز اول میدان میوه و ارائه شده است.

مرادیان با بیان اینکه چابهار و زاهدان می توانند انبه تولید کنند، افزود: به دلایلی که مشخص نیست دولت ها رغبتی به تولید انبه ندارند و این محصول از پاکستان وارد می شود. انبه کیلویی 50 تا 70 هزار تومان، آناناس کارتونی عرضه می شود و هر کارتن 13 کیلویی بین 700 تا یک میلیون و 100 هزار تومان به فروش می رسد.

این فعال صنفی با اشاره به قیمت انواع سبزیجات گفت: سیب زمینی کیلویی 10 تا 15 هزار تومان، پیاز کیلویی 5 تا 7 هزار تومان، بادمجان کیلویی 9 تا 15 هزار تومان، کدو سبز کیلویی 10 تومان است. به 14 هزار تومان.

دیدگاهتان را بنویسید