مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کابوس ها را در خواب درمان کنید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


شورای کابوس اسلامی

کابوس خواب وحشتناکی است که در مرحله خاصی از خواب رخ می دهد. دو نوع خواب REN (حرکات سریع چشم) و خواب NONREN در فردی که این کابوس ها را در فاز REN می بیند، معمولا REN وجود دارد. نیم دیگر خواب است که نزدیک صبح اتفاق می افتد.

با این قسمت از دلگرم کننده برای شفا با ما همراه باشید کابوس ها آن ها ملاقات می کنند.

علل کابوس / راههای درمان غیردارویی کابوس

مشکلی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، کابوس های شبانه است که در این بخش از مشوق ها به آن پرداخته شده است. حتی اگر کابوس کمی ترسناک به نظر برسد، اما به والدین کمک کند، چرخه خواب هر یک ساعت و نیم تکرار می شود. البته از این نتیجه برمی‌آید که این برخلاف مضمون وحشت‌های خواب است، زمانی که شخص با فریاد از خواب بیدار می‌شود. و فریاد زدن

هراس خواب در مرحله NONREN رخ می دهد و یک بیدار شدن ناگهانی زمانی است که فرد با جیغ و دست و پا زدن از خواب بیدار می شود:

در این حالت فرد گیج است و بعد از بیدار شدن چیزی به یاد نمی آورد در حالی که در کابوس خوابی را به یاد می آورد. چیزها

کابوس ها

صحنه های مختلفی که یک فرد در خواب می بیند چیست؟

برخی از خواب های ما در آینده تعبیر می شود و آنچه در عالم خواب در متن زندگی خود و در عالم بیداری جامعه دیدیم عجیب است!

چه کسی در دنیای رویاها وقایع آینده را به ما الهام می کند و ما را از اتفاقاتی که هرگز تصورش را نمی کردیم آگاه می کند؟

بالاخره اگر او الهام کننده خدا باشد یا فرشته ای از فرشتگان الهی، ما که در عالم رؤیا هستیم و بدنمان به زمین افتاده است، چه بخشی از وجودمان الهام می شود؟!

اینها سوالاتی است که باید به آنها پاسخ داده شود و پاسخ صحیح به آنها راه را برای شناخت بهتر انسان هموار می کند.

امام صادق علیه السلام فرمودند

پس از توصیه به تلاوت این آیه شریفه می گویند: در آن وقت بگو: «از شر رژیم خوابی دیدم.

کابوس ها

حقیقت رویا

حقیقت خواب چیست و وقتی انسان به خواب می رود چه اتفاقی می افتد؟

دانشمندان در این مورد اختلاف نظرهای زیادی دارند. برخی آن را نتیجه انتقال بیشتر خون از مغز به سایر قسمت های بدن می دانند و آن را «عامل فیزیکی» می دانند; برخی دیگر معتقدند که فعالیت بدنی بیش از حد باعث تجمع سموم خاص در بدن می شود که به نوبه خود بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد و فرد را به خواب می برد و در عین حال به تجزیه این سموم و جذب بدن ادامه می دهد. این دستور برای او «عامل شیمیایی» محسوب می شود. (ناصر مکارم شیرازی (با همکاری جمعی از مؤلفان)، نمونه تفسیر، 19/428)

زیست شناسان و روانشناسان می گویند:

از نظر فیزیولوژیکی، خواب وضعیتی است که در آن یک ساختمان زنده تحت جوان سازی شیمیایی قرار می گیرد، انرژی کافی را جمع می کند در حالی که حرکات متوقف می شود و ادراک حسی تقریباً خاموش می شود.

بیشتر بخوانید  علت و درمان قطعی بی اختیاری مدفوع چیست ؟

کابوس ها

از نظر روانی، در هنگام خواب، فعالیت اصلی در بیداری – و آن درک واقعیت و واکنش به آن است – موقتاً معلق می شود (امامی، صابر، اسطوره ها در متون فارسی، 69).

نوع دیگری از جمع “عامل عصبی” آنها می گویند که خواب یک سیستم عصبی فعال خاص در مغز انسان است که منبع حرکت مداوم اعضای بدن است و به دلیل خستگی زیاد خاموش می شود، اما هیچ یک از این نظریه ها نتوانستند پاسخ قانع کننده ای به مشکل بدهند. خواب هر چند نمی توان به طور خلاصه تاثیر این عوامل را انکار کرد.به نظر می رسد آنچه امروزه دانشمندان نمی توانند تفسیر روشنی از مشکل خواب ارائه دهند تفکر مادی آنهاست. آنها می خواهند بدون پذیرش اصالت و استقلال روح آن را تعبیر کنند، در حالی که خواب قبل از پدیده جسمانی یک پدیده معنوی است که بدون شناخت صحیح از روح، تفسیر و تعریف آن دشوار است.

کابوس ها

حقیقت خواب از نظر قرآن

قرآن در برخی از آیات سوره زمر دقیق ترین تعبیر را از خواب بیان می کند و می گوید خواب نوعی «قبض روح» و جدایی روح از بدن است، اما جدایی کامل نیست. نور ضعیفی بدن را روشن نمی کند، دستگاه ادراکی از کار می افتد و انسان از حس حرکت محروم می شود، هرچند برخی از کارهایی که برای بقای او لازم است مانند ضربان قلب و گردش خون و فعالیت تنفسی است. و سیستم های تغذیه، آموزش (تفسیر نمونه، 19/428.)

در آیه 42 سوره زمر، حقیقت و ماهیت خواب چنین بیان شده است: به این ترتیب «رؤیا» برادر «مرگ» و صورت ضعیف آن است، زیرا در خواب رابطه روح و بدن به حداقل می رسد. و بسیاری از روابط بین آن دو قطع شد.

در آیه 60 سوره انعام حقیقت خواب چنین بیان شده است: پس شما را در روز بیدار کنید. (این سیستم خواب و بیداری تکرار می شود، شما شب می خوابید و روز بیدار می شوید و همینطور ادامه می یابد) تا آخر عمر. «سپس بازگشت شما به سوی خداست و او شما را از آنچه انجام داده‌اید آگاه می‌سازد.

“و جونتوفم از دره بالی.

در خواب بدن انسان روی زمین است و روح انسان به دنیای دیگری سفر می کند و سپس برمی گردد و در مرگ بدن در زمین یا در زیرزمین است، اما روح به دنیای دیگری می رود و بر نمی گردد. (علامه سید محمد حسین حسینی تهرانی، رستاخیز، 1/155.) یکی از باورنکردنی ترین رویاهای تاریخ بشر که شباهت بسیار زیادی به مرگ دارد و خواب و مرگ را به وضوح درک می کند، رویای طولانی و منحصر به فرد غارنشینان است. رؤیایی که از یک سو قدرت لایتناهی خداوند در آن متجلی است و از سوی دیگر بهترین و روشن ترین دلیل بر معاد جسمانی است.

رؤیای اصحاب کهف به قدری طولانی شد که به سن 309 سالگی رسید و به این ترتیب خوابی چون مرگ و بیداری او مانند قیامت بود و این خواب به راستی از داستان های تکان دهنده و آموزنده قرآن است. ; رؤیایی که در واقع چهار یا پنج نسل از انسانها طول می کشد قرآن کریم در مورد اصحاب کهف می فرماید:

بیشتر بخوانید  اطلاعات دارویی کامل قرص اکساپروزین

گفتند: یک روز یا یک روز (اما سرانجام نتوانستند دقیقاً بدانند چقدر خوابیده اند) گفتند: پروردگارت به مدت خوابت داناتر است. (سوره کهف/ 19) خواب و بیداری یکی از نیازهای اساسی انسان است که باید به درستی تنظیم شود، زیرا خواب مایه قوت و ثبات روح و جسم است و با ایجاد اختلال در آنها، روند طبیعی زندگی انسان را به انجام می رساند. وظایف سخت است

آنها واقعی نیستند!

محققان بر این باورند که بیشتر کابوس ها ناشی از اضطراب هستند و به ندرت بیان واقعی چیزی هستند که ما را آزار می دهند. مطالعه ای در دانشگاه تافتز رویاها و کابوس های مردم را پس از 11 سپتامبر بررسی کرد. محققان پیشنهاد کرده اند که این رویداد غم انگیز سطحی از درگیری ذهنی را برای همه آمریکایی ها ایجاد کرد. فراوانی کابوس‌ها در همه شرکت‌کنندگان در مطالعه (که هیچ‌کدام از آنها مستقیماً تحت تأثیر حملات قرار نگرفتند) به‌طور قابل‌توجهی بیشتر بود، اما هیچ‌کدام از آنها کابوس‌هایی درباره برج‌های دوقلو، هواپیماها و حتی فروریختن ساختمان‌های بلند نداشتند. در آن زمان چندین بار تصاویر مربوط به آن حمله تروریستی از تلویزیون پخش شد.

کابوس ها

هیچ کس فریادهای تو را نخواهد شنید

وقتی کابوس می بینید، وضعیت خوبی نخواهید داشت، زیرا نه می توانید فریاد بزنید و نه می توانید حرکت کنید. کابوس های هالیوود را فراموش کنید. در مرحله REM، تمام عضلات ما به جز عضلات چشم و تنفسی بی حرکت می شوند.

آنسا داس، استاد دانشگاه اوهایو می گوید: «وقتی می نشینید و فریاد می زنید، به این معنی است که بیدار هستید. به گفته وی، یکی از دلایلی که باعث می شود کابوس ها را بهتر از خواب های دیگر به یاد بیاوریم این است که بلافاصله پس از دیدن آنها از خواب بیدار می شویم و همه چیز را به یاد می آوریم.

زنان بیشتر از مردان کابوس می بینند

دکتر ع.ج. ماردسن، استاد خدمات انسانی و روانشناسی در کالج بیکن در لیسبرگ گفت: نتایج چندین مطالعه در بریتانیا نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان کابوس می بینند.

خانم ماردسن گفت: «احتمالاً به این دلیل است که زنان بیشتر نگران هستند. کابوس نشان دهنده نگرانی و اضطراب درونی ماست. علاوه بر این، زنان بیش از مردان مستعد ترس و سردرگمی هستند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که خانم ها بیشتر در مورد کابوس های او صحبت می کنند. مردان ممکن است همان کابوس را ببینند، اما در مورد آن صحبت نمی کنند.

کابوس نوعی تمرین است

فرضیه های زیادی در مورد خواب مطرح شده است. “رویا می تواند بازتابی از ضمیر ناخودآگاه ما باشد، یا می تواند راهی برای مغز باشد تا بدن خود را در هنگام خواب تسخیر کند.” به مشکلات و احساسات شدید ما پاسخ دهید. مغز سعی می کند از طریق کابوس ها ما را برای موقعیت های بسیار وحشتناک آماده کند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2007 بر روی زنان باردار و فارغ التحصیل نشان داد که بیشتر کابوس های آنها در مورد نوزادان بود.

بیشتر بخوانید  علت سیاهی رفتن چشم ها چیست؟

شما می توانید کابوس ها را کنترل کنید

مردسون گفت: «این کار به تمرین زیادی نیاز دارد. این روش را “رویای روشن” یا “رویای خودآگاه” می نامند که در آن خواب می بینید، اما می توانید جهت رویای خود را تعیین کنید. برخی می توانند خواب خود را کنترل کنند، اما به محض اینکه متوجه می شوند خواب می بینند، از خواب بیدار می شوند. تمرین کابوس ها می تواند سرگرم کننده باشد.» حتی تحقیقات نشان می دهد که این روش می تواند برای درمان افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) استفاده شود. کابوس دیدن

بدتر از کابوس…

«هراس شبانه» در کودکان بیشتر دیده می شود. ممکن است کودک با چشمان باز فریاد بزند. مردسون می گوید: «والدین معمولاً نمی توانند فرزندان خود را در شب بیدار کنند. با این حال، در طول یک کابوس، والدین می توانند فرزند خود را بیدار کنند. یک کودک می تواند به راحتی در مورد جزئیات یک کابوس صحبت کند، اما این در مورد کابوس صدق نمی کند. بیشتر کابوس ها در مرحله REM اتفاق می افتد، اما وحشت های شبانه در مرحله چهارم خواب، یعنی خواب عمیق رخ می دهد. ماردسن معتقد است که کودکان در طول گذار از خواب عمیق به خواب REM بیشتر با ترس شبانه مواجه می شوند.

کابوس ها

توصیه های روایی تعدیل خواب

در روایات اهل بیت، دستورات خاصی بر رعایت برخی شرایط در انجام کارها و آداب خواب و دوری از افراط و تفریط آمده است، به طوری که رسول خدا می فرماید: خداوند سه چیز را دوست دارد: پرحرفی، کم خوابی و کم خوابی. خوردن (تنبیه الخواطر و نزهة النوازیر، ج 2، 121) و نیز می فرماید: یکی از بدترین چیزهایی که از امت خود می ترسم، خواب زیاد است (الجامعة الصغیر، ج 13).

شورای اسلامی پس از دیدن خواب های آشفته

پیامبر و ائمه معصومین (علیهم السلام) علاوه بر توصیه های متعددی که در روایات و روایات در مورد بهداشت خواب دارند، به یکی از مشکلاتی به نام اختلال خواب نیز پرداخته اند، از این رو امام صادق (علیه السلام) می فرماید: «وقتی دلتنگی می آورند، اما جز به فرمان خدا ضرری به آنها نمی رساند و مؤمنان باید بر خدا توکل کنند». (آیه 10 سوره مجاهد)

پس از توصیه به خواندن این آیه شریفه می فرماید: «در آن وقت بگو: شرّ خوابی که دیدم و شرّ شیطان رژیم». (الکافی، جلد 8، صفحه 142).

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای کابوس در خواب دارید

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: سلامت نیوز

کابوس ها

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *