مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کارهای روزمره ای که اشتباه انجام می دهیم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


عادات غلط روزمره

باور کنید یا نه، بسیاری از کارهای روزمره ای که به آنها عادت کرده‌ایم و انجام می دهیم، اشتباه هستند. نیروی عادت می تواند واقعاً وحشتناک باشد. همه چیز به طور خودکار و با کمک عادت ها اتفاق می افتد.

شستن صورت با آب داغ

شستن صورت یکی از آداب صبحگاهی است که بسیاری از مردم این کار را با آب داغ یا حداقل آب گرم انجام می دهند. اما آب داغ در واقع پوست شما را خشک می کند. بهتر است صورت خود را با آب سرد یا حداقل ولرم بشویید تا مانع خشکی پوست و کاهش ورم شود.

شستشوی توالت

هرچند به آن عادت کرده ایم، اما با شستشوی توالت با درب باز، باعث پاشش آبی که حاوی میکروارگانیسم های خطرناک است می شوید و به گسترش باکتری ها در تمام اتاق کمک می کنید. برای جلوگیری از این امر، همیشه قبل از شستشو درب توالت را ببندید.

سریع غذا خوردن

بله، البته که تعداد کمی از مردم زمان کافی برای غذا خوردن دارند؛ تقریباً در دنیای امروز همه چیز روی دور تند است. با این حال، متخصصان می گویند که خوردن سریع غذا منجر به چاقی می شود، زیرا مغز به سادگی زمان لازم برای درک آنچه که خورده شده است را ندارد، بنابراین، اغلب مغز، ما را مجبور به پرخوری می کند.

قهوه صبحگاهی

چه کسی در شروع یک روز طولانی یک فنجان قهوه را رد می کند؟ خوردن قهوه از یک طرف به خلاص شدن از خواب آلودگی کمک می کند، اما از طرفی مانع ترشح کورتیزول می شود. سه بار در طول روز بیشترین میزان کورتیزول را داریم. یکی از آنها زمان پس از بیدار شدن از خواب است که نوشیدن قهوه می تواند باعث شود بدن اصلاً در صبح کورتیزول ترشح نکند.

بیشتر بخوانید  ما لوازم جانبی زیادی از فوتبال را جمع آوری می کنیم / به دنبال میزبانی تیم ملی هستیم - آژانس مهر | اخبار ایران و جهان

هم زدن چای

به سختی می توان فردی را پیدا کرد که شکر را در یک فنجان چای به صورت دایره ای بهم نزند! اگرچه ممکن است بسیار راحتتر باشد، اما اگر قاشق را جلو و عقب ببرید، شکر خیلی سریعتر حل می شود و پاشش تصادفی بسیار کمتر است.

پوست کندن موز

ما مطمئن هستیم که شما نیز مانند ما، موز را از بالا پوست می کنید، اکثر مردم چنین می کنند؛ اما معلوم می شود که اگر پوست آن را از پایین جدا کنید، بسیار راحت تر و سریع تر است.

و اینها تنها بخش کوچکی از کارهای روزمره ماست که اشتباه انجام می دهیم. مردم برای مدت طولانی این روال‌ها را تکرار می‌کنند تا جاییکه دیگر حتی فکر نمی‌کنند که می‌توان آن‌ها را متفاوت تر و درست تر انجام داد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *