مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کارشناس سازمان ملل: ساخت شهرک های اسرائیلی مانند یک جنایت جنگی است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



ایرنا روز جمعه از خاورمیانه مانیتور گزارش داد ، این اظهارات در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو انجام شد. رژیم صهیونیستی نقش لینک را به رسمیت نمی شناسد و با او همکاری نمی کند.
وی گفت: “نتیجه می گیرم که استقرار رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی مانند یک جنایت جنگی است.” جامعه جهانی باید برای اسرائیل روشن کند که اشغال غیرقانونی کرانه باختری ، نقض قوانین بین المللی و بی اعتنایی به عقاید بین المللی دیگر نمی تواند برای این رژیم ارزان باشد.
پیشتر ، لینک از تاکتیک های وحشیانه رژیم صهیونیستی برای مجازات جمعی فلسطینیان در محاصره 15 ساله نوار غزه انتقاد کرد که منجر به فروپاشی اقتصاد ، تخریب زیرساخت ها و برهم زدن سیستم خدمات اجتماعی منطقه شد .
وی همچنین با انتقاد از رژیم صهیونیستی برای ادامه سیاست تخریب خانه های فلسطینیان ، که به گفته وی “به گسترش فضای نفرت و انتقام کمک کرد” ، گفت: مجازات جمعی که رژیم صهیونیستی به کار برد در واقع “ابزار برجسته رژیم” بود برای “سپس ما فقط متوجه آن شدیم.
منطقه حاصلخیز کرانه باختری از سال 1517 تا 1917 حدود 4 قرن تحت سلطه امپراتوری عثمانی بود ، اما با فروپاشی و تجزیه امپراتوری عثمانی ، صهیونیستها پا به این منطقه گذاشتند. پس از جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی در سال 1948 و همچنین حاکمیت اردن بر آن ، سرانجام این منطقه با منابع طبیعی فراوان واقع در قسمت غربی رود اردن ، به پادشاهی هاشمی اردن پیوست. حاکمیت اردن بر منطقه مدت زیادی دوام نیاورد و در سال 1967 با درگیری نظامی دیگر بین کشورهای عربی و رژیم اسرائیل ، منطقه بیش از 5600 کیلومتر مربع توسط رژیم صهیونیستی اشغال شد.
بر اساس بانک اطلاعات جهانی ، این منطقه حاصلخیز کرانه باختری 43 درصد زمین کشاورزی دارد و رژیم صهیونیستی قصد دارد مناطقی را که بیش از نیمی از زمین حاصلخیز را کنترل می کنند ، به رسمیت بشناسد. مراتع ، مزارع و جنگل های دائمی چشم نواز به همراه 220 کیلومتر مربع دریای مرده (دریای مرده) نیز از جمله منابع غنی ساحل غربی است که مورد توجه اشغالگران صهیونیست قرار گرفته است.
دلیل دیگر الحاق بخشهایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی ، تمرکز شهرکهای غیرقانونی یهودیان در قسمتهای شمال شرقی و شمالی کرانه باختری و همچنین در اطراف شهر اورشلیم است.

بیشتر بخوانید  وزیر خارجه روسیه خواستار اتش بس | حرف های وزیر روسیه

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *