مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چگونه سوزش سر دل را کاهش دهیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سوزش سر دل درد همراه با سوزش در ناحیه قفسه سینه درست پشت قفسه سینه است. این درد اغلب زمانی که دراز می کشید یا خم می شوید شدیدتر می شود. سوزش سر دل یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد بدون هیچ خطر آشکاری با آن مواجه هستند.

بیشتر افراد می توانند با تغییر سبک زندگی و استفاده از داروهای بدون نسخه، ناراحتی ناشی از سوزش سر دل را کنترل کنند. با این حال، اگر احساس سوزش ادامه یابد یا عادی شود، می تواند نشانه مشکلات جدی تری برای فردی باشد که به کمک پزشکی نیاز دارد.

سوزش سردل

بهتر است از روش های طبیعی استفاده کنید. درمان های طبیعی مختلفی برای کاهش سوزش سر دل توصیه می شود که ساده ترین آنها نوشیدن یک نوشیدنی سالم است.افزایش ترشح اسید در معده باعث تحریک این اندام می شود که به آن رفلاکس معده می گویند. این وضعیت به دلیل عملکرد نادرست دریچه مری است که در غیر این صورت از بالا رفتن اسید معده به مری جلوگیری می کند.

چه زمانی سوزش سر دل بیشتر اتفاق می افتد؟

این ناراحتی معمولاً در شب اتفاق می افتد، اما می تواند بعد از غذا خوردن نیز احساس شود.

در چه صورت این ناراحتی بیماری محسوب می شود؟

وقتی فردی بیش از دو بار در هفته دچار دل درد می شود باید آن را یک بیماری بداند. برخی از داروهای این عارضه به صورت رایگان در دسترس هستند، اما در صورت بروز علائم غیرعادی و سوزش بسیار مکرر یا دردناک، باید به منظور تشخیص علت بیماری و تجویز داروی مناسب با پزشک مشورت کرد.

http://www.delgarm.com/

علائم سوزش سر دل عبارتند از:

درد به شکل سوزش در قفسه سینه که معمولاً با سوزش سر دل بعد از غذا و در شب همراه است.
دردی که هنگام دراز کشیدن یا خم شدن بدتر می شود بیماری ریفلاکس معده (GERD) یکی از علائم سوزش سر دل است. در این صورت اسید معده به مری باز می گردد و باعث درد و گزگز در معده تا گلو می شود. این درد می تواند به صورت گزگز در پشت جناغ یا سینه به صورت گرفتگی یا درد شدید احساس شود. در بسیاری از موارد، درد رفلاکس اسید را می توان با درد حمله قلبی اشتباه گرفت.

درد ناشی از رفلاکس معده (سوزش سر دل) می تواند در قسمت تحتانی قفسه سینه احساس شود یا در موارد خاص تا پشت گلو ایجاد شود و با نفخ همراه باشد. در این حالت طعم تند در پشت گلو احساس می شود. اگر رفلکس اسید نزدیک به حنجره در گلو باشد، می تواند باعث سرفه یا گرفتگی صدا شود.

رفلاکس معده با شدت بالا در مدت زمان طولانی می تواند منجر به از بین رفتن مینای دندان و در نهایت پوسیدگی دندان شود.علائم این بیماری اغلب پس از خوردن یک وعده غذایی بزرگ، خم شدن به جلو یا دراز کشیدن ظاهر می شود. به این ترتیب بسیاری از افراد وقتی از خواب بیدار می شوند احساس سوزش سر دل می کنند.

http://www.delgarm.com/

علت دل درد

سوزش سر دل نشانه بیماری ریفلاکس معده به مری (GRED) است که نتیجه بازگشت اسید معده به مری است. عوامل التهابی در این شرایط شامل عواملی هستند که تولید اسید را در معده افزایش می دهند و همچنین منجر به مشکلات ساختاری می شوند که می توانند به اسید معده اجازه دهند به مری در بدن بازگردد.

بیشتر بخوانید  علائم بیماری آرتریت عفونی (چرکی) و راه درمان این بیماری

مصرف برخی از غذاهای رایج باعث افزایش ترشح اسید معده می شود و این باعث سوزش سر دل می شود. مصرف برخی داروها نیز می تواند باعث سوزش سر دل شود. بنابراین در پاسخ به این سوال که برای درمان سوزش سر دل چه بخوریم، باید گفت که با پرهیز از خوردن و آشامیدن غذاهای زیر می توان به کاهش علائم سوزش سر دل تشویق کرد:

  • کافئین
  • آسپرین
  • ایبوپروفن (مورتین، ادویل، نوپرین و غیره)
  • ناپروکسن (Alio)
  • نوشیدنی های کربناته
  • آب ترش (گریپ فروت، پرتقال، آناناس)
  • غذاهای ترش (گوجه فرنگی، گریپ فروت و پرتقال)
  • شکلات.

سیگار کشیدن و خوردن غذاهای غنی از چربی می تواند بر عملکرد طبیعی اسفنکتر تحتانی مری (LES) تأثیر بگذارد و منجر به آرامش آن شود. این منجر به بازگشت اسید معده به مری می شود. فتق هیاتال که بخشی از بافت معده است به جای معده در داخل قفسه سینه قرار دارد و می تواند بر عملکرد طبیعی اسفنکتر تحتانی مری که عامل رفلاکس معده است تأثیر بگذارد. . فتق هیاتال خود هیچ علامتی ندارد، اما این مشکل تنها زمانی علت سوزش سر دل است که عملکرد طبیعی اسفنکتر تحتانی مری مختل شود.

بارداری می تواند فشار روی حفره شکم را افزایش دهد که در این صورت عملکرد اسفنکتر تحتانی مری آسیب می بیند و باعث رفلاکس اسید از معده به مری و سوزش سر دل در بارداری می شود. چاقی می تواند فشار روی معده را افزایش دهد و در نتیجه باعث رفلاکس معده شود. برخی از بیماری های رایج مری ممکن است با سوزش سر دل همراه باشد. این بیماری ها شامل اسکلرودرمی و سارکوئیدوز است.

http://www.delgarm.com/

پیشگیری از سوزش سر دل

قاشق جوش شیرین

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین می تواند سوزش سر دل و رفلاکس اسید را کاهش دهد. جوش شیرین یک درمان رایج برای بی کربنات سدیم است و می تواند به رفلاکس اسید کمک کند. PH بالاتر از 7.0 دارد و می تواند اسید معده را خنثی کند. خنثی کردن اسید معده به این معنی است که با بازگشت اسید معده به مری، دل درد نخواهید داشت.

به موارد زیر نیاز خواهید داشت

  • یک لیوان آب شیرین

تهیه شده:

نصف قاشق چایخوری یا یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک لیوان آب مخلوط کنید. خوب هم بزنید و بنوشید. در صورت لزوم می توانید این کار را تکرار کنید اما در نظر داشته باشید که نباید زیاد از این محلول استفاده کنید. همچنین از مصرف منظم این محلول خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی نمک است و می تواند عوارضی مانند تورم و حالت تهوع ایجاد کند.

معده خود را با آب آلوئه ورا آرام کنید

همانطور که می دانید آلوئه ورا گیاهی است که برای رفع آفتاب سوختگی استفاده می شود.بیشتر افراد معتقدند که این گیاه می تواند آفتاب سوختگی را درمان کند اما آلوئه ورا خواص بیشتری از این دارد. این گیاه همچنین می تواند سوزش سر دل را کاهش دهد زیرا التهاب را کاهش می دهد. این به این معنی است که نوشیدن یک لیوان آب آلوئه ورا در زمانی که معده تحریک شده و ملتهب است می تواند وضعیت را بهبود بخشد.

به موارد زیر نیاز خواهید داشت

روش تهیه:

قبل از غذا نصف فنجان آب آلوئه ورا سرد یا ولرم بنوشید. به خاطر داشته باشید که آلوئه ورا می تواند به عنوان یک ملین عمل کند. پس به دنبال برندی باشید که ترکیبات ملین آن حذف شده باشد.

آدامس

مجله Dental Research مطالعه ای در مورد رفلاکس اسید معده انجام داد. افراد مبتلا به این بیماری با جویدن تکه‌های آدامس بدون قند 30 دقیقه پس از غذا احساس آرامش می‌کنند. زیرا جویدن آدامس غدد بزاقی را تحریک می کند و جریان بزاق را افزایش می دهد. هر اسیدی که در دستگاه گوارش تشکیل می شود، حل شده و شسته می شود. پاکسازی اسید باعث بهبود علائم رفلاکس اسید می شود. از این گزینه می توان برای بهبود علائم سوزش سر دل نیز استفاده کرد.

نحوه استفاده:

بعد از هر وعده غذایی یک تکه آدامس بدون قند بردارید و بجوید. این کار را به مدت 30 دقیقه انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

شاد باش

سوزش سر دل معمولاً در هنگام خواب بدتر می شود زیرا دراز کشیدن هنگام خواب می تواند این وضعیت را بدتر و بدتر کند. در این شرایط قانون جاذبه بر علیه شما عمل می کند و بدن محتویات هضم شده را راحتتر به مری می فرستد که باعث دل درد می شود. به همین دلیل بهتر است هنگام خواب سر خود را 6 اینچ بیشتر نگه دارید. می توانید این کار را با قرار دادن آجر، کتاب یا بلوک زیر بالش انجام دهید. سه تا چهار ساعت بعد از غذا دراز نکشید زیرا با شکم پر دراز کشیدن فشار بیشتری به او وارد می کند و محتویات بیشتری به مری باز می گردد.

چگونه، چگونه و چه زمانی

به نحوه غذا خوردن خود توجه کنید: زیاد نخورید تکه های کوچک غذا را بردارید و به آرامی بخورید. به معده خود زمان بدهید تا غذا را هضم کند.

به غذاهایی که می خورید توجه کنید: ممکن است متوجه شوید که برخی از غذاهای پر اسید یا تند می توانند رفلاکس شما را بدتر کنند. به عنوان مثال، مصرف گوجه فرنگی یا مرکبات با محتوای اسید بالا می تواند وضعیت را بدتر کند. پس از مصرف این مواد غذا نخورید.

هنگام غذا خوردن به خاطر داشته باشید: سه تا چهار ساعت قبل از خواب غذا نخورید. دراز کشیدن می تواند به دستگاه گوارش فشار وارد کند.

اسید بیشتری مصرف کنید:

وقتی اسید باعث سوختن مری شما می شود، مصرف اسید بیشتر ممکن است مضحک به نظر برسد، اما به خاطر داشته باشید که در برخی موارد، رفلاکس اسید به دلیل کمبود اسید کافی در معده ایجاد می شود. این خود اسید است که به ماهیچه های مری می گوید بسته شوند. . اگر معده شما اسید کافی نداشته باشد، این دریچه می تواند شل شود. در این حالت اسید از معده به مری باز می گردد و رفلاکس اسید اتفاق می افتد. اگر فکر می‌کنید دلیل رفلاکس اسید معده به همین دلیل است، برای جلوگیری از آن، سرکه سیب خالص را امتحان کنید.

سه قاشق چایخوری یا یک قاشق غذاخوری سرکه سیب خالص

6 تا 8 اونس آب شیرین

سه قاشق چایخوری یا یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب مخلوط کنید و سپس بنوشید. می توانید این کار را قبل از هر وعده غذایی، قبل از خواب یا دو تا سه بار در روز انجام دهید. اگر احساس می کنید که رفلاکس اسید بدتر شده است، استفاده از سرکه سیب را متوقف کنید. مصرف زیاد سرکه سیب نیز می تواند آزاردهنده باشد.

موز یا سیب بخورید

همانطور که می دانید، موز حاوی آنتی اسیدهای طبیعی است که می تواند با رفلاکس اسید مبارزه کند. اگر می خواهید ساده ترین درمان خانگی برای سوزش سر دل را امتحان کنید، بهتر است یک موز بخورید و نتایج را ارزیابی کنید. گزینه دیگری که پیش روی شماست خوردن یک سیب در روز است. یک سیب را برش دهید و چند ساعت قبل از خواب بخورید. این باعث تسکین درد می شود.

چای زنجبیل بنوشید

زنجبیل می تواند مشکلات معده مانند حالت تهوع یا رفلاکس اسید را تسکین دهد. نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل می تواند درد را کاهش دهد.
همچنین بخوانید : خواص زنجبیل برای بدن

به موارد زیر نیاز خواهید داشت

دو لیوان آب

ابتدا زنجبیل را برش داده و در دو فنجان آب بریزید. درب آن را گذاشته و به مدت سی دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. در صورت تمایل تکه های زنجبیل را بیرون بیاورید یا در آب بگذارید. سپس چای آماده شده را در ظرفی بریزید. این چای را بیست دقیقه قبل از غذا بنوشید.

محرک های خود را شناسایی کنید

شناسایی یک محرک می تواند زمان و انرژی ببرد، اما اگر بدانید چه چیزی وضعیت شما را بدتر می کند، می توانید از خوردن آن اجتناب کنید. به جای اینکه به داروهای بدون نسخه اعتقاد داشته باشید، بهتر است یک بار برای همیشه محرک های خود را بشناسید و از مصرف آنها خودداری کنید. همچنین به فعالیت هایی که انجام می دهید توجه کنید.

از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید

پوشیدن لباس های تنگ می تواند سوزش سر دل را بدتر کند. اگر شلوار خیلی تنگ دارید، در حالت نشسته به شکم شما فشار وارد می شود. برخی از افراد نیز پیراهن یا کمربند تنگ می پوشند که اوضاع را بدتر می کند. هرچه فشار بیشتری به معده وارد شود، احتمال نشت محتویات آن به مری بیشتر می شود.

http://www.delgarm.com/

افراد مبتلا به دل درد هنگام خواب چه باید بکنند؟

سر باید بالاتر از سطح بدن باشد. البته هدف از استفاده از بالش زیاد طولانی نیست، اما بلند کردن حدود 15 سانتی متر کافی است.

چه داروهایی برای این بیماری تجویز می شود؟

آنتی اسیدهای معده که حالت اسیدی محیط معده را خنثی می کنند، آزادانه فروخته می شوند. البته این داروها بیماری را درمان نمی کنند، اما علائم آن را کاهش می دهند. داروهای دیگری نیز وجود دارد که با تشخیص دقیق بیماری توسط پزشک تجویز می شود.

تا چه زمانی می توان به خوددرمانی ادامه داد؟

خوددرمانی برای بهبود سوزش معده نباید بیش از 15 روز طول بکشد. در واقع این داروها برای مدت طولانی توصیه نمی شوند. در صورت تداوم علائم، باید با پزشک مشورت کنید.

http://www.delgarm.com/

عوارض احتمالی رفلاکس معده چیست؟

در طولانی مدت، بازگشت مکرر اسید معده می تواند باعث التهاب دردناک در مخاط مری شود. به همین دلیل، رفلاکس مکرر، دردناک و طولانی مدت قطعا نیاز به مراجعه به پزشک دارد.

http://www.delgarm.com/

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


بیشتر بخوانید  آشنایی با موارد مصرف و عوارض داروی ویتورین
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *