مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه یک کودک اعضای صمیمی بدن را یاد می گیرد؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


یکی از مهم ترین وظایف والدین در قبال فرزندان، آشنایی با اعضای صمیمی بدن و تربیت جنسی است. در بسیاری از موارد والدین خجالت می کشند که در مورد این مسائل با فرزندان خود صحبت کنند، اما نباید فراموش کرد که این گفتگوها فرصت هایی است که در آن می توانیم ارزش ها و باورهای خود را به فرزندانمان منتقل کنیم.

اگر با سوالات جنسی فرزندتان در مورد اعضای خصوصی و مشکلات جنسی مواجه شده اید و نمی دانید چگونه به آنها پاسخ دهید، این مقاله را تا انتها بخوانید. زمان مطالعه این مقاله کمتر از 2 دقیقه است.

آموزش نام صحیح اندام تناسلی به کودکان را در سن مناسب شروع کنید

کنجکاوی جنسی در کودکان معمولا از 3 یا 4 سالگی شروع می شود و معمولا همه مادران برای اولین بار با این مسائل مواجه می شوند. توجه به این نکته ضروری است که در این سن لازم نیست کودک بدون پرسیدن سوال پیشقدم شود. سن 3 تا 4 سالگی اساسا زمانی است که کنجکاوی کودک در مورد نام اعضای خصوصی بدن شروع می شود. مهم این است که برای آموزش اندام تناسلی از کلمات مبتذل یا اصطلاحی استفاده نکنید. مثلاً می توان گفت همانطور که نام این قسمت «دست» است، قسمت دیگر «آلت تناسلی» نامیده می شود.

از پاسخ دادن به سؤالات جنسی کودک خود دریغ نکنید و به آنها به طور مختصر، دقیق و صادقانه پاسخ دهید. اگر فرزندتان به پاسخ های شما شک کند، اعتماد به نفس خود را از دست داده و کنجکاو می شود. به عنوان مثال در پاسخ به سوال یک کودک 4 ساله “چگونه کودک به دنیا می آید؟” با یک پاسخ کوتاه می توان گفت: مامان به بیمارستان می رود و دکتر او را از شکمش بیرون می آورد.

بیشتر بخوانید  کودک حسود را این گونه تربیت کنید!


چگونه یک کودک اعضای صمیمی بدن را یاد می گیرد؟

استفاده از کتاب برای آموزش بدن خصوصی به کودک راهی مطمئن برای والدین است

آموزش نام اعضای خصوصی بدن به کودکان را می توان با کتاب های آموزشی آغاز کرد. کتاب های درسی با موضوعات تربیت جنسی به طور غیرمستقیم کودکان را با این مفهوم مهم از طریق داستان های کودکانه در مورد اعضای صمیمی بدن آشنا می کند. وقتی کودک به خوبی آماده شد و درک شد، می توانید در گفتگو با دو نفر در مورد حریم خصوصی با کودک صحبت کنید. والدین با خرید کتاب های آموزشی برای کودکان می توانند اطلاعات مفیدی در مورد نقاط صمیمی بدن به آنها بیاموزند و مطالب را متناسب با سن کودک خود بیان کنند.

دست زدن به اماکن خصوصی کودکان ممنوع! این را به فرزندتان بیاموزید

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به کودکان آموزش داد، اهمیت حفظ حریم خصوصی است. کودک باید بداند که دیگران حق تعرض به حریم خصوصی او را ندارند و در صورت داشتن این حق، غریبه ها باید چه واکنشی نشان دهند. بزرگسالان با مخفی نگه داشتن یا تهدید کودک از اطلاع دادن به خانواده اش جلوگیری می کنند.

باید به کودکان آموزش داد که هیچ رازی را پنهان نکنند و این مسائل را با والدین خود در میان بگذارند. علاوه بر این، تقویت مهارت های نه گفتن و گنجاندن کتاب هایی در این زمینه در برنامه خرید خود ضروری است. به عنوان مثال، «به یک کتاب طولانی نه بگو» تنها یکی از کتاب های کودک در زمینه آموزش نه گفتن به کودکان است و این مجموعه در بانک کتاب کودک در دسترس شماست.


چگونه یک کودک اعضای صمیمی بدن را یاد می گیرد؟

از داستان ها برای آموزش اعضای خصوصی بدن کودکان استفاده کنید

در سنین 6 تا 10 سالگی، مسائل جنسی کودکان پیچیده تر می شود و مفهوم جنسی بیشتری به خود می گیرد. تو این سن بهتره آموزش از طریق والدین همجنسگرا اتفاق می افتد. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در این سن به کودکان آموزش داد، ارتباطات اجتماعی مناسب است. یادگیری مفاهیمی مانند حیا، عفت، صبر و ارزش های اخلاقی که منجر به اجتماعی شدن و رشد شخصیت و هویت کودک می شود و از آسیب های روانی و اجتماعی در نوجوانی و جوانی پیشگیری می کند.

بیشتر بخوانید  آموزش درس هفتم هدیه ها چهارم ابتدایی نماز در کوهستان

در این دوره می توانید از انواع کتاب های داستان کودک برای افزایش اطلاعات در مورد کودکان استفاده کنید. داستان های کودکانه به صورت هدفمند و واضح به موضوعات کلیدی مهارت های زندگی می پردازند. خواندن مجدد کتاب به کودکان کمک می کند مطالب را به خاطر بسپارند. شما می توانید بهترین کتاب داستان برای کودکان در مورد مهارت های مختلف زندگی را در بانک تخصصی کتاب های کودکان در مورد اژدها تهیه کنید.

به فرزند خود بیاموزید که اشتراک گذاری عکس خصوصی بدن با دیگران ممنوع است

در زمانی که کودکان به راحتی به فضای مجازی دسترسی دارند، باید از خطرات اشتراک گذاری عکس های برهنه و حفظ حریم خصوصی خود در فضای مجازی آگاه باشند. برای والدین مهم است که بدانند وقتی این را به فرزندان خود یاد می دهند، دوران کودکی است. به راحتی می توانید این کار را با گزینه «عکاسی خصوصی به چه معناست؟» به کودک خود در مورد آن آموزش دهید.


چگونه یک کودک اعضای صمیمی بدن را یاد می گیرد؟

مهمترین نکاتی که والدین باید در مورد آموزش اعضای خصوصی بدن به فرزندانشان بدانند

تربیت جنسی کودکان باید در سن و زمان مناسب صورت گیرد و در وهله اول والدین در مورد قوانین تربیت جنسی به توافق برسند.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که پیشگیری از آسیب های جنسی تنها از طریق آموزش خصوصی کودکان انجام نمی شود. والدین باید در حضور فرزندان خود برای رفتار با یکدیگر حد و مرز تعیین کنند. محبت به والدین در حضور فرزندان برای ایجاد احساس امنیت در کودک و همچنین یادگیری آن بسیار مهم است، اما نباید به گونه ای باشد که کنجکاوی جنسی کودک را برانگیزد.

بیشتر بخوانید  عوارض مصرف قهوه و کافئین در کودکان

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که آموزش جنسی کودک از زمانی شروع می شود که نوزاد در شکم مادر است. به عنوان مثال، محبت و احترام یک مادر باردار می تواند تا حد زیادی از همجنس شدن فرزندان ما در آینده جلوگیری کند.

علاوه بر آموزش قسمت های صمیمی بدن، مهارت نه گفتن را به کودکان بیاموزید. آموزش صحبت کردن او را قادر به دفاع از خود نمی کند یا اگر مورد آزار و اذیت قرار گرفت می تواند با آن مخالفت کند و بدون ترس بگوید.


چگونه یک کودک اعضای صمیمی بدن را یاد می گیرد؟

کتاب های آموزشی در وب سایت اژدها، بهترین همراه برای والدین و کودکان در آموزش و یادگیری اعضای بدن

اگر فرزند شما به مدرسه ابتدایی رسیده است و هنوز سوالی نپرسیده است، باید نگران این موضوع باشید. این به این دلیل است که کودک شما به خوبی رشد نمی کند، ‌ یا از منابع دیگر اطلاعات دریافت می کند یا رابطه بین کودک و والدین متشنج است.

والدین گرامی می توانند بلافاصله وارد بانک کتاب بادبادک در سایت badbaddak.ir شده و کتاب های مورد نیاز خود را برای یادگیری مهم ترین نکات دوران کودکی فرزند خود سفارش دهند. همچنین همکاران ما در واحد فروش با تلفن 09016788666 آماده پاسخگویی به سوالات و راهنمایی شما در زمینه خرید محصولات و انواع کتاب کودک می باشند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *