مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سراجی: آنها بر اساس مقاله منسوخ شده به سایپا رأی دادند / با تماس با شخصیت ارشد فدراسیون حقانی ما نادیده گرفته شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش خبرنگار ورزشی فارس ، مهرداد سراج در مورد آخرین پیامدها باشگاه سایپا وی در مورد تصمیم کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در مورد بازی این تیم مقابل پیکان گفت: ما از طریق دادگاه بین المللی ورزش مسیر قانونی و حقوق غیر قابل جبران خود را دنبال کردیم و پس از مشورت با وکلای خود در حد قانونی تصمیم گیری شد در دسترس ما است “ما به دادگاه CAS می رویم.

وی افزود: البته طبق گفته موسوی نایب رئیس کمیته استیناف فرصت دیگری داریم و می توانیم روند را از سر بگیریم. قانون نیز به ما اجازه می دهد. البته ، من می خواهم استدلال ها و استدلال هایی را که ما برای این تخلف استفاده کردیم ، توضیح دهم و منجر به این شد که تصمیم هیئت انتظامی 3-0 به نفع سایپا و هیئت تجدید نظر اعلام شود. که تخلف ، ارسال کنید.

مدیر عامل باشگاه سایپا با بیان اینکه کمیته استیناف به دلیل عدم تداخل معاون ششم پیکان ، تصمیم هیات انتظامی را نقض کرد ، توضیح داد:.

سراج گفت: “یکی از ایرادات ما نحوه مراجعه کمیسیون تجدیدنظر به ماده منسوخ است و قانونگذار در مقررات جدید به آن اشاره نکرده است.” این یکی از نواقص فرجام خواهی است و ما به این موضوع مراجعه کردیم و خواستار اعاده دادرسی شدیم. این امر در قانون مدنی نیز وجود دارد.

او ادامه داد: در قالب به عنوان مثال ، وقتی تخلف رانندگی رخ می دهد و رانندگان چراغ قرمز را خاموش می کنند ، صرفاً با زیر پا گذاشتن قوانین مشمول اجرای قانون می شوند. افسر پلیس راهنمایی و رانندگی در تقاطع به این موضوع توجه نکرد که آیا فرد خاطی جلوی ترافیک را گرفته است یا این تخلف تا چه حد می تواند در ایجاد ترافیک و تصادفات موثر باشد. نقض مقررات منوط به اجرای قانون است.

بیشتر بخوانید  زمان اعلام نتایج اولیه کنکور /زمان اعلام نتایج اولیه کنکور مشخص شد

مدیرعامل باشگاه سایپا افزود: در آیین نامه سال 1997 ، با همان ذهنی که در قوانین مدنی ما وجود دارد ، قانونگذار سطح نفوذ را کاملاً از بین می برد و این موضوع را در قوانین انضباطی جدید ذکر نکرده است. متأسفانه کمیته استیناف به این بند منسوخ شده اشاره کرد. »

سراجی گفت: نکته بعدی که باید به آن اشاره کنم بحث در مورد تعریف ما از نوع بازیکن است. ماده 61 مقررات انضباطی مصوب 1397 بازیکن غیرقانونی را تعریف می کند. در بیانیه ادعا در کمیته انضباطی و شکایات ، ما به تعریف بازیکن غیرقانونی توجه نکردیم ، بلکه به یک بازیکن فاقد صلاحیت مراجعه کردیم. ما همچنین در قوانین خود از تعریف واژگانی انگلیسی از یک بازیکن غیر مجاز استفاده کردیم و گفتیم که منظور ما یک بازیکن غیر مجاز است.

وی افزود: تعریف بازیکن غیرمجاز در ماده 61 به بازیکنانی که دارای دو کارت هستند یا بازیکنی که اسناد آنها مشخص نیست اشاره دارد. وی در پرونده خود به این موضوع اشاره ای نکرد و گفت معاون ششم پیکان فاقد صلاحیت است. بسیاری از بازیکنان روی نیمکت می نشینند و اجازه ورود به زمین را دارند اما طبق سایر قوانین اجباری فیفا طبق قوانین فیفا ، یک تیم باید پنج نفر را جایگزین کند یا از یازده بازیکن استفاده کند.

مدیرعامل باشگاه سایپا افزود: از یازده بازیکن باید برای یک بازی استفاده شود. اگر ما از این یازده بازیکن که نیمکت نشین هستند مازاد بگیریم ، آیا بحث ما باید این باشد که وی به طور قانونی وارد زمین شده است؟ پاسخ منفی است ، اما این بازیکن صلاحیت لازم را نداشت و یکی از قوانین فیفا را نقض کرد.

بیشتر بخوانید  20 درمان خانگی برای سوزش سر دل

سراجی ادامه داد: در آیین نامه فیفا به صراحت آمده است که در صورت استخدام بازیکن غیرماهر ، نتیجه بازی سه بر صفر به سود تیم خواهد بود. این مسیری بود که ما از کمیته انضباطی دنبال کردیم زیرا قوانین FIFA کاملاً نقض شده بود. طبق ماده 5 قانون انضباطی ، قوه قضاییه می تواند در مواردی که موضوع در مقررات ملی پیش بینی نشده است ، به مقررات قبلی مانند AFC ، FIFA و قوانین بازی تکیه کند. هیأت انتظامی نیز حکم خود را بر اساس همان بند صادر کرد.

وی گفت که پس از تصمیم کمیسیون انضباطی ، اخباری مبنی بر صدور چنین تصمیمی به دلیل حضور وی در هیئت مدیره فدراسیون فوتبال منتشر شد اما تصمیم کمیسیون استیناف این موضوع را رد کرد. متأسفانه جو مسمومی در کشور حاکم بود. »برخی آن را تشویق کردند و حتی برخی از سیاستمداران در آن کشور مجلس برخلاف مفاد فیفا و قوانین فوتبال آنها وارد مبحث فوتبال شدند ، در صحن علنی مجلس از سخنرانی های آتشین استفاده کردند و رسماً فدراسیون فوتبال را تهدید کردند. لطفاً مردم به وب سایت فیفا مراجعه کنند زیرا فیلم ها در آنجا دوباره منتشر شده اند.

مدیرعامل باشگاه سایپا افزود: نماینده ای فریاد زد و گفت اجازه نمی دهیم چنین اتفاقی بیفتد و نماینده ای از استان دیگر اعلام كرد كه اگر به نفع سایپا رأی داده شود با فدراسیون برخورد خواهیم كرد. این موضوعات سیاسی و غیر فوتبالی جو مسمومی را ایجاد کرد و به همین دلیل یکی از مقامات عالی فدراسیون با کمیته شکایات تماس گرفت و درخواست کرد جلسه فوق العاده ای خارج از جلسات منظم و هفتگی این کمیته تشکیل شود و بدین ترتیب حقوق باشگاه سایپا نادیده گرفته شود.

بیشتر بخوانید  این افراد در لیست دریافت سهام عدالت هستند

سراجی در گفتگو با برنامه چهار چهار دو رادیو جوان گفت: “براساس مسائل حقوقی كه عنوان كردم ، تصمیم كمسیون استیناف هیچگونه مبنای قانونی ندارد.” اگر صالحی ، رئیس کمیسیون تجدیدنظر را دعوت می کنم ، اگر استدلال خود را برای اثبات این که این حکم هیچ دلیل قانونی ندارد ، معتبر دانست ، از طریق تلویزیون و رادیو با من در میان بگذارد.

انتهای پیام


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *